کد خبر: ۲۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس:
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: گلایه ما از مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که باید بر اساس قانون، 25 درصد اقتصاد در اختیار تعاونی‌ها باشد اما متاسفانه الان کمتر از پنج درصد این امر مهم تحقق شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: گلایه ما از مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که باید بر اساس قانون، 25 درصد اقتصاد در اختیار تعاونی‌ها باشد اما متاسفانه الان کمتر از پنج درصد این امر مهم تحقق شده است.

 در جلسه عصر دیروز ،مدیران کل تعاون روستایی کشور و بازدید از طرح‌های تعاون روستایی سیرجان، 5 میلیارد ریال سرمایه در گردش به کارخانه تولید کود تعاون روستایی سیرجان اختصاص یافت.

فعالیت 300 تشکل تعاونی روستایی در کرمان

رضامحمد حسینی مدیر سازمان تعاون روستایی استان کرمان در این بازدید گفت: این مبلغ برای تجهیز و آماده‌سازی کارخانه تولید انواع کود تخصیص یافت و 3.5 میلیارد ریال سرمایه در گردش هم برای اتحادیه تعاونی‌های روستایی سیرجان منظور شد.

وی از فعالیت 300 تشکل تعاونی روستایی در سطح استان کرمان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها در بخش تولید و کشاورزی خدمات رسانی به روستاها و عشایر دارند.

 نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه ما از مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که باید بر اساس قانون، 25 درصد اقتصاد در اختیار تعاونی‌ها باشد اما متاسفانه الان کمتر از پنج درصد این امر مهم تحقق شده است.

شهباز حسن‌پور افزود: تصمیم‌گیری در جهت فعال شدن تعاونی‌های روستایی باید به نحوی باشد که خدمات رسانی توسط این تعاونی‌ها صورت پذیرد و حتی کود و سم مورد نیاز کشاورزان روستایی توسط تعاونی‌ها درب خانه آنان تحویل شود.

وی تصریح کرد: باید فعال شدن زیرساخت‌ها در اولویت کار و برنامه‌ها قرار گیرد و امروز میهمانان ما از تعاون روستایی کشور پس از بررسی‌های لازم برنامه‌ریزی دارند که این شهرستان به‌عنوان پایلوت تعاون روستایی جنوب شرق کشور انتخاب شود.

اختصاص 5 میلیارد ریال به کارخانه تولید کود سیرجان

بهنام عسکری مدیرکل تشکل‌های مردمی تعاون روستایی کشور و محسن ماموریان مدیرکل دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری تعاون روستایی در خصوص احیاء زیرساخت‌های فروشگاه تعاون روستایی شهرستان سیرجان و خدمات رسانی این مرکز به عشایر و روستاییان قول مساعد دادند.

مجتبی قاسمی‌افشار مدیرعامل اتحادیه تعاونی روستایی سیرجان گفت: اتحادیه تعاون روستایی سیرجان با توجه به نیاز توسعه بخش کشاورزی کارخانه کود را با ظرفیت تولید 4 تن کود در هر ساعت در سال گذشته احداث کرد که با توجه به نبود سرمایه نتوانست فعالیت کند و امروز اختصاص مبلغ 5 میلیارد ریال به این امر نقش مهمی در راه‌اندازی این کارخانه دارد.

وی افزود: این اتحادیه در تهیه و توزیع نهاده‌های کشاورزی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان، توزیع انواع نهال سالم و کاشت 350 هکتار گل محمدی و احداث کارخانه کود پیشقدم بوده است.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)