کد خبر: ۲۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
دختران هاشمی چگونه از دانشگاه آزاد اخراج شدند؟
بیست ماه از وفات اکبر هاشمی گذشته است. ولایتی تنها کسی بود که سال ۸۴ بین اصلاح طلبان و اصولگرایان از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد، چون هاشمی رفسنجانی را اصلح می‌دانست، بیست ماه بعد فوت اکبر رفسنجانی، رنگ نویی گرفته است. اینجا سپهر سیاست ایران است.
رویداد 24 نوشت: 

بیست ماه از فوت آیت‌الله هاشمی گذشته است، اما فقدان او برای نزدیکان گویی به بیست سال رسیده است. نزدیکان او حالا بیشتر از هر زمان دیگری جای خالی او را احساس می‌کنند. جمهوری اسلامی نیز در روز‌های بحرانی خویش، جای خالی مرد بحران‌ها را بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌کند. با ین حال بزرگترین جای خالی را دختران مرحوم هاشمی احساس می‌کنند.

هفته گذشته دو دختر هاشمی رفسنجانی از دانشگاه اخراج شدند. فائزه هاشمی در این باره می‌گوید «مسئول واحدی که در آن تدریس می‌کنم اعلام کرد که به او گفته‌اند دیگر نیازی به حضور بنده در دانشگاه آزاد نیست که این موضوع را نپذیرفتم؛ چرا که باید حکم اخراج رسما ابلاغ شود و به صورت شفاهی وجاهت قانونی ندارد. همین موضوع را به خواهرم یعنی فاطمه هم گفته‌اند.»

فائزه هاشمی البته سال‌هاست مورد انتقاد جریان تندروی اصولگرا قرار دارد و حتی در زمان انتخابات مجلس پنجم و بعد از دوم خرداد، در روزنامه «زن» به شدت به خاطر نوع پوشش و حمایت از دوچرخه سواری بانوان، مورد انتقاد نیرو‌های تندرو بود، اما خواهر او فاطمه، چهره اصلاح‌طلبی به شمار نمی‌رود و بیشتر به خاطر فعالیت در رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص شناخته می‌شود.

او در تشریح اخراج خود گفته است: «چهارشنبه هفته گذشته حوالی ساعت ۱:۳۰ ظهر فردی از دانشگاه با من تماس گرفت و خود را کارمند معاونت آموزشی دانشگاه معرفی کرد. این فرد به من گفت: دسترسی شما از روی سایت برداشته شده و دیگر حق ورود به دانشگاه را ندارید. گفتم منظورتان این است اخراج شده‌ام؟ این فرد به جای پاسخ به سوال من خندید!... وقتی دلیل این اخراج را جویا شدم به من گفتند که این موضوع از بالا ابلاغ شده و از مسئول آموزش خواسته‌اند اسم من را از روی سایت دانشگاه حذف کنند.»

هاشمی در ادامه به دلایل احتمالی اخراجش از دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: «احتمال می‌دهم به دو دلیل عذر من را از دانشگاه خواسته باشند. نخست شیوه تدریس من در درس انقلاب است. به هر حال من مانند سایر اساتید نمی‌توانم به واقعیات انقلاب اشاره نکنم... دومین دلیل احتمالی می‌تواند حمایت من از اعتراض هفته گذشته دانشجویان نسبت به شرایط جدید دانشگاه آزاد و اخراج برخی اساتید باشد. هفته گذشته من در حمایت از اعتراضات دانشجویان نامه‌ای خطاب به آقای ولایتی نوشتم. به نظر می‌رسد آقای ولایتی از آن نامه سرگشاده بسیار عصبی شده و تصمیم به حذف دختران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دانشگاه آزاد گرفته است، زیرا ایشان پیش‌تر نیز از این دست برخورد‌ها داشته و زمانی که عصبی می‌شوند تصمیمات احساسی اتخاذ می‌کنند.»

