کد خبر: ۲۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
در شورای اداری استان چه گذشت؟
وی با اشاره به نمودار بیان داشت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی به صورت نقدی و ۲۰۰ میلیارد تومان اسناد بند ز تبصره ۵ می‌باشد که هنوز هیچ دستگاهی آن را از خزانه دریافت نکرده در حالی که قریب به ۴۲ درصد بودجه هزینه‌ای تخصیص یافته و ما ۶ درصد کسری بودجه در استان داریم که باید مدیران به آن توجه ویژه داشته باشند که در غیر این صورت در پایان سال باید جوابگوی کسری بودجه باشند.
گفتارنو/مهدیه هاشمی: 

جلسه شورای اداری استان برای خبرنگاران با سخنان امام جمعه کرمان آغاز می‌شود که خطاب به مسئولان استان  آیه ۲۶ سوره قصص را می‌خواند و در توضیح آن می‌گوید: این آیه بر دو شرط اساسی در حوزه کاری مسئولان تاکید دارد که آن دو اصل «قوی بودن» و «امین بودن» هستند.

به گزارش گفتارنو،‌ حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: متاسفانه در طول تاریخ عدم رعایت این دو اصل همواره باعث آسیب دیدن حکومت‌ها شده و کسانی که متخصص بوده‌اند خیانت کردند و یا افراد پاک و خوبی که علم لازم را نداشتند و به ماموریت خود واقف نبودند بر سر کار آمدند.
علیدادی گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که باید دلهایمان را به هم نزدیک کنیم و گرایش‌های جناحی را کنار بگذاریم زیرا الان وقت مناسبی برای آن نیست، تا از این خواب که دشمن برای ما دیده با سلامت عبور کنیم و به ویژه در سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اجازه تعبیر ندهیم و جشن انقلاب را به بهترین صورت برگزار کنیم.

در پایان سخنان امام جمعه رییس حوزه استاندار با گفتن این که در گزارش دهی، دستگاه‌ها باید آمارشان مطابق با اطلاعات و آمار واقعی باشد و از انتشار بولتن و گزارش‌های هزینه بر اجتناب کنند، رشته سخن را به رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سپرد.

۶ درصد کسری بودجه در استان داریم
جعفر رودری با بیان این که برای دادن توضیحات وقت کافی در اختیار ندارد ادامه داد: ۱۶۵۸ میلیارد تومان بودجه تملک دارایی استان امسال ابلاغ شده که ۷۳۶ میلیارد تومان بار مالی معادل ۴۴.۴ درصد دارد و سال ۹۷ نسبت به سال گذشته شاهد وضعیت بهتری هستیم.

وی با اشاره به نمودار بیان داشت: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی به صورت نقدی و ۲۰۰ میلیارد تومان اسناد بند ز تبصره ۵ می‌باشد که هنوز هیچ دستگاهی آن را از خزانه دریافت نکرده در حالی که قریب به ۴۲ درصد بودجه هزینه‌ای تخصیص یافته و ما ۶ درصد کسری بودجه در استان داریم که باید مدیران به آن توجه ویژه داشته باشند که در غیر این صورت در پایان سال باید جوابگوی کسری بودجه باشند.

رودری در بخش دیگری از سخنانش از آمار بازنشسته‌های سال قبل استان گفت و یادآور شد: سال گذشته ۲۵۲ نفر بازنشسته داشتیم که ۲۸ میلیارد تومان بار مالی دارد که استان ۸ میلیارد تومان آن را باید تامین کند و مابقی این مبلغ در ردیف بودجه ملی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از ۳۴۳ نفر بازنشسته سال جاری با بار مالی ۴۵.۶ میلیارد تومان خبر داد که توسط دستگاه‌های اجرایی اعلام شده‌اند.
رودری گفت: جهت‌گیری‌ها در انضباط مالی مشخص شده‌اند که شامل تجهیز منابع عمومی غیر دولتی، گسترش پایه‌های مالیاتی، ایجاد پایگاه‌ کودیان مالیاتی و تشویق آن‌ها به شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی با استفاده از سامانه‌های صندوق مکانیزه هستند.

وی همچنین مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها را به اهرمی تشبیه کرد که باعث می‌شود دولت بودجه خود را کمتر در این موارد مصرف کند همچنین الویت تامین اعتبار با طرح‌های نیمه کاره با درصد پیشرفت بالا در بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده است.

رودری گفت: در قانون برای اولین بار تمرکز بر بودجه شرکت‌ها گنجانده شده همچنین ۷۰ درصد بودجه به بخش تملک دارایی کشور در سال ۹۷ به صورت ملی توزیع می‌شود و یکسری ردیف‌های متمرکز در اختیار سازمان مدیریت است.

فدایی سرپرست استانداری کرمان در ادامه سخنان رودری افزود: الان زمان تنظیم قانون بودجه ۹۸ است که مدیران باید پروژه‌های خود را اعلام نمایند.

