کد خبر: ۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسون خدمات شهری شورای شهر
خدادادی در ادامه گفت: دلیل اینکه تا کنون نتوانستیم پدیده تکدی‌گری را در کرمان حل کنیم این است که سازمان ها و ارگان های مسئولی که باید کمک می کردند، کمک نکردند.
گفتارنو/ گروه شهر: 
رییس کمیسون خدمات شهری  در جلسه شورا شهر کرمان به پدیده تکدی گری  در کرمان اشاره کرد و گفت: از اصحاب رسانه می خواهم تا کمک کنند بتوانیم این پدیده شوم را ازشهر  کرمان  بزداییم . 

به گزارش گفتارنو، علی خدادادی با بیان اینکه طی دو هفته ی گذشته با استانداری کرمان دو جلسه داشتیم گفت:  معاونت سیاسی امنیتی استان  به  طور جدی پدیده تکدی گری  را دنبال می کند تا بتوانیم این پدیده شوم را از سطح شهر کرمان بزداییم. 

خدادادی با بیان اینکه متاسفانه مردم  احساس می کنند که جمع آوری، ساماندهی و ریشه کن کردن تکدی گری به عهده ی شهرداری است ، گفت: اصلا اینطور نیست  بلکه شهرداری هم یکی از سازمان هایی است که باید کمک کند .

خدادادی با اشاره به آیین‌نامه‌ی ساماندهی تکدی‌گری که مصوب شورای عالی اداری است و توسط معاون رییس جمهور و دبیر شورای عالی اداری ابلاغ شده است ، تصریح کرد:  چند بند آن را می خوانم تا همه بدانند که فقط شهرداری نیست که متولی این کار است . 

خدادادی در ادامه گفت: دلیل اینکه تا کنون نتوانستیم پدیده تکدی‌گری را در کرمان حل کنیم این است که سازمان ها و ارگان های مسئولی که باید کمک می کردند، کمک نکردند.

رییس کمیسون خدمات شهری عنوان کرد: ماده 2 این آیین نامه می گوید، در هر یک از شهر های بزرگ  نسبت به ایجاد اردوگاه‌هایی اقدام خواهد شد و سازمان های مسئول،  دادگستری، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی ، اداره کار و امور اجتماعی  و شهرداری هستند و باید نمایندگان خود را به مجتمع ها ی منظوربرای انجام وظایف  دستگاه مطبوع معرفی کنند. از طرف دیگر وظیفه تامین محل و امکانات و تجهیزات اولیه مورد نیاز اردوگاه بر عهده ی  شهرداری است. 

خدادادی گفت: این کار توسط شهرداری کرمان در سه نقطه ، یک اردوگاه در سراسیاب و دو گرم خانه انجام شده است. 
او در ادامه افزود: با آماری که شهرداری تهیه کرده است در سطح شهر کرمان  300 نفر متکدی با اسم و 120 نفر نوجوان زیر 15 سال  داریم که شناسایی شده اند که مجموعه 420 نفر می شوند که ما باید  این 420 نفر را ساماندهی کنیم.

او در ادامه با بیان این‌که بند 2 آیین نامه می گوید در صورت ضرورت و تشخیص استاندار از سایر امکانات و اعتبارات  استان  نیز استفاده خواهد شد که امکانات مورد نیاز مجنمع ها و اردوگاه ها از محل بودجه عمومی و کمک های مردمی تامین شود، افزود: ماده 3 می گوید، شهرداری موظف است نسبت به شناسایی و جمع آوری و تحویل افراد به حوزه مصوبه و مجتمع اردوگاهی اقدام کند و نیروی انتظامی  در این مورد همکاری لازم را به عمل آورد. 

خدادادی با بیان انی‌که  شهرداری تا کنون این کار را انجام می داده است، می‌گوید:  طبق ماده 4 آیین نامه  مسئول این مجتمع ها توسط فرماندار تعیین می شود این یعنی اینکه شهرداری دیگر هیچ مسئولیتی ندارد و شهرداری فقط مسئول این است که متکدیان راجمع آوری و در اردوگاه مستقر کند و از آنجا به بعد دیگر بر عهده شهرداری نیست. 

او ادامه داد: ماده 4 می گوید  مجتمع اردوگاهی مکلف است پس از تحویل گرفتن افراد موضوع مصوبه  نسبت به نگهداری موقت ، شناسایی وضعیت و طبقه بندی آنها در یکی از گروه ها اقدام کند.

خدادادی این افراد را بیمار خواند و گفت: این افراد یا معتاد هستند و یا اینکه مشکلاتی دارند و وقتی وارد یک اردوگاه می شوند حتما باید یک نفر مسئولیت آنها را بپذیرد و از آنها نگه داری کند.اگر یکی از این افراد در اردوگاه جانش را از دست داد شهرداری  هیچ مسئولیتی ندارد. 

خدادادی در ادامه افزود: متاسفانه این افراد وقتی به اردوگاه می روند روز بعد آزاد می شوند و دوباره در سطح شهر پراکنده می شوند. 
رییس کمیسون خدمات شهری اعلام کرد : ما دست نیازمان را به سمت NGO ها و موسسات خیریه ای دراز می کنیم که در این زمینه به ما کمک کنند . 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)