کد خبر: ۲۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
ارسال به دوستان
ذخیره
کمالی پور:
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی می گوید:رویکرد دولت آمریکا نسبت به خروج از قراردادهای بین المللی جامعه جهانی را با یک چالش اساسی روبرو می کند.
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی  می گوید:رویکرد دولت آمریکا نسبت به خروج از قراردادهای بین المللی جامعه جهانی را با یک چالش اساسی روبرو می کند.

یحیی کمالی پور  ضمن اشاره به موضوع خروج آمریکا از پیمان های بین المللی گفت:واقعیت این است که از زمانی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شده، یک خودمحوری را در حوزه روابط بین‌الملل از خودش نشان داده است.

وی افزود:به نحوی که دنیا سال‌ها تلاش کرده و به اجماع رسیده است که یک جامعه جهانی را مبتنی بر خواست های نسبی و مطلق کشورها در کنار همدیگر را جمع کنند و سازمانی تحت عنوان سازمان ملل تشکیل دهد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:درکنار این سازمان ملل؛معاهدات،قراردادها،مقاوله نامه «Convention» و بسیاری از مواردی که کشورها براساس نیازهای مجموع  خود به این نتیجه رسیده اند که یکسری قراردادها را در دنیا منعقد کنند که نتیجه آن یک آرامش  روحی،روانی، منطقی و اصولی در حوزه معادلات بین‌المللی و مراودات بین المللی باشد؛بطور مثال در حوزه محیط زیست که آمریکا از آن خارج شد،در حوزه انرژی ودر حوزه  سلاح های هسته ای و اتمی که اخیراً آمریکا از آن خارج شده است و همین طور پیمان‌های دوستی،مودت و منطقه‌ای که بازهم آمریکا آنها را نادیده گرفته است.

خروج آمریکا از قراردادهای بین المللی جامعه جهانی را با چالشی اساسی روبرو می کند

کمالی پور با بیان اینکه رویکرد دولت آمریکا نسبت به خروج از قراردادهای بین المللی جامعه جهانی را با یک چالش اساسی روبرو می کند،تاکید کرد: کشورهای دنیا اگر در این موضوع مقاومت نکنند و در مقابل  یکجانبه گرایی آمریکا نایستند؛آن اصول کلی ای که نظام بین الملل مبتنی بر آن تشکیل شده است را مخدوش کرده و تحت الشعاع قرار می دهد.

جامعه جهانی باید ترامپ را مهار کند

این نماینده مردم درمجلس باتاکید بر این موضوع که وظیفه جامعه جهانی است که ترامپ را مهار کند،مطرح کرد:البته آمریکا قابل مهار و قابل کنترل نیست چراکه حتی وقتی دادگاه بین‌المللی لاهه یک رأی قانونی را صادر می کند، آمریکا به راحتی می گوید که این برای من ارزش ندارد وبه آن پایبند نیستم.

عضوهیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه آمریکا در حوزه تجارت بین الملل با وضع یکسری تعرفه ها و افزایش تحریم ها در حوزه مبادلات تجاری دنیا اخلال ایجاد کرده است، ادامه داد:از کسی که به هیچ معیار تعیین شده تعریف و  تصویب شده بین المللی پایبند نیست؛خیلی انتظاری نیست که به بقیه معاملات پایبند باشد.

دنیا باید در مقابل یک جانبه نگری و خودخواهی آمریکا بایستد

کمالی پور ادامه داد:از طرفی تنها راهی که وجود دارد این است که برای آن که زحمات چندین ساله جامعه جهانی به هدر نرود و این نظام بین المللی از هم نپاشد و دنیا دچار هرج و مرج نشود؛دنیا باید در مقابل یک جانبه نگری و خودخواهی آمریکا بایستد.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی که امروز دارند در حوزه برجام مقاومت می کنند هدفشان دوستی با ایران نیست حتی به خاطر منافع خودشان هم نیست؛چراکه  منافعی که بین آنها و ایران وجود دارد قابل مقایسه با مراودات تجاری با آمریکا نیست؛ تاکید کرد: اما از این بود که آنها می‌ترسند که آمریکا با این حرکت ها کاری بکند که کل جامعه جهانی ازهم بپاشد و نهایتاً شاهد هرج و مرج هایی شویم که در جنگ های جهانی اول و دوم  و متعاقب آن در جنگ های سرد بین کشورها داشتیم.

آمریکا می‌خواهد در سایه هرج و مرج در دنیا  اموال کشورها را غارت کند

کمالی پور با بیان اینکه امروز دنیا باید حواسش جمع باشد و احساس خطر کند، تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد در سایه هرج و مرج در دنیا به منافع خودش دسترسی پیدا کند و اموال کشورها را در سایه این هرج و مرج  غارت کند و ببرد و بنابراین می‌طلبد که همه کشورها متحد و یکپارچه در مقابل یکجانبه گرایی و خودخواهی جلوی آمریکا بایستند و مقابله کنند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آمریکا می خواهد در سایه هرج و مرج در دنیا به منافع خودش دسترسی پیدا کند و اموال کشورها را در سایه این هرج و مرج  غارت کند،تاکید کرد: مطمئناً هم آمریکا وقتی خودش را در مقابل این هجمه دنیا تنها ببیند کمتر این کارها را انجام می‌دهد؛از آن طرف هم مجلسین آمریکا باید حواسشان جمع باشد که بازخورد منفی این چالش ها که ترامپ در دنیا ایجاد می‌کند؛ به خود مردم آمریکا و دولت آمریکا برمی گردد و از این طریق هم آنها از رفتار های ترامپ تبعیت نکنند.

 سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمیسیون اروپا از آمریکا و روسیه می خواهد تا پیمان منع موشک‌ های هسته‌ ای میان برد موسوم به «INF» را حفظ کنند.سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه از هر دو کشور خواست تا به مذاکرات در این خصوص ادامه دهند؛ چرا که این پیمان آن را برای امنیت اروپا حیاتی می داند.

اقدام آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد با واکنش منفی کشورهای زیادی از جمله روسیه، آلمان، ژاپن، چین و ... مواجه شده است.

"INF "پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پیمانی است که در سال ۱۹۸۷ بین ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی به منظور حذف موشک‌های میان‌بُرد و کوتاه‌بُرد، امضا شد.
برچسب ها: کمالی پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)