کد خبر: ۲۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس صنف قصابان کرمان مطرح کرد
رئیس صنف قصابان کرمان در پاسخ به علل افزایش قیمت گوشت در کرمان به خبرنگار ما می‌گوید: کرمان دامداری که دام را پروار کند و گوشت تولید کند ندارد، بخش قابل‌توجهی از گوشت استان از سایر شهرها تأمین می‌شود و مقدار کمی نیز از شهرستان‌هایی چون بافت و جیرفت تامین می‌شود که متأسفانه کیفیت گوشت استان نیز پایین است و نسبت به سایر شهرها در رده پایین‌تری قرارداد.

گروه اقتصاد: 

بازار انواع  گوشت قرمز طی هفته‌ها و ماه‌های اخیر با نوسانات متعددی مواجه شده است. قیمت  این ماده پروتئینی همواره دغدغه عامه مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد جامعه بوده است. 

اگرچه که  متخصصان علوم تغذیه همواره  پرنقش پررنگ این ماده غنی پروتئینی در سلامت افراد تأکید داشته‌اند  و معتقدند 30 درصد از رژیم غذایی روزانه فرد باید دربرگیرنده محصولات پروتئینی باشد اما جیب کارگران و مردمان کم درامد پاسخگویی این قیمت‌ها نیست.

از خردادماه امسال اخبار زیادی مبنی بر علل افزایش قیمت گوشت منتشر شد؛ عده‌ای  کمبود عرضه به دلیل آغاز فصل زایش و شیردهی دام سبک بز و گوسفند و صادرات دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را عامل گرانی گوشت  قرمز می‌دانستند. 

عده‌ای دیگر نیز افزایش  قیمت نهاده‌های تولید خوراک دام به تبعیت از قیمت حبابی و نوسانات نرخ ارز را عامل گرانی می‌دانستند، در میانه این اخبار  پای دلالان  و واسطه‌های گوشت نیز به میان آمده بود و آنان نیز به‌عنوان یک عامل  افزایش قیمت شناخته‌شده بودند. 

اگرچه افزایش قیمت گوشت و بحث‌های مربوط به آن مربوط به تمام استان‌های کشور هست، اما به اعتقاد برخی از کارشناسان ،فقدان  صنعت دامداری در کرمان خود موجب افزایش قیمت این ماده غذایی در این استان  بوده است. 

رئیس صنف قصابان کرمان  در پاسخ به علل افزایش قیمت گوشت در کرمان به خبرنگار ما  می‌گوید: کرمان دامداری که دام را پروار کند و گوشت تولید کند ندارد، بخش قابل‌توجهی از گوشت استان از سایر شهرها تأمین می‌شود و مقدار کمی نیز از شهرستان‌هایی چون بافت و جیرفت تامین می‌شود که متأسفانه کیفیت گوشت استان نیز پایین است  و نسبت به سایر شهرها  در رده پایین‌تری قرارداد. 

فتح‌الله مؤیدی در این رابطه می‌افزاید: شیراز و خیلی از شهرها با وجود داشتن دامداری قیمت بالاتری نسبت به استان کرمان دارند، ما باید  دام را شهرهایی چون مشهد و سبزوار و تربت وارد استان کنیم، نرخ‌های آنجا که بالا رفته است و کشتار در کرمان به یک‌سوم روند سابق رسیده است. 

او در این زمینه به قیمت 60هزارتومانی شیراز و 65 هزارتومانی گوشت قرمز در تهران اشاره‌ کرده و می‌گوید: ما حتی نسبت به دیگر شهرهای استان نیز قیمت کمتری داریم، نرخ رفسنجان و سیرجان بالاتر از شهر کرمان است. 

مؤیدی در رابطه با واردات گوشت قرمز در استان و نقش آن در کاهش قیمت‌ها می‌گوید: خوشبختانه دولت با توجه به مشکلات موجود در گوشت قرمز وارد عمل شده و با واردات گوشت بره از استرالیا و گوشت گوساله از برزیل نقش چشمگیری در تأمین این ماده غذایی در سفره‌های مردم کم درامد گذاشته است. 

او در رابطه باقیمت  و کیفیت گوشت وارداتی به استان می‌گوید: 10 مغازه منتخب در سطح شهر به توزیع  گوشت بره استرالیایی باقیمت 39.500 تومان  و 20 مغازه به توزیع گوشت گوساله  به قیمت کیلویی 29 هزار تومان می‌پردازند،  کیفیت این گوشت نیز بسیار درجه‌یک و خوب می‌باشد. 

مؤیدی مشکل اصلی در توزیع گوشت وارداتی را محدودیت آن می‌داند وبیان می‌کند: در هفته 5 الی 6 تن گوشت  وارداتی به استان داده می‌شود که توزیع آن به‌صورت یک الی دو بار در هفته و با حضور مأمورین دولتی انجام می‌شود. 

او به عرضه گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای  رفاه نیز خرده می‌گیرد و می‌گوید : اخیراً آمده‌اند و 2 تن از گوشت را برای عرصه به فروشگاه‌ها داده‌اند، متأسفانه این فروشگاه‌ها گوشت را شقه‌ای عرضه می‌کنند درحالی‌که قصابان موظف‌اند گوشت را خرد کنند و به‌صورت یکجا گوشت به کسی ندهند. 

رئیس صنف قصابان کرمان در رابطه با ادعای مطرح‌شده مبنی بر قاچاق دام از منطقه جیرفت به حاشیه خلیج‌فارس ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید: بنده تا چند وقت پیش اخباری مبنی بر قاچاق دام شنیده‌ام اما در حال حاضر اطلاعی از این موضوع ندارم. 
به گفته مؤیدی قیمت حال حاضر گوشت گاو درجه‌یک بدون استخوان در بازار 55 هزار تومان و قیمت  گوشت قرمز گوسفندی درجه‌یک نیز  55 هزار تومان هست که نسبت به هفته قبل 5 هزار تومان رشد داشته است. 

برچسب ها: گوشت قرمز ، گرانی ، کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)