کد خبر: ۲۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
جهانگیری:
جهانگیری گفت: گفته می‌شود که مدیران دولتی می‌ترسند و طرح‌های خود را واگذار نمی‌کنند، مدیری که اهل ریسک نباشد بهتر است برود در خانه‌اش بنشیند و وقت ملت را تلف نکند، بگذارد کسی بیایید که جرأت تصمیم‌گیری دارد.
معاون اول رئیس جمهوری تفکر چپگرایانه مبنی بر مبارزه با پولدارشدن را یکی از تهدیدات بخش خصوصی دانست و تأکید کرد: اگر میدانداری بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد را پذیرفتیم، به این معنا است که بخش خصوصی هیچ سقفی برای پولدار شدن ندارد و به هر میزان که فعالیت و کار کند، می‌تواند دارایی داشته باشد و کسی حق ندارد نسبت به آن بخل بورزد.

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در همایش «مبادله قرارداد و معرفی طرح‌های صنعت آب و فاضلاب و آب و برق»، بخش خصوصی را موتور محرکه و آینده اقتصاد ایران دانست و خواستار فراهم شدن شرایط قانونی در کشور شد تا بخش خصوصی میداندار اقتصاد باشد.وی با تأکید بر اینکه بنده تا جان در بدن دارم از بخش خصوصی حمایت می‌کنم، گفت: زمانی خدمت رهبر معظم انقلاب بیان کردم که در زندگی شخصی‌ام با هیچ بخش خصوصی ارتباط نزدیک و رفت و آمدی نداشته و در جایی نیز کارخانه‌ای ندارم، اما به این باور رسیده‌ام که شکوفایی اقتصاد کشور راهی جز حمایت از این بخش ندارد.جهانگیری با یادآوری اینکه این جمله را مطرح کردم تا بخش خصوصی بداند در این شرایط تنها نیست، ادامه داد: دولت از بخش خصوصی سالم تا آخر حمایت می‌کند.

این عضو دولت تصریح کرد: مردم باید در جریان این واقعیت باشند که تا این اندازه بزرگ شدن دولت مانع توسعه کشور شده است، دولتی که باید موتور توسعه باشد و به توسعه کشور کمک کند، هرچه درآمد کسب می‌کند، مجبور است که خرج خود دولت کند بنابراین چیزی از بودجه بیرون نمی‌آید که به توسعه کشور کمک کند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: اگر یک میلیون یا دو میلیون بشکه نفت 20 یا 120 دلار بفروشیم، مردم می‌بینند هرچه که فروخته می‌شود در بدنه دولت هزینه می‌شود و از آن هم چیزی بیرون نمی‌آید.

جهانگیری خاطرنشان کرد: البته این پول، خرج کارهای عمومی دولت مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی که ما در مجلس بودیم هنگام تصویب لایحه بودجه، ساخت صنایع بزرگ مانند نیروگاه‌ها، فولاد مبارکه دیده می‌شد اما امروز همه آنها از بودجه خارج شده است، اما باز پول نمی‌رسد و بودجه عمرانی همواره یکی از مشکلات است.

وی اضافه کرد: هر سال هم تعدادی طرح جدید یا با فشار سیاسی یا غیرسیاسی و براساس نیازها و مطالبات استان‌ها به بودجه اضافه می‌شود.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین با یادآوری اینکه اقتصاد ایران دولتی است و رانت بسیاری در آن وجود دارد، اظهار کرد: عده‌ای به نام بخش خصوصی فقط به دنبال رانتخواری و سوء استفاده از فرصت‌های پیش آمده هستند، این افراد را باید از بخش خصوصی واقعی جدا کنیم. جهانگیری بر مبارزه واقعی با فساد تأکید کرد و گفت: مبارزه واقعی با فساد تضمین کننده فعالیت واقعی بخش خصوصی در کشور است. در این مبارزه نباید تسویه حساب سیاسی انجام شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هر کس در این شرایط که هدف دشمن زمینگیر کردن اقتصاد کشور است، دنبال منافع خود باشد، حتماً به این کشور خیانت کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه برخی ارز رسمی کشور را برای وارد کردن کالاهای مورد نیاز گرفتند و کالایی وارد نکردند، ادامه داد: این افراد به ملت خیانت کردند و باید پاسخگو باشد و به دلیل اینکه سرمایه کشور را خارج کرده و کالای مورد نیاز را وارد نکرد و خسارت وارد کردند، حتماً باید مجازات شوند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح‌های عمرانی نیمه تمام فعلی کشور از 450 هزار میلیارد تا 100 هزار میلیارد بودجه نیاز دارند، گفت: دولت در این سال‌ها توانسته به طور متوسط حداکثر بین 25 هزار میلیارد تا 30 هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دهد. برای همین تکمیل طرح‌های نیمه تمام چند سال طول می‌کشد و مردم باید چشم به بیمارستانی داشته باشند که چه زمانی ساخت آن پایان می‌یابد .

