کد خبر: ۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
انارکی‌محمدی نماینده انار و رفسنجان :
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: موضوع تخلف سکه ثامن بطور جدی در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 پس از ورشکستگی و کلاهبرداری سریالی موسسات مالی و اعتباری، حال نوبت به کلاهبرداری شرکت بازرگانی سکه ثامن رسیده است. شرکت بازرگانی «سکه ثامن» که از سال ۹۵ فعالیت خود را در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آب‌شده، معاملات حواله شنبه‌ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالاهای مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی به صورت مجازی آغاز کرده بود و مشتریان زیادی هم پیدا کرد، چند روزی است که دفتر خود را در تهران تخلیه کرده و اکنون تعدادی زیادی از مردم، مال‌باخته این شرکت به حساب می‌آیند.

یک روز بعد از اینکه سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد معلوم نیست متهم سکه ثامن کجاست، دادستان تهران خبر داد که یک روز قبل از تشکیل پرونده قضایی، متهم از کشور خارج شده و چند روز قبل از آن نیز همسرش را از کشور خارج کرده؛ اما تمام حساب‌ها و اموالش از جمله املاک و تعدادی اتومبیل گران‌قیمت توقیف شده است.

احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این باره به رویداد 24  گفت: بانک مرکزی در برهه‌ای برای جلوگیری از اتفاقات تلخی که در گذشته افتاده بود ساماندهی در این حوزه را آغاز کرد و حتی هشدارهای لازم را هم به مردم داد. متاسفانه بسیاری از موسسات و شرکت‌های مالی و اعتباری در دوره حیات خود روی به تبلیغات پر زرق و برق آوردند و همین باعث شد توجه افکار عمومی به آن‌ها جلب شود. موسسه ثامن در دولت قبل از وزارت صمت (صنعت، معدن و تجارت) نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کرد که این اتفاق مردم را برای سرمایه‌گذاری در این شرکت بیش از پیش وسوسه کرد.

نماینده مردم رفسنجان معتقد است وقتی تبلیغی در سطح وسیع انجام می‌شود و آن موسسه و شرکت خاص در مقاطعی نشان و جوایزی هم می‌گیرد اعتماد مردم به آن‌ها بالا می‌رود و همین یک دلیل خاص بیشترین تاثیر را در بلاتکلیف شدن سپرده‌گذاران گذاشت.

از محمدی انارکی پرسیدیم آیا گذاشتن اسامی مقدس روی شرکت‌ها برای دریافت سریع‌تر مجوز تاثیر دارد؟ او پاسخ داد: اسامی مقدسی که روی بسیاری از موسسات مالی و اعتباری گذاشته شده، به سال‌های قبل برمی‌گردد. البته بنا شد به هیچ موسسه مالی اجازه ندهند که اسامی مقدس را انتخاب کنند. به هر حال این اشتباه در گذشته انجام شد و کاش مسئولان در آن زمان به این مسئله توجه می‌کردند، مخصوصاً وقتی این موسسات ورشکسته شدند و بی‌انضباطی مالی انجام دادند این اسامی بیشتر تحت تاثیر قرار گرفت و ما نباید بگذاریم به خاطر عملکرد عده‌ای، توهین به این نام‌های مقدس صورت گیرد.

انارکی تصریح کرد: به هر حال مدیران ارشد وزارت اقتصاد و بانک مرکزی پس از اعلام ورشکستگی برخی موسسات مالی و اعتباری و به تبع آن، اعتراض گسترده مردم با وسواس بیشتری وارد گود شدند و تلاش کردند در وهله اول از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند، حال در این بین، قصوراتی هم انجام شد که حتماً به دلیل بی‌دقتی و نبود کارِ کارشناسی بوده است. در هر جایی از این کشور اگر قرار باشد به فردی یا گروهی مجوز دهند باید براساس توان و اعتبار آن‌ها باشد وگرنه مرتباً شاهد بیشتر شدن نارضایتی‌های مردم در کشور خواهیم بود. وقتی پشتوانه افراد، کارشناسی شود آنگاه می‌توان اطمینان داشت که اگر هم مشکلی گریبان آن موسسه را گرفت، خسارتی متوجه سپرده‌گذاران نخواهد شد، اما چون این تحقیق و دقت در گذشته نبوده، اکنون هر روز با راهپیمایی‌های مالباختگان این موسسات روبرو هستیم.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بروز این اتفاقات، بی‌اعتمادی زیادی را در کشور به بار آورد و اگر باز هم این غفلت از سوی مسئولان رخ دهد نه تنها بی‌اعتمادی بیشتر می‌شود که حتی ناامنی هم بوجود خواهد آمد و این یک تهدید برای نظام است. اعضای کمیسیون اقتصادی اخیراً راجع به شرکت بازرگانی سکه ثامن بحثی نکرده‌اند اما قاطعانه می‌گویم که حتماً در روزهای آتی این موضوع را بطور جدی در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهیم داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

پربازدید ها

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)