کد خبر: ۲۸۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نیست
به دنبال تحصن مجدد تعدادی از معلمان نهضت سوادآموزی مقابل وزارتخانه آموزش و پرورش به علت عدم استخدام آن‌ها ازسوی این وزارتخانه میرزاده در توضیح به مصوبه سال 95 درخصوص نیروهای نهضت‌سوادآموزی آموزش و پرورش، گفت: طبق مصوبه شهریور سال 95 آموزش‌وپرورش می‌تواند در صورت نیاز "نیروهای حق‌التدریسی‌" و "خرید خدماتی" قبل از سال 91 و "نهضتی" قبل از سال 92 را استخدام کند و این عبارت قانونی به معنای تضمین استخدام تمامی آن‌ها نیست.
آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نیست این خبر که از سوی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام شد آب پاکی بود روی دستان معلمین نهضت سواد آموزی کشور. سید حمایت میرزاده می‌گوید طبق قانون، آموزش و پرورش ملزم به استخدام نیروهای نهضتی نبوده و دلیل اعتراض این نیروها مشخص نیست. 

 به دنبال  تحصن مجدد تعدادی از معلمان نهضت سوادآموزی مقابل وزارتخانه آموزش و پرورش به علت عدم استخدام آن‌ها ازسوی این وزارتخانه  میرزاده در توضیح به مصوبه سال 95 درخصوص نیروهای نهضت‌سوادآموزی آموزش و پرورش، گفت: طبق مصوبه شهریور سال 95 آموزش‌وپرورش می‌تواند در صورت نیاز "نیروهای حق‌التدریسی‌" و "خرید خدماتی" قبل از سال 91 و "نهضتی" قبل از سال 92 را استخدام کند و این عبارت قانونی به معنای تضمین استخدام تمامی آن‌ها نیست. 

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون آموزش و پرورش ملزم به استخدام این نیروها نیست و این مسئله به نیاز آن‎‌ها بستگی دارد، افزود: طبق قانون به دلیل آنکه تعداد نیروهای حق‌التدریسی محدود است، این افراد می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شده و پس از گذراندن یک سال دوره آموزشی و قبولی در امتحان پایان دوره استخدام خواهند شد. 

میرزاده با بیان اینکه  آمار دقیقی از تعداد نیروهای نهضت سوادآموزی در دست نیست و آمار ناقص موجود، خبر از کثرت آن‌ها می‌دهد. این افراد طبق قانون می‌توانند با آزمون و برحسب نیاز سازمان استخدامی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی به استخدام آموزش و پرورش در بی‌آیند. 

قرار نیست هرکس که آزمون استخدامی آموزش و پرورش را داد استخدام شود میرزاده همچنین افزود: سازمان استخدامی کشور مشخص خواهد کرد آموزش و پرورش که در کدام استان، شهر، دوره و جنس تحصیلی نیرو نیاز دارد تا بر حسب نیاز، افراد در آزمون پذیرفته شوند، 

درواقع قرار نیست هرکس که آزمون داد استخدام شود. قانونگذار از استخدام هر افرادی که به هر شکلی با آموزش و پرورش به صورت مستمر و غیرمستمر در ارتباط و همکاری بوده صحبت نکرده است. 

این نماینده مجلس افزود: قانونگذار از استخدام هر افرادی که به هر شکلی با آموزش و پرورش به صورت مستمر و غیرمستمر در ارتباط و همکاری بوده صحبت نکرده است. قانون شفاف است و دلیل اعتراض نیروهای نهضت سوادآموزی مشخص نیست.

او در ادامه عنوان کرد: با این همه این افراد در صورت هر نوع شکایت به کمیسیون آموزش و تحقیقات نامه نوشته تا نمایندگان آن را دنبال کنند.




نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عوضقلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
دست گل شون درد نکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)