کد خبر: ۲۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
تامین برق ، چالش جدید آرامستان
باوجود محدودیت های شدید در آرامستان فعلی، آرامستان جدید کرمان با نام «بوستان بهشت» همچنان به بهره‌برداری نرسیده و از مرحله طراحی و تهیه نقشه جلوتر نرفته است.
گفتارنو/ گروه شهر: 


باوجود محدودیت های شدید در آرامستان فعلی، آرامستان جدید  کرمان با نام «بوستان بهشت» همچنان به بهره‌برداری نرسیده و از  مرحله طراحی و تهیه نقشه جلوتر نرفته است. 

 تاریخ دقیقی از  شروع بحث ها مربوط به ایجاد آرامستان جدید در دسترس نیست اما بحث های مربوط به  ایجاد این آرامستان به شورای قبلی برمی‌گردد همانجا که شهردار وقت کرمان در جلسه شورای شهر می گوید: پيش‌بيني مي‌شود حدود دو ميليارد تومان از اعتبار موردنياز اين طرح از محل پيش‌فروش قبرها تامين شود که در صورت تحقق، اين طرح در سال 92 به بهره‌برداري مي‌رسد.

پیش فروش این قبور در سال 91 آغاز می شود و حدود 20 هزار قبر این قبرستان به خریداران واگذار می شود. اما کماکان هیچ خبری از بهره برداری از این آرامستان به گوش نمی رسد. این در حالی است که در همان سال ها بحث پر شدن طرفیت آرامستان فعلی نقل محافل شده و سخن از استفاده از قبرهای  دو طبقه  به میان آمده بود. 

با روی کار آمدن شورای پنجم  بار دیگر بحث های مربوط به آرامستان سر باز می کند. در سوم مهر ماه سال 96رئیس کمیسیون خدمات شهری در جلسه علنی شورای شهر  بر لزوم تعیین تکلیف و راه اندازی این آرامستان تا سال 97 تاکید می کند. 

خدادادی در این جلسه از اعلام آمادگی چند سرمایه گذار برای احداث این ارامستان خبر می دهد و از شورای شهر می خواهد تا با اعلان یک فراخوان از سایر افراد علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه دعوت شده  تابا توجه به شرایط، نسبت به واگذاری این طرح به بخش خصوصی تصمیم گیری شود.

پس از آن بحث های مربوط به تامین اب این ارامستان صورت می گیرد ؛ علیرغم موافقت ریاست شورا مبنی  بر انجام مطالعات اولیه برای نحوه تامین اب ارامستان ، ماه بانو معصوم زاده، دیگر عضو شورای شهر بر واگذاری این بحث ها بر بخش خصوصی تاکید می کند و معتقد است قبول این مسئولیت از سوی شهرداری منجر به تعهد شهرداری و ایجاد مشکلاتی در آینده خواهد شد. 

خدادادی و میر حسینی اما صحبت های ریاست شورا را تایید کرده و تامین اب ارامستان از طریق بخش خصوصی را ناممکن می دانند.

اما این بحث با صحبت های علی اکبر مشرفی  تغییر جهت می دهد، او در این رابطه می گوید: قرار بر این بود تا آب این پروژه از سهمیه ای که آب منطقه ای از آب های زیر سطحی در اختیار شهرداری قرار می دهد تامین شود.

علی رغم تمامی بحث های صورت گرفته میان اعضای شورای شهر در سوم مهر ماه سال گذشته ، محمد فرشاد در 8 اردیبهشت سال 97 کماکان از وضعیت  نا به سامانی آرامستان کرمان گلایه کرده ومی گوید:  آرامستان قدیم کرمان دیگر جا ندارد و باید  بهره برداری از آرامستان جدید تسریع شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورا نیز در این نشست خبری از دغدغه  خود برای این طرح می گوید و بر ضرورت بروزرسانی نقشه های آرامستان تاکید می کند. او این قول را می دهد که «تا دو ماه آینده تحت هر شرایطی آرامستان جدید راه اندازی می‌شود».

با گذشت 5 ماه اززمان صحبت های  رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر کرمان، سید مهران عالم زاده در تاریخ 8 مهر ماه به خبرگزاری مهر می گوید: بخشی از کار عمرانی این پروژه انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال مقدمات کار در آرامستان جدید فراهم شود تا بخشی از فضا برای دفن مهیا شود.

 او در خصوص کارهای انجام شده در آرامستان جدید از آسفالت 6 کیلومتری و انجام قسمتی از فضای سبز و جدول گذاری این مجموعه خبر می دهد و معتقد است آرامستان فعلی شهر تا پایان امسال مشکلی از لحاظ دفن میت ندارد.

عالم زاده از بازنگری طرح آرامستان جدید و انجام اصلاحات در طرح آرامستان خبر می دهد و می گوید: مقدمات کار در خصوص تهیه نقشه انجام شده و به گونه ای پیش بینی شده است که همه امکانات مورد نیاز نظیر فضای تجاری، سالن پذیرایی، مسجد، سنگ تراشی و... در محل وجود داشته باشد.

شهردار شهر کرمان در خصوص نحوه  تامین آب و برق آرامستان می گوید: مقدمات کار در خصوص انتقال آب و برق به مجموعه آرامستان جدید در دستور کار قرار دارد، هزینه آب رسانی و برق رسانی پروژه چند میلیارد تومان است که اگر دولت کمک می کرد که این خدمات به صورت رایگان در اختیار قرار بگیرد اجرای طرح  آرامستان سرعت عمل بیشتری پیدا می کرد. 
اما کماکان تامین برق این مجموعه یکی از چالش هایی است که بر سر راه احداث این آرامستان قرارداد. 

رئیس کمیسیون خدمات شهری استان کرمان در مصاحبه با خبرنگار امید کرمان می گوید:  مشکل برق آرامستان جدید هنوزحل نشده است. البته ما به  دنبال این هستیم تا برقش را با استفاده ازنصب  پنل های خورشیدی حل کنیم و اگر هم نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم با جذب سرمایه گذار این مشکل را حل خواهییم کرد. 
به گفته خدادادی آب این آرامستان نیز از طریق خریداری 2 حلقه چاه تامین شده است و تنها مشکل فعلی نحوه تامین برق آرامستان است.
 
 او درپاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر  مشکلات مطرح شده در نقشه آرامستان جدید کرمان می گوید: نقشه ای که قبلا طراحی شده بود از سمت قبله انحراف داشت که البته کماکان نیز این مشکل وجود دارد، اما خوب این مشکل قابل حل است چرا که هنوز هیچ قبری بازسازی نشده  و حفاری صورت نگرفته است و می توان با تغییر زاویه نقشه به سمت قبله این مشکل را حل کرد. 

به گفته ایشان بعد از فراخون صورت گرفته برای سرمایه گذاری در  آرامستان جدید کماکان هیچ سرمایه گذاری برای پروژه پیدا نشده است ، اما قول های مساعدی از سمت 2 سرمایه گذار برای همکاری در این پروژه داده شده است. 

خدادادی اولویت اصلی این پروژه را تامین آب و برق می داند و معتقد است که با توجه به پیگیری های شورای شهر و شهردار شهر کرمان و نیاز مردم کرمان به یک آرامستان جدید، بهره برداری از این آرامستان از اول سال اینده به بهره برداری  خواهد رسید. 






برچسب ها: آرامستان ، تامین برق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)