کد خبر: ۲۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
احمد حمزه با اشاره به حضور مسئولان عالی رتبه ارتش در شهرستان کهنوج به منظور احداث پادگانی در این شهرستان، اظهار کرد: این وعده از سوی مسئولان ارتش برای احداث پادگانی در جنوب استان کرمان، شور و شعف بی اندازه‌‎ای در میان مردم و مسئولان استانی ایجاد کرد چراکه که وجود یک پادگان با جمعیت 30 هزار نفری پرسنل و خانواده آن‌ها در محروم‌ترین نقطه کشور رونق اقتصادی در منطقه به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توقف عملیات عمرانی ساخت پادگان نظامی ارتش در حوزه انتخابیه‎اش، تصریح کرد: متأسفانه مسئولان عالی رتبه ارتش در این زمینه توضیحی ارائه نکردند و حتی وقت ملاقات هم نمی‌دهند.

احمد حمزه با اشاره به حضور مسئولان عالی رتبه ارتش در شهرستان کهنوج به منظور احداث پادگانی در این شهرستان، اظهار کرد: این وعده از سوی مسئولان ارتش برای احداث پادگانی در جنوب استان کرمان، شور و شعف بی اندازه‌‎ای در میان مردم و مسئولان استانی ایجاد کرد چراکه که وجود یک پادگان با  جمعیت 30 هزار نفری پرسنل و خانواده آن‌ها در محروم‌ترین نقطه کشور رونق اقتصادی در منطقه به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه هیچ پروژه صنعتی مهمی در شهرستان کهنوج وجود ندارد، احداث چنین پادگانی قطعا موجب رونق اقتصادی در جنوب استان کرمان می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

با درخواست مقام‌های عالی رتبه ارتش، زمینی به وسعت 1200 هکتار در اختیار آن‌ها قرار گرفت و عملیات احداث این پادگان صورت گرفت ولی به دلایل نامعلوم کار ساخت این پادگان از اوایل امسال متوقف شد

وی یکی دیگر از مزیت‌های وجود یک پادگان نظامی در کهنوج را بهبود فضای امنیتی منطقه دانست و اضافه کرد: کهنوج منطقه‌ای است که در محل گذر کاروان‌های مواد مخدر واقع شده و از گذشته یک ناامنی به این دلیل در منطقه وجود داشته است که وجود چنین پادگانی این امنیت منطقه را به طور کامل تأمین می‌کند.

حمزه اضافه کرد: همچنین دیگر مزیت احداث پادگان نظامی در کهنوج واقع در جنوب کرمان این است که این پادگان به عنوان عامل پشتیبان برای سواحل مکران که مورد توجه مقام معظم رهبری است، می‌توانست نقش مهمی برای کشور ایفا کند.

وی افزود: با درخواست مقام‌های عالی رتبه ارتش، زمینی به وسعت 1200 هکتار در اختیار آن‌ها قرار گرفت و عملیات احداث این پادگان صورت گرفت ولی به دلایل نامعلوم کار ساخت این پادگان از اوایل امسال متوقف و صحبت‌هایی مبنی بر انتقال این پادگان به محلی دیگر شنیده شد.

این نماینده مردم در مجلس افزود: البته مسئولان پارلمانی وزارت دفاع و ارتش عنوان می‌کنند که به دلایل اقتصادی ساخت چنین پادگانی در جنوب کرمان متوقف شد ولی شنیده‎های ما حاکی از این است که انتقال این پادگان به منطقه‌ای که نیاز چندانی به وجود یک پادگان نظامی ندارد، جدی‌تر است؛ جای تأسف دارد که از انجام اقدامی که در جهت آبادانی منطقه‌‎ای محروم بود، جلوگیری شد.

وی در عین حال افزود: البته تعیین اولویت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار ما نیست ولی گلایه‎‌ای در این زمینه وجود دارد که چرا درخواست‎های مکرر ما با بن بست مواجه شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان مردمی ترین ارتش دنیا مشهور است و زیبنده ارتش است که در اخذ تصمیمات با انجام مذاکرات و اخذ مشورت‌های لازم و در نظر گرفتن همه جوانب، اقدامات مهم را اتخاذ کند./


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)