کد خبر: ۲۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
یا توجه به مخالفت های سازمان محیط زیست و منابع طبیعی اجازه هر گونه عملیات اکتشاف در منطقه کوه شاه لغو شد.

گفتارنو/ گروه اقتصاد:
پای پرونده منطقه معدنی کوه شاه به شورای معادن استان نیز باز شد. پروانه اکتشاف  این منطقه معدنی از سال 88 به شرکت آریا واگذار شد و از همان زمان نیز اعتراضات مردمی به دلیل آلایندگی های مربوط به عملیات اکتشاف  بر روی این منطقه معدنی شروع شد.

بر اساس گفته های رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اعتراضات و شکایات صورت گرفته در این منظقه تنها محدود به اعتراضات مردمی نیست و سه ارگان علوم پزشکی، محیط زیست و منابع طبیعی خواستار لغو عملیات اکتشاف در این محدوده هستند. 

به گزارش گفتارنو, او با اشاره به تبعات اجتماعی و زیست محیطی مخرب  عملیات اکتشاف  این منطقه،  خواستار پرداخت هزینه های مکتشف و لغو هر گونه عملیات بهره برداری در آن منطقه است.

رییس سازمان محیط زیست استان در پاسخ به علت صدور مجوز اکتشاف در ان منطقه معدنی به معاون پشتیبانی عمرانی استانداری می گوید: کارشناس این سازمان در سال 87 به دلیل برق گرفتگی موفق به دیدن منطقه اصلی اکتشاف نشده و مجوز صادر شده به این شرکت برپایه اطلاعات اشتباه است.

رضا جزینی زاده  که معتقد است انجام عملیات اکتشاف در آن منظقه بر کیفیت آب آشامیدنی و کشاورزی آن منطقه تاثیرگذاشته است، در ادامه پاسخ خود به موسوی می گوید: سازمان محیط زیست  بلافاصله و قبل از هر گونه عملیات اجرایی بر روی این منطقه نامه ابطال مجوز خود را به این شرکت ابلاغ کرده است.

مدیر عامل شرکت آریا در واکنش به اظهارات رئیس سازمان محیط زیست کرمان می گوید: در سال 88 هم منابع طبیعی و هم محیط زیست براساس نقاط تعیین شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت بازدید کرده و مجوز اکتشاف را به ما دادند.

 مجتبی پور هاشمی،  بار دیگر رئیس محیط زیست را خطاب قرار می دهد و می گوید: ما 2.5 سال بر روی این منطقه کار اکتشافی انجام داده و بالغ بر 14 کیلومتر جاده کشیده ایم ، این منطقه بارها توسط استاندار و فرماندار آن منطقه بازدید و از شرکت مربوطه  تقدیر و تشکر شده است. در طی این 2.5 سال شما کجا بوده اید؟

رئیس سازمان محیط زیست کرمان در پاسخ به اظهارات او، به نامه مورخ 20/12/87استنادکرده و می گوید: در 7/9/87 به شما مجوز اکتشاف داده شده و سه ماه بعد از این مجوز ابطال شده است، در طی این سه ماه هیچ گونه فعالیت و عملیات بهره برداری در آن منطقه صورت نگرفته بود.

رجبی زاده ، مدیر عامل منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در واکنش به صحبت های مدیر عامل این شرکت می گوید: در سال 88 سازمان منابع طبیعی به شما اجازه اکتشاف یک هکتاری و یک جاده دسترسی به طول و عرض مشخص به شما داده است اما در طی بررسی های صورت گرفته در سال 93 شما حتی به اصول همین مجوز صادره نیز پایبند نبوده اید.

در انتهای این جلسه، معاون هماهنگی عمران استانداری یا توجه به اظهارات و مخالفت های سازمان محیط زیست و منابع طبیعی اجازه هر گونه عملیات اکتشاف در این منطقه را لغو می کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)