کد خبر: ۲۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
حمزه در نطق میان دستور:
نماینده مردم کهنوج در مجلس خطاب به وزارت کشور در خصوص تعیین تکلیف استانداری کرمان، تصریح کرد: باید هر چه سریعتر وضعیت استانداری این استان پهناور که قریب 5 ماه است با سرپرستی اداره می‌شود، مشخص شود. این استان نزدیک به 900 کیلومتر وسعت دارد و این مسئله در شرایط نبود استاندار باعث شده که شهرهای جنوبی هر روز محروم و محروم‌تر شوند.
نماینده مردم کهنوج در مجلس آزادی بیان و پس از بیان را یکی از پیش نیازهای طرح شفافیت آرای نمایندگان دانست و یادآور شد: در جریان بررسی لوایح FATF هیچ حمایتی از نمایندگان در برابر گروه‌های فشار صورت نگرفت.

 احمد حمزه  در نشست علنی چهارشنبه، 2 آبان ماه مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام اربعین حسینی و همچنین تبریک صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال مسابقات باشگاهی آسیا این پیروزی را موجب خوشحالی عموم مردم به ویژه جوانان دانست.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در روز رأی‌گیری طرح شفافیت آراء نمایندگان شاهد اتفاق عجیبی در مجلس بودیم، در حالی که بیش از 150 نماینده طرح را امضا کرده بودند و اکثریت نمایندگان به نشانه موافقت با طرح علامت 4 را نشان می‌دادند اما طرح رأی نیاورد؛ این مسئله اوج یک نمایش ریاکارانه بود که شاهدش بودیم و بدتر از آن اینکه این نمایش ریاکارانه در محلی که عصاره فضایل ملت حضور دارند، روی داد.

هیچ حمایتی از نمایندگان در برابر گروه‌های فشار صورت نگرفت

وی افزود: چرایی این مسئله را در هفته رأی‌گیری لایحه CFT و FATF دریافتیم؛ در حالی که گروه‌های فشار به دنبال تأثیرگذاری بر رأی نمایندگان هستند اما هیچ حمایتی از نمایندگان صورت نگرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پس از تصویب این لوایح نیز انواع و اقسام اتهامات و فحاشی‌ها نسبت به نمایندگان روا داده شد اما باز هم هیچ حمایتی از نمایندگان صورت نگرفت، بدون تردید تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان می‌تواند آثار مبارکی مانند از بین رفتن رفتارهای ریاکارانه، حضور فعالانه و مسئولانه نمایندگان در طرح‌ها و لوایح را به دنبال داشته باشد اما بدون تردید این طرح نیز نیاز به بررسی و کار کارشناسی بیشتر دارد.

شفافیت آرای نمایندگان نیازمند پیش زمینه‌های مهمی است

حمزه با بیان اینکه طرح شفافیت آراء نمایندگان نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌هایی از جمله نهادینه شدن آزادی بیان را دارد، افزود: این مسئله باید به نحوی نهادینه شود که شنیدن سخن مخالف دیگر به معنای شکستن تابو و عبور از خطوط قرمز نباشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از زمینه‌ها برای تحقق شفافیت آراء نمایندگان برخورد با گروه‌های فشار و همچنین اعطای تضمین به نمایندگان است که رأی‌شان علیه خودشان استفاده نشود به این صورت که این رأی‌ها در تأیید صلاحیت نمایندگان دخالت داده نشود.

وی افزود: مگر امروز مهمترین مسئله جامعه ما مباحث اقتصادی نیست؛ مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تأکید داشتند که همه امور جاری کشور باید شفاف باشد و مردم در جریان تمامی امور قرار گیرند. این شفافیت باید به نحوی باشد که مردم از گردش مالی من نماینده باخبر باشند و بدانند کدام یک از اقوام نماینده در سمت‌های مختلف قرار دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تحقق پیش نیازهای مطرح شده برای شفافیت آراء نمایندگان می‌توان این طرح را به رأی علنی نمایندگان مجلس قرار داد، گفت: در این صورت عدم اعتمادهایی که مردم به مسئولین دارند از بین خواهد رفت و بسیاری از معضلات که در توده مردم نیز در حال گسترش است و هیچ سنخیتی با ارزش‌های دینی و انقلاب ما ندارد مانند دروغگویی، تهمت، عدم وفای به عهد، دست کردن در جیب بیت‌المال و حتی حرام‌خواری را به دنبال خواهد داشت.

حمزه با بیان اینکه غالب این صفات ناپسند از مسئولان آغاز و در توده مردم گسترش پیدا کرده است، افزود: وقتی از تریبون مجلس به مقام دولتی سخنران خطاب می‌کنیم دروغگو، این اولین پیامدش در جامعه ترویج دروغ است؛ وقتی آمارهایی به مردم می‌دهیم که با زندگی مردم تفاوت بسیاری دارد این مسئله تبعاتی را در جامعه خواهد داشت.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین وقتی گروهی، گروه دیگر را ضد ولایت فقیه، غربگرا و خودباخته می‌داند تهمت را در جامعه ترویج می‌نماییم.

وی اضافه کرد: در عین حال وقتی وعده می‌دهیم و به آن عمل نمی‌کنیم به جامعه القاء می‌شود که وفای به عهد چندان چیز مهمی نیست و در این میان مردم بیشترین تسری را از این صفات دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین عدم برخورد با مفسدان اقتصادی در جامعه آثار منفی بسیاری دارد که به مردم القاء می‌کند که دست کردن در جیب بیت‌المال چندان مسئله مهمی نیست و می‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

استانداری کرمان 5 ماه است که با سرپرست اداره می‌شود

حمزه خطاب به وزارت کشور در خصوص تعیین تکلیف استانداری کرمان، تصریح کرد: باید هر چه سریعتر وضعیت استانداری این استان پهناور که قریب 5 ماه است با سرپرستی اداره می‌شود، مشخص شود. این استان نزدیک به 900 کیلومتر وسعت دارد و این مسئله در شرایط نبود استاندار باعث شده که شهرهای جنوبی هر روز محروم و محروم‌تر شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افراد بسیاری در نواحی جنوبی استان کرمان فاقد شناسنامه هستند که باید با ورود شورای تأمین این مسئله هر چه سریعتر حل و فصل شود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو نیز باید با اطلاع‌رسانی درست در خصوص صدور پروانه برای چاه‌های کشاورزی، مشکلات عدیده‌ای که مردم در این خصوص دارند را برطرف کند و حقابه زیست محیطی مردم جنوب کرمان را که قریب 20 سال است که متوقف شده زودتر پرداخت کند.

حمزه با انتقاد از گران بودن تعرفه‌های برق وزارت نیرو، تصریح کرد: حتما مردم باید به خیابان‌ها بیایند تا صدای آن‌ها را بشنوید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)