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری اینکه واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی در این سه سال سرعت قابل قبولی نداشته است، گفت: در مواردی دستگاه‌ها مقاومت می‌کنند و در جایی هم واقعاً بخش خصوصی می‌بیند که در آن منافعی ندارد، وارد نمی‌شود. جهانگیری افزود: یکی از جهت‌گیری‌های ما در جلسه شورای عالی سران سه قوه که به دستور رهبری تشکیل شده است و مواردی فراتر از قانون هم تصمیم‌گیری می‌کند، ارائه راه حل‌هایی برای موضوع نقدینگی است.

وی با بیان اینکه یکی از این راه حل‌ها این بود که بازار سرمایه فعال شود، ادامه داد: در جلسه شورای عالی اقتصادی سران سه قوه تصویب، تکلیف و ابلاغ کردیم که همه نهادهای عمومی مکلف هستند شرکت‌های خود را در بازار سرمایه عرضه کنند. نهادهای عمومی، بنیادها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها مکلف هستند که شرکت‌های سودده خود را در بورس عرضه کنند.

جهانگیری ادامه داد: مردم می‌خواهند سهام بخرند. بنابراین بیایید سهام‌های شرکت‌های سودده خود را عرضه کنید، حتی نیروهای مسلح شرکت‌های سودده خود را که دستور رهبری است که با وظایف آنها انطباق ندارد، واگذار کنند. معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه کسی بهتر از این شرایط بازار سرمایه برای واگذاری پیدا نمی‌کند، گفت: اگر کسی نهاد یا شرکتی داشته باشد و در این مقطع که مردم می‌خواهند در آنجا سرمایه‌گذاری کنند، ارائه نکنند به ملت جفا کرده است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه اینها ارث مدیریتی ما نیستند که آنان را حفظ کنیم، گفت: همه حاکمیت کشور از بالا تا پایین می‌گویند که شرکت‌ها را واگذار کنیم بنابراین حال که مردم می‌خواهند سهام بخرند، آنها را واگذار کنیم.

 معاون اول رئیس جمهوری به مصوبه شورای عالی اقتصادی سران سه قوه برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه باید کارهایی انجام شود تا این طرح‌ها اقتصادی باشد و توجیه مالی داشته باشند که متقاضی که این طرح را می‌گیرد از ابتدا بداند که این طرح سودآور است بنابراین گفتیم که کاربردی اصلی طرح تغییر نکند ولی کاربری‌های چند گانه به طرح داده شود که بتواند از آن کاربری‌ها استفاده کنند یا معافیت مالیاتی در آن داشته باشد.


جهانگیری با تأکید بر اینکه مدیران باید به دنبال واگذاری طرح‌ها باشند، گفت: گفته می‌شود که مدیران دولتی می‌ترسند و طرح‌های خود را واگذار نمی‌کنند، مدیری که اهل ریسک نباشد بهتر است برود در خانه‌اش بنشیند و وقت ملت را تلف نکند، بگذارد کسی بیایید که جرأت تصمیم‌گیری دارد.
وی با بیان اینکه آیا تاکنون مدیری به خاطر تصمیم‌گیری‌اش مؤاخذه شده است، ادامه داد: ما تصویب کردیم اگر مدیری در چارچوب‌ مصوبات کارگروه و سیاست‌های تعیین شده طرحی را واگذار کرد، حتی اگر آن واگذاری اشتباه بود، بازخواست نشود بنابراین آن تصمیم خیلی برای مدیران عالی شده است.
برچسب ها: جهانگیری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
اقای جهانگیری چرا این مدیران بی عرضه از بدنه دولت کنار گذاشته نمی شوند؟ مدیران فرصت طلب بلد نیستند از خودشان مایه بگذارند برای کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)