کد خبر: ۲۸۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در آیین رونمایی از «اردوگاه اطفال» و «آلبوم عکس‌های آفتابی» در دانشگاه باهنر مطرح شد
سهیل محمودی از بازگشت به دفاع مقدس می‌گوید. جمله‌اش این‌گونه آغاز می‌شود« یک مردک دیوانه که طنز تاریخ است در آن سر دنیا دارد ما را تهدید می‌کند تنها را ه مقابله با کاستی‌هایی که او به ما تحمیل می‌کند بازگشت به دفاع مقدس است» او البته به صراحت یک هشدار هم می‌دهد :« آن‌این‌که دفاع مقدس مال همه‌ی مردم ایران است و نباید آن را کسی مصادره کند.»

محبوبه فیروزآبادی: 

پشت تریبون قرار می‌گیرد و می‌گوید: «خوشحالم که مهدی اینجاست و افتخاری است برای جامعه ایثار» منظورش مهدی طحانیان است. همان نوجوان اسیری که بخاطر حجاب از مصاحبه با خبرنگار هندی استنکاف کرده بود. 

احمد یوسف زاده  که در آیین رونمایی از کتابش در دانشگاه باهنر کرمان سخن می‌گفت، می‌افزاید:  اردوگاه اطفال ماجرای رویارویی 400 نوجوان اسیر ایرانی با یک افسر بعثی است و این آزاده ها طی یک ماجرا در اردوگاهی با 2 دسته عراقی و جاسوس های ایرانی می جنگیدند.

یوسف زاده معتقد است  مقابله با جاسوس ها به مراتب سخت تر از نیروهای عراقی بود چرا که ایرانی‌ها باهوش‌تر بودند.  می‌گوید: هنوز بعد از این همه سال باور نمی‌کند که چگونه بچه‌ها توانستند مقاومت کنند. 

او خودش را  خوشبخت‌ترین نویسنده‌ی دنیا می‌داند چون همیشه قهرمان‌های کتاب‌هایش با او هستند. از بابت این‌که قهرمانان کتابش  در مراسم رونمایی از کتابش، حضور دارند ابراز خرسندی می‌کند. سخنان کوتاه یوسف‌زاده به پایان می‌رسد. دکتر بصیری معاون فرهنگی دانشگاه و مرتضی سرهنگی رییس ادبیات مقاومت هنوز در سالن حضور پیدا نکرده‌اند،  پس نوبت به ابوالفضل کارمد عکاس آلبوم عکس‌های آفتابی می‌رسد که پشت تریبون قرار بگیرد. 

روز 45‌ام جنگ از کرمان عازم خرمشهر شده و به آن‌جا نرسیده است چون که خرمشهر سقوط کرده است. ناچارا به آبادان رفته و نخستین عکس‌هایش از جنگ، از خلیج فارس ثبت شده است. 
با گفتن « من به هیچ وجه عکاس حرفه‌ای نیستم  و نبودم  و آن‌چه در آلبوم آمده است کار یک عکاس آماتور علاقمند است» می‌گوید: همچنان که سربازان و فرماندهان ما در این جنگ حرفه‌ای نبودند. 
همزمان با سخنرانی کارآمد منتخبی از عکس‌های انتشار یافته در این کتاب به نمایش در می‌آیند عکس‌هایی که شهرت‌شان از عکاسشان هم بیش‌تر است، کارآمد می‌گوید: این عکس‌ها امانتی است دست من و تلاش می‌کنم آن‌ها را دست صاحبانش برسانم. 

اوج سخنانش آنجاست که با تاکید می‌گوید: هرگز از دفاع مقدس برای خود سنگری نساختم تا به مطامع خود برسم.  و دست آخر عکس‌هایش را تقدیم می‌کند به همه کسانی که دفاع مقدس برای آنان مقدس است.


حالا دیگر نوبت به سهیل محمودی مهمان ویژه مراسم رسیده است که پشت تریبون قرار گیرد. سهیل محمودی از بازگشت به دفاع مقدس می‌گوید. جمله‌اش این‌گونه آغاز می‌شود« یک مردک دیوانه که طنز تاریخ است در آن سر دنیا دارد ما را تهدید می‌کند تنها را ه مقابله با کاستی‌هایی که او به ما تحمیل می‌کند بازگشت به دفاع مقدس است»

او البته به صراحت یک هشدار هم می‌دهد :« آن‌این‌که دفاع مقدس مال همه‌ی مردم ایران است و نباید آن را کسی مصادره کند.»
محمودی با تاکید بر این‌که نگاه دولتی و حکومتی به جنگ تاثیرگذار نیست می‌گوید: شان مردمی بودن دفاع مقدس حفظ شود و نگذاریم با بخشنامه و دستورالعمل قشر جوان بی تفاوت از کنار این دوران بگذرند.

نوبت به مهدی طحانیان  رسیده که پشت تریبون قرار گیرد. طحانیان می‌گوید: «تنها چیزی که باعث می‌شد که در دوران اسارت، در شرایطی که یک ساعت از آن می‌توانست کمر آدمی را بشکند، ایثار و از خودگذشتگی کردیم، آرمان‌ها و عشقی بود که نسبت به رهبرمان و اسلام عزیزمان داشتیم».

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری   از دیگر مهمانان این مراسم  است که برلزوم ثبت جنگ تاکید و از حضور در مراسم رونمایی از دو کتاب «اردوگاه اطفال» و «آلبوم عکس‌های آفتابی» ابراز خرسندی می‌کند و هشدار می‌دهد:« اگر جنگ را ثبت نکنیم دچار سردرگمی می‌شویم.»

شایان ذکر است آیین رونمایی از دو کتاب «اردوگاه اطفال» و «آلبوم عکس‌های آفتابی» در جمع شماری از ایثارگران ، اهالی فرهنگ، دانشجویان و دانشگاهیان کرمان در تالار وحدت دانشگاه باهنر برگزار شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)