کد خبر: ۲۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بیمه سلامت کرمان عنوان کرد
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان آخرین خبرهای مرتبط با سیستم حذف دفترچه بیمه را ارائه کرد و گفت: تاکنون 70 مطب پزشک عمومی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های استان کرمان به سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت مجهز شدند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان آخرین خبرهای مرتبط با سیستم حذف دفترچه بیمه را ارائه کرد و گفت: تاکنون 70 مطب پزشک عمومی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های استان کرمان به سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت مجهز شدند.

از یک ماه قبل سیستم حذف دفترچه بیمه در استان کرمان به صورت آزمایشی افتتاح شد و خبرها حکایت از استقبال موسسات درمانی و جامعه پزشکی از این تغییر بزرگ در چرخه تولید نسخه و روند درمان مردم دارد.

استقبال چشمگیر پزشکان از حذف دفترچه بیمه

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از یک ماه قبل سیستم حذف دفترچه بیمه در استان کرمان به صورت آزمایشی افتتاح شد و به دنبال آن لازم شد مطب الکترونیک و تجویز الکترونیک خدمات پزشکی راه‌اندازی شود.

وی بیان داشت: تا امروز 70 مطب پزشک عمومی، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های استان کرمان به سامانه حذف دفترچه بیمه سلامت مجهز شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از استقبال موسسات درمانی، جامعه پزشکی، انجمن داروسازان، انجمن پزشکان ایران، نظام پزشکی و به طور ویژه پزشکان عمومی فعال در سطح استان از تغییر بزرگ در چرخه تولید نسخه و روند درمان مردم تشکر می‌کنم.

جعفری اضافه کرد: تا دهه فجر امیدواریم سراسر استان کرمان زیرپوشش نسخه الکترونیک قرار گیرد و در تلاش هستیم بخش خصوصی را هم پای کار بیاوریم.

راه‌اندازی سیستم حذف دفترچه بیمه در 77 مطب پزشک عمومی

همچنین رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بیمه سلامت استان کرمان هم در سخنانی با اشاره به آمار یک ماهه طرح نسخه الکترونیک اظهار کرد: تا امروز حدود 829 نسخه نوشته شده در سامانه حذف دفترچه بیمه از سوی پزشکان عمومی و درمانگاه‌ها داریم و 60 درصد اقلام نوشته شده مربوط به درمانگاه و بقیه مربوط به پزشکان عمومی است.

سید حسین دامادی تصریح کرد: بیشترین خدمت مرتبط با نسخه الکترونیک در استان کرمان به ترتیب مربوط به داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و سایر خدمات است.

وی از راه‌اندازی سیستم حذف دفترچه بیمه در 77 مطب پزشک عمومی خبر داد و یادآور شد: 147 مطب پزشک عمومی در استان کرمان فعالیت می‌کند.

38  داروخانه نسخه الکترونیک پیچیدند

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بیمه سلامت استان کرمان ابراز داشت: 263 داروخانه در استان کرمان داریم که از این تعداد 38 داروخانه تاکنون نسخه الکترونیک پیچیده‌اند و این در حالی‌ست که همه داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های سراسر استان آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا گرفته‌اند.

دامادی عنوان کرد: از 74 آزمایشگاه در استان کرمان تاکنون شش آزمایشگاه پذیرش نسخه‌های الکترونیک را انجام داده‌اند و اطلاعات کامل، شفاف و کاربردی در اختیار پزشک قرار می‌دهیم تا کار پزشک راحت شود و گردش اطلاعات سرعت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: استحقاق‌سنجی درمان را از اسفند ماه سال گذشته اجرا کردیم تا بیمار بدون نیاز به دفترچه سرویس‌ها را دریافت کند و ناظر بیمارستانی ما با کد بیمار می‌تواند وی را احراز اطلاعات کند و سرویس را بگیرد.

مطب پزشکان متخصص هم به سیستم حذف دفترچه بیمه مجهز می‌شود

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: سعی خود را کرده‌ایم کار ساده باشد و پزشک درگیر کارهای فنی طرح نسخه الکترونیک نشود و در نتیجه طراحی به نحوی شد که نرم‌افزار ساده باشد و پزشک اطلاعات ساده را وارد کند و سایر اطلاعات از طریق سامانه به پزشک داده می‌شود و به همین علت استقبال پزشکان از این طرح مطلوب است.

دامادی درباره تجهیز مطب‌های پزشکان متخصص به طرح نسخه الکترونیک گفت: این سامانه در فاز نخست در مطلب 10 پزشک راه‌اندازی می‌شود و تا پایان ماه مطب سایر پزشکان متخصص و فوق‌تخصص هم به این سامانه مجهز می‌شود.

همچنین وی در مورد ارائه کارت الکترونیک بیمه تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که کارت‌ها دارند از جمله گم و خراب شدن کارت و نیاز به خواندن از طریق دستگاه دیگر به دنبال ارائه کارت الکترونیک بیمه نیستیم.

دامادی اظهار داشت: طراحی ما بر این نبوده است که نرم‌افزار مطلب یا داروخانه را بنویسیم بلکه نرم‌افزار بیمه را نوشته‌ایم، اما وب‌سرویس‌هایی را طراحی کرده‌ایم که هر موسسه درمانی می‌تواند این وب‌سایت‌ها را مورد استفاده قرار دهد.

چه اطلاعاتی به پزشکان داده می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی از جمله لیست بیماران مراجعه‌کننده، نسخه‌ها، شماره تماس، نام، نام‌خانوادگی، بیماری خاص، وضعیت بیمه‌ای، صندوق بیمه‌ای، تصویر، شماره تماس و آدرس بیمار از طریق نرم‌افزار به اطلاع پزشک می‌رسد.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)