کد خبر: ۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
دفتر پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید.
 دفتر پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید.

 شامگاه یکشنبه دفتر پایانه صادراتی شهرستان عنبرآباد با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید تا از این رهگذر شاهد رونق هر چه بیشتر بخش کشاورزی این منطقه باشیم.

نبود چنین دفتری در این شهرستان که یک منطقه کشاورزی به شمار می رود موجب چیره شدن دلال ها و واسطه ها بر بازار محصولات کشاورزی شده بود که امروز با حمایت دولت تدبیر و امید، این دفتر راه اندازی شد تا از ضرر و زیان کشاورزان منطقه جلوگیری شود چرا که با وجود دفتر یاد شده، از این پس صادرات تولیدات کشاورزی توسط خود تولید کننده انجام و دست واسطه ها قطع خواهد شد.

دفتر پایانه صادراتی پدیده شوم دلالی را کنار می زند
فرماندار عنبرآباد در حاشیه افتتاح پایانه صادارتی به خبرنگار ایرنا گفت: این پایانه صادراتی به منظور تسهیل خرید و صادرات محصولات کشاورزی شهرستان راه اندازی شده که امیدواریم برکات زیادی را برای کشاورزان و باغداران به همراه داشته باشد.
نادر ملایی افزود: صادرات آسان محصولات کشاورزی این شهرستان بدون واسطه به کشورهای هدف به ویژه کشور روسیه از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر بود که محقق شد.
وی دلالی را آفت خطرناک بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: با راه اندازی این مرکز، پدیده شوم دلالی حذف و قیمت محصولات کشاورزی واقعی می شود.

فرماندار عنبرآباد با اشاره به نام گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: با تولید محصولات کشاورزی داخلی زمینه تحقق شعار سال و با صادر کردن این محصولات، ارز آوری خوبی برای کشور رقم خواهد خورد.

تغییر الگوی کشت بر اساس نیاز بازار
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه تغییر الگوی کشت بر اساس نیاز بازار مصرف، گامی در جهت شکوفایی کشاورزی است، گفت: در راستای تغییر آرایش و الگوی کشت، امسال با تعدادی از کشاورزان عمده رایزنی کردیم تا در جهت جلوگیری از ضرر خود محصولات جدیدی وارد چرخه کشت شوند.

محسن طاهری افزود: بر این اساس یک سری صیفی جات و محصولات جدید مثل کلم بروکلی، کاهو، شوید، جعفری و سایر محصولات گلخانه ای کشت می شود که خرید این محصولات به صورت تعهدی و قراردادی توسط صادر کننده انجام شده و در دفترخانه اسناد رسمی تعهد می شود که این تولیدات با قیمت مشخص از کشاورزان خریداری شود.
وی گفت: با تغییر الگوی کشت و خرید تضمینی، دیگر شاهد ضرر کشاورزان و از بین رفتن منابع و محصولات این قشر زحمتکش نخواهیم بود.

 برای خرید محصولات کشاورزی تعهد محضری داده می شود
مدیر پایانه صادراتی لتروک عنبرآباد نیز گفت: با توجه به ضررهای پی ‌در پی کشاورزان جنوبی و همچنین شناختی که از بعضی بازارهای خارجی مانند روسیه داشتیم به دنبال این بودیم تا کشت جایگزین را در منطقه رواج دهیم بنابراین تصمیم به راه‌اندازی این پایانه گرفتیم.

میثم عارفی افزود: همه محصولاتی که تولید می‌شود و قابلیت صادرات دارد را از صفر تا صد شامل خرید کالا، بسته‌بندی و پالت‌بندی در این پایانه انجام و کالاها توسط ماشین‌های یخچال‌دار به روسیه ارسال می‌شوند و تا مرحله پایانی تحویل در بازارهای روسیه با کشاورزان همراه هستیم.

وی بیان کرد: هم اکنون محصولاتی مانند کلم بروکلی، کاهوی رومانو، کلم بروکسل، شوید، جعفری، کلم آیزبرگ را با کشاورزان قرارداد می‌بندیم و اعلام آمادگی کردیم تا فلفل دلمه‌ای رنگی و بادمجان را با تعداد محدودی از کشاورزان قرارداد بسته‌ایم که بارشان را به ما بدهند البته فعلا قیمت خرید مشخص نشده اما می‌توانند قیمت روز بازار را بررسی و به ما تحویل دهند.

مدیر پایانه صادراتی لتروک گفت: کشاورزانی که بنیه ضعیف مالی دارند می‌توانند محصولاتی مانند بروکلی، آیزبزگ، بروکسل، کاهو، شوید و جعفری که در فضای آزاد پرورش می‌یابد و نیاز به نایلون‌کشی ندارد را بکارند چرا که این محصولات درآمد خوبی هم برای کشاورز دارد.
وی افزود: نماینده این مجموعه در دفترخانه به کشاورزان متعهد می‌ شود که کلم بروکلی را حداقل 2 هزارتومان قرارداد ببندیم ولی امکان اینکه این قیمت تا حدود 30 الی 40 درصد افزایش پیدا کند، وجود دارد.

عارفی اظهار داشت: امیدواریم افرادی که بنیه قوی‌تری دارند به این سمت بیایند تا کار بنیادینی انجام شود چرا که بازارهای خارجی شناسایی شده و این سرمایه گذاری ریسک ندارد و ضرری متوجه صادرکننده و کشاورز نیست.

 از ایجاد پایانه صادراتی عنبرآباد خوشحال هستیم
کشاورز عنبرآبادی هم گفت: کشاورزان از ایجاد پایانه صادراتی عنبرآباد خوشحال هستند چرا که با این دفتر، محصولات تولیدی خود را تضمین شده بفروش می رسانند.
حسین توکلی افزود: فصل برداشت محصول که باید فصل شیرین کشاورز باشد به دلیل نبود بازار به فصل تلخ کشاورز تبدیل شده بود ولی امروز با حمایت دولت و بخش خصوصی و با راه اندازی این پایانه صادراتی محصولات کشاورزی به صورت تضمینی خریداری می شوند.

جنوب کرمان یک سوم مساحت این استان را به خود اختصاص داده و سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از این منطقه به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور صادر می شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)