کد خبر: ۲۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل ارشاد کرمان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان گفت: کار بزرگی که انجمن تئاتر پیگیری می‌کند تشکیل صندوق حمایت از تئاتر است که ما هم از آن حمایت می‌کنیم.
 با حضور جمعی از مسؤولان استان و شهرستان رفسنجان آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره تئاتر استان کرمان در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد واحد رفسنجان برگزار شد.

محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار رفسنجان با تبریک میلاد پیامبر (ص)اظهار داشت: میزبانی جشنواره سی‌ام تئاتر استان کرمان برای ما بسیار ارزشمند بود و اتفاقات فرهنگی و هنری تأثیرات بسیار خوبی در فرهنگ و هنر شهر می‌گذارد.

وی ادامه داد: با اینگونه رویدادها استعدادهای شهرستان شکوفا می‌شود و بخشی از هنرمندان و هنردوستان را به هنر تئاتر جذب می‌کند، همچنین نقایص را شناخته و امکانات را ارزیابی می‌کنیم تا میزبان رویدادهای بزرگتر و جدی‌تری باشیم و کسب تجربه میزبانی هم نکته مثبت دیگری در این راستا است.

شهردار رفسنجان بیان داشت: استقبال هنرمندان خیلی خوب بود و شورو هیجان در سالن‌های نمایش برای ما جذاب و جالب بود که مردم ما چه‌قدر تشنه این برنامه‌ها هستند و می‌توانند از اتفاقات هنری بهره‌ ببرند.

وی تصریح کرد: در این میزبانی متوجه شدیم که باید مشکلاتی را برطرف کنیم و باید برای برطرف‌کردن نقایص تلاش و پیگیری کنیم.

توسعه هنر تئاتر نمایش نیاز به زیرساخت‌ها و امکانات دارد

علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال کرمان نیز با تبریک هفته وحدت اظهارداشت: خوشحالیم در این ایام شاهد برگزاری جشن حوزه نمایش در سی‌امین جشنواره تئاتر استان کرمان هستیم.

وی بیان داشت: جامعه فرهنگی شهرستان رفسنجان افراد نخبه و برجسته‌ای دارد که منشأ خدمات بزرگی در این شهرستان بوده و سرمایه‌های این شهرستان هستند و رویدادهای ملی و استانی در این شهرستان برگزار شده که موفق بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جایگاه هنر نمایش اشاره و بیان کرد: نمایش، هنر زنده است و از آن‌جاکه ارتباط مستقیم با مخاطب دارد بسیار مهم و تأثیرگذار و فرهنگ‌ساز است.

علیزاده خاطرنشان کرد: جشنواره حوزه نمایش در روند فرهنگسازی در شهر و هر نقطه جغرافیایی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره امسال ویژگی خاصی دارد، تصریح کرد: سی‌امین جشنواره به صورت متمرکز برگزار شده است و جشنواره نمایش استان می‌تواند به عنوان جشن نمایش تعاملاتی شکل دهد و گروه‌های نمایشی از نزدیک همدیگر را می‌بینند و کارهای یکدیگر را نقد کنند.

این مسؤول افزود: توسعه هنر تئاتر نمایش نیاز به زیرساخت‌ها و امکانات دارد که در سه بخش ویژه می‌توان به آن نگاه کرد یک بخش آن نیروی انسانی است که مراکز آموزش عالی در سه سال گذشته کمک کردند با آموزش نیروی انسانی که جایگاه خوب و بالایی در این زمینه داریم.

راه‌اندازی 8 پلاتو با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیارد تومان

وی به امکانات و زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: مطمئنا در دو، سه سال آینده وضعیت خوبی خواهیم داشت تاکنون با هفت شهردار برای ساخت هفت تماشاخانه تفاهم‌نامه امضا کردیم که تماشاخانه‌های بم و زرند به بهره‌برداری رسید، سیرجان در شرف بهره‌برداری است و رفسنجان هم با وجود بانی و خیر به نتیجه رسیده و نیازمند نگاه شهردار هستیم تا «پلاتو» به زودی بهره‌برداری شود.

علیزاده یادآور شد: در راور، بافت و انار ساخت پلاتوها آغاز شده و کار در حال انجام است در کرمان سیاست ما با هماهنگی حوزه هنری وزارتخانه تبدیل تدریجی مجتمع فرهنگی هنری کرمان به تئاتر شهر کرمان است که گام اول در این حوزه را برداشتیم و عملیات اجرایی انجام شده و بخش تجهیز آن فقط باقی مانده است.

وی ابراز داشت: این هشت زیرساخت اصولی تخصصی ویژه حوزه نمایش است که برای هشت پلاتو بالغ بر 8 میلیارد تومان هزینه شده و بخش عمده هزینه با شهرداری‌ها و بخش تجهیز با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان خاطرنشان کرد: در حوزه نمایش هنرمندان فعال و پویایی داریم اما بزرگترین مشکل زیرساخت بود که در این راستا گام‌هایی برداشته شده از حیث منابع هم موضوع بسیار مهم است آن‌چه موجب شده با مشکل مواجه شویم  و با گلایه روبرو باشیم مشکل منابع است که دست یاری به سوی همه ارگان‌ها دراز می‌کنیم اما با همان منابع اندک با هماهنگی انجمن‌های نمایش هدایت و حمایت از انجمن‌ها را خواهیم داشت.

تشکیل صندوق حمایت از تئاتر استان کرمان

علیزاده در ادامه اظهار کرد: کار بزرگی که انجمن پیگیری می‌کند تشکیل صندوق حمایت از تئاتر است که ما هم از آن حمایت می‌کنیم و حمایت نهادهای دولتی و غیردولتی بسیار می‌تواند مؤثر و مهم باشد، چشم‌انداز تئاتر با توجه به نیروی انسانی و تعاملاتی که در حال انجام است مناسب و روند رو به رشد و قابل توجهی دارد.

وی در پایان به ایجاد دبیرخانه دائمی تئاتر در رفسنجان در آینده نزدیک اشاره کرد.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)