زنجیره توسعه جنوب با تکمیل راه‌آهن کامل شده است
حالا نوبت به امینی روش فرماندار جیرفت رسیده بود که با گفتن این جمله که از مهمترین دستاوردهای دولت به وجود آوردن وفاق و همدلی و هم‌افزایی در شورای تامین جنوب بوده سخنان خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در جیرفت همه مسئولان به سمت می‌روند که زمینه بخش خصوصی را با توجه به پیش‌بینی و پیگیری شورای تامین فراهم کنند.

امینی روش گفت: شهرستان جیرفت در آرامش سیاسی و وفاق همدلی بین مردم و فرمانداران و امام جمعه به هم انرژی مثبت در جهت پیشرفت شهرستان می‌دهند در حالی که در دولت سال ۹۲ اعتبارات این شهرستان ۲۰ میلیارد تومان بوده در حال حاضر و با توجه به همه تهدیدها این مبلغ به ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده که جای خوشحالی ست.

امینی روش یادآور شد: گازرسانی در شهرستان جیرفت انجام گرفته و ظرف یک ماه آینده مشعل گاز پر این شهرستان روشن خواهد شد و همچنین زنجیره توسعه جنوب با تکمیل راه‌آهن کامل شده است.

وی در بخشی از سخنانش با گلایه از طرز تفکر بعضی‌ها بیان داشت: تنها ظلم و جفایی که به این دولت شده توسط ما صورت گرفته زیرا توجه نمی‌کنیم که ظرف این ۴ سال چه اقداماتی صورت گرفته زیرا در بخش کشاورزی علی‌رغم خشکسالی پیش آمده از تولیدات ما کم نشده چون ما از روش‌های مکانیزه استفاده می‌کنیم و ۱۴۰۰ هکتار گلخانه داریم که رقم قابل توجهی به خود اختصاص داده است.

وی گفت: اگر برای آب بر نامه‌ای نداشته باشیم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد اما این شهرستان برای خروج از این بحران گردشگری را در برنامه خود قرار داده است.
امینی‌روش تصریح کرد: الحمدالله همه پروژه‌های عمرانی وضعیت خوبی دارند لذا کسانی که می‌توانند باید امید را در میان مردم منتشر کنند.

نرخ تورم در سیرجان ۱۶ درصد است و بیکاری 11 درصد
حالا نوبت به فرماندار سیرجان رسید که  پشت تریبون برود و بگوید:  شالوده اقتصاد مقاومتی اشتغال است در سیرجان طبق سهمیه ۳۹۰۰ نفر می‌بایست ایجاد اشتغال شود که تاکنون توانستیم ،۲۹۰۵ فرصت فراهم کنیم که ۷۵ درصد اشتغال محقق شده و بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد ایجاد اشتغال تا پایان سال داریم.

فرماندار سیرجان گفت: معین‌های اقتصادی به خوبی در این شهرستان اجرا شده است در واقع نرخ تورم در سیرجان حدود ۱۶ درصد است و نرخ بیکاری به ۱۱ درصد کاهش یافته همچنین ۵۰۰۰ مسکن اجتماعی در این شهرستان داشتیم که ۲هزار مسکن به بهره‌برداری رسیده و ۳ مسکن در دست اجراست.

وی در جایی از سخنانش گفت: در حوزه خیرین ۴۰ پروژه داریم که شاید در سطح کشور بی سابقه باشد و در حوزه امنیت وضعیت بسیار خوبی داریم.

عزل و نصب مدیران  باید با هماهنگی فرماندار صورت گیرد
در پایان سرپرست معاونت سیاسی خطاب به مدیران و مسئولان دستگاه‌ها گفت: اقدامات به موقع و اطلاع‌رسانی باید شفاف باشد همچنین مدیران باید در مصاحبه‌ها و اطلاع‌رسانی دقت لازم را انجام دهند تا صحبت‌هایشان باعث سوءتفاهم نشود.

حمید ملانوری به برنامه‌های جشن سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: عده‌ای در بیرون از مرزها در قالب جنگ‌های روانی و شعاری قصد برهم زدن این جشن را دارند که مردم با هوشیاری باید با آن‌ها مقابله و نقشه آن‌ها را نقش بر آب کنند.

وی فرمانداران را موظف کرد نمایشگاهی با محوریت دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را برگزار کنند.
ملانوری در پاسخ گلایه امینی‌روش فرماندار جیرفت که از عزل و نصب مدیری ناراحت بود پاسخ داد: بر اساس قانون هر عزل و یا نصب مدیر دستگاهی باید با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد.

وی به اتفاقات پیش آمده اخیر اشاره کرد و افزود: اتفاقات مربوط به سوخت، کامیونداران و یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه حاصل برنامه‌ریزی دشمنان در آن سوی مرزهاست که باید به صورت ویژه به آن توجه شود همچنین تفسیرهایی که دشمنان این روزها در خصوص اوضاع ایران بیان می‌کنند هیچ کمکی در داخل به ما نمی‌کند و صرفا دخالت در امور کشور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)