کد خبر: ۲۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای معادن استان کرمان مطرح شد:
«به این شکل نیست، ما حساب ها را رصد کردیم»با این جمله حسینی نژاد به طور کامل اظهارات نماینده شرکت مس را رد می کند. او خطاب به نماینده این شرکت می گوید: دادگستری تماما این حساب ها را رصد کرده است، اگر شما چنین ادعایی دارید، یک جلسه دیگر تشریف بیارید تا در خدمتتان باشیم و اظهاراتتان را بررسی کنیم.
گفتارنو/ مرضیه قاضی زاده:

بحث مربوط به انتقال حساب ها و گردش مالی شرکت ها و صنایعی معدنی استان بار دیگر دهم آبان ماه در جلسه شورای معادن استان پی گرفته شد. 

بنابر گفته ی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت  در جلسات قبلی مقرر شده بود تا دادگستری پیگیری های مربوطه به منظور انتقال حساب شرکت های بزرگ به کرمان را به انجام رسانده و زیر ساخت های مربوطه ایجاد شود. 

بنا بر درخواست نماینده دادگستری جزئیات  صورت های مالی و حساب های شرکت های استان دراین  جلسه قرائت نمی شود اما بنابر اظهارات سید مهدی حسینی نژاد، تنها 27 درصد از حساب های شرکت های بزرگ  به استان انتقال پیدا کرده است. 

او در ادامه پیشنهاد می دهد تا برنامه زمان بندی مدون سه ساله ای به منظور تامین زیر ساخت ها و فراهم نمودن امکان انتقال این حساب ها به استان صورت گیرد. 
«مگه چه نوع زیر ساختی باید فراهم شود؟ » این سوال موسوی معاون عمرانی استانداری، از رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان است.

حسینی نژاد در پاسخ از ارائه تسهیلات به بانک ها و فاینانس های مورد نیاز این شرکت ها به عنوان زیر ساخت یاد می کند و می گوید: این شرکت ها به دنبال حمایت مالی بانک ها هستند.
موسوی می گوید: باید حساب ها به استان منتقل بشود تا بتوان ساپورت مالی کرد.

نماینده مردم شهربابک در همراهی با موسوی می گوید: همین حساب هایی که منتقل شده اکثرا حساب های سپرده هستند و هیچ گردش مالی تا کنون در استان انجام نشده است. 

معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس ایران  در واکنش به اظهارات اسدی کرم می گوید: صنایع مس از دو کانال فروش داخلی و فروش خارجی کسب درآمد می کنند.  فروش داخلی از طریق بورس کالا انجام شده و منابع آن سه ماه بعد به طور کامل وصول می شوند و در فروش های خارجی نیز به علت تحریم،  ارز مربوطه در کشورهای مختلف و توسط شرکت های واسطه ای گرفته می شود . 

محسن بازار نوی  در ادامه می گوید: گردش مالی ما محدود به پرداخت حقوق پرسنل مس سرچشمه و پیمانکاران این خحوزه است که به تمامی در استان انجام می شود .
به اعتقاد این مقام مسئول از شرکت مس، تمامی گردش مالی و حساب ها ی ممکن به استان آورده شده است. 

«به این شکل نیست، ما حساب ها را رصد کردیم»با این جمله حسینی نژاد به طور کامل اظهارات نماینده شرکت مس را رد می کند. او خطاب به نماینده این شرکت می گوید: دادگستری تماما این حساب ها را رصد کرده است، اگر شما چنین ادعایی دارید، یک جلسه دیگر تشریف بیارید تا در خدمتتان باشیم و اظهاراتتان را بررسی کنیم. 

معاون مس در واکنش به حسینی نژاد می گوید: براساس ماده 43، بند 4 قانون ششم حساب های بانکی و گردش مالی بایستی با  رعایت ضوابط و قانون هایی چون قانون تجارت و بورس اوراق بهادار به استان ها منتقل شده است. 

«بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان پول به این استان آمده است» معاون مس این جمله را در خطاب حسینی نژاد بیان می کند و می افزاید: شما دوبلیکیت حساب می کنید؟ از ما چه انتظاری دارید؟

نماینده بم: معادن نباید مانند آب های زیرزمینی شوند
نماینده مردم بم در پاسخ به اظهارات معاون مالی مس می گوید: شرکت ها از استان بهره می گیرند، اما هیچ بهره ای به استان نمی دهند و تنها آلایندگی و خسارت زیست محیطی را برای استان می آورند. 

نیکزادی پناه در ادامه می گوید: شما می فرمایید هر سه ماه یک بار، اصلا 6 ماه طول بکشد ولی واریز را به استان داشته باشید.
او با بیان اینکه در حوزه انتخابی اش بالای 30 درصد از جوانان بیکارند، می گوید: تعداد بیکاری به حدی رسیده است که دارد جامعه را آزار می دهد.

او در ادامه به عملکرد بانک های استان خرده می گیرد و می گوید: در حال حاضر به هر بانکی که برای تسهیلات مراجعه می کنی می گوید اعتبار نداریم ،بانک ها به عنوان یک نهاد اصلی خود باید به دنبال انتقال حساب های این شرکت ها به کرمان باشند.

« در بحث آب های زیرزمینی به جایی رسیدیم که الان در وضعیت بحرانی قرار داریم، بحث معادن نباید مانند بحث آب های زیرزمینی شود» نیکزاد با بیان این جملات از ریاست دادگستری و سازمان بازرسی می خواهد تا انتقال حساب های شرکت های معدنی و صنعتی را مورد نظارت قرار دهند. 

9 درصد ریزگردها از معادن متروکه است 
در ادامه صحبت های نیکزاد، رئیس محیط زیست کرمان با اشاره به وضعیت آلایندگی کرمان می گوید: 8.9 ریزگردهای استان مربوط به معادن متروکه و در حال بهره برداری است.
در انتهای جلسه مقرر می شود تا ظرف یک ماه آینده ، تمهیدات و زیرساخت های لازم صورت پذیرد تا همه واحدهای صنعتی و معدنی  استان کرمان حساب های خود را به استان وارد کنند. 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۱
0
0
آقای نیکزادی بدانند که آوردن صنعت به کرمان بدون عوارض جانبی و از جمله محیط زیست امکان ندارد و این دردنیاهم به همین گونه است والبته باید رعایت قانون بشود جالبه استاندار قبلی می فرمودند که شرکتها از جاده های استان استفاده می کنند یعنی صنعت به کرمان بیاد ولی از جاده های استان مثلا استفاده نکند. دوستان اول فکر کنید بعد صحبت به فرمایید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)