در دفاع از رفتار دانشگاه آزاد، سایت‌های اصولگرا نقد تندی به فاطمه هاشمی نوشتند و صلاحیت علمی او را زیر سوال بردند «مدرک دکتری ارائه شده توسط فاطمه هاشمی از یک دانشگاه در لهستان و به صورت غیرحضوری است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تنها در یک مقطع خاص آن را ارزشیابی کرده و در ادامه از تایید آن امتناع کرده است. همچنین او در زمان درخواست برای عضویت هیئت علمی شدن در دانشگاه (سال ۱۳۸۵) ۴۶ سال سن داشته است که پذیرش او خلاف ضوابط و آئین نامه‌های مصوب بوده است. گفتنی است او در سال ۱۳۸۵ با مدرک کارشناسی ارشد برای عضویت هیئت علمی استخدام شده است و از سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده و صلاحیت علمی وی نیز در سال ۱۳۹۲ تایید شده است که خلاف رویه‌های جاری دانشگاه و آموزش عالی بوده که بر این اساس در سال‌های قبل از ۱۳۹۲ وی فاقد صلاحیت علمی برای تدریس بوده است.»

بلافاصله فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این گزارش‌ها پاسخ داد: بنده دوره دکترا را در دانشگاه ورشو گذراندم و این دانشگاه جزو ۵۰۰ دانشگاه معتبر جهان است. وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز تعدادی از مدیران و مسئولان خود را در این دانشگاه بورسیه کرده است که اگر مدرک آن غیرمعتبر بود، این امکان وجود نداشت. البته بنده بورسیه نبودم و با هزینه خودم در آنجا تحصیل کردم. پس از دفاعیه دکترای این‌جانب با موضوع «ایران، قدرت‌های بزرگ و امنیت پایدار خلیج فارس» در دانشگاه ورشو در سال ۲۰۰۹ که با حضور هیأت داوری ۹ نفره از اساتید دانشگاه ورشو برگزار شد، مدرک صادره در دو مرحله توسط وزارت علوم ارزشیابی گردید و مورد تأیید قرار گرفت.

 اگر این مدرک مشکل داشت با توجه به اینکه در آن زمان دولت محمود احمدی‌نژاد روی کار بود و موضع منفی نسبت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خانواده ایشان داشتند، قطعاً این مدرک تأیید نمی‌شد. کما اینکه در حال حاضر نیز تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ورشو و هم‌دوره‌ای‌های بنده، در دانشگاه آزاد عضو هیات علمی و رئیس دانشگاه هستند و مشکلی برایشان ایجاد نشده است.

این بار نوبت ولایتی شد تا حکم نهایی را صادر کند. او در یک سخنرانی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشجویانی متخصص، متدین، احیا کننده ارزش‌های انقلاب و اسلام را تربیت کند و بی تردید کسی که اعتقادات مردم و ارزش‌های انقلاب را زیر سوال می‌برد جایی در دانشگاه آزاد نخواهد داشت و لذا در مورد مسائل اعتقادی و اسلامی با کسی تعارف نداریم و در این جهت گزینش و ارزشیبابی در خط مقدم قرار دارند و در این زمینه باید اهتمام جدی داشت.»

به این ترتیب، فرزندان هاشمی از تدریس در دانشگاهی که پدرشان بنیان آن را نهاده بود اخراج می‌شوند و ولایتی همچنان در دانتشگاه آزاد باقی می‌ماند. حالا دیگر اصولگرایان به او ایراد نمی‌گیرند چرا از لنگ گفته است و چرا بازنشسته نمی‌شود تا در هفتاد و سه سالگی، همچنان رکورددار سابقه تنوع مشاغل دولتی در جمهوری اسلامی باشد.

بیست ماه از وفات اکبر هاشمی گذشته است. ولایتی تنها کسی بود که سال ۸۴ بین اصلاح طلبان و اصولگرایان از انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد، چون هاشمی رفسنجانی را اصلح می‌دانست، بیست ماه بعد فوت اکبر رفسنجانی، رنگ نویی گرفته است. اینجا سپهر سیاست ایران است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اباذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
یعنی نمی شد 36 نفر بیکار رو برد سر کار. نمی خواهید دیگه ؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)