کد خبر: ۲۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
ارسال به دوستان
ذخیره
کمالی پور:
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه اختصاصی بودجه به سازمان زندان‌های کشور در حوزه‌های مختلف با مشکل و چالش روبرو است.
عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه اختصاصی بودجه به سازمان زندان‌های کشور در حوزه‌های مختلف با مشکل و چالش روبرو است.

یحیی کمالی پور  با اشاره به لزوم توجه به بودجه بخش فرهنگی زندان‌ها گفت: تخصیص بودجه‌های داخلی متناسب با شرایط و ظرفیت‌هایی است که خود سازمان زندان‌های کشور ایجاد می‌کند، سازمان زندان‌های کشور سالانه بودجه‌ای را دارد که در آن بودجه، ردیف‌های خاص خودش نیز داده شده است و در حوزه فرهنگ نیز قطعاً بودجه برای سازمان گذاشته شده است.

تعداد زندانیان با بودجه تخصیصی سازمان زندان‌ها همخوانی ندارد

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در وضعیت فعلی، سرانه اختصاصی بودجه به سازمان زندان‌های کشور در حوزه‌های مختلف با مشکل و چالش روبرو است، به نحوی که تعداد افرادی که به زندان‌ها وارد می‌شوند و تعداد افرادی که در زندان‌ها بیتوته می‌کنند، به نحوی است که با بودجه تخصیصی سازمان زندان‌ها همخوانی ندارد و تطبیق نمی‌کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از حیث فیزیکی و محیطی چیزی حدود 17 زندان استاندارد است و بقیه زندان‌های کشور همه غیر استاندارد هستند و گاه 5برابر ظرفیتی که برای آنها تعریف شده زندانی دارند. به نحوی که زندانی برای 200نفر ساخته شده و 1000زندانی در آنجا وجود دارد.

سرانه تغذیه زندانیان به ازای هر زندانی 6هزار تومان است

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به سرانه تغذیه زندانیان تصریح کرد: سرانه تغذیه زندانیان به ازای هر زندانی 6هزار تومان است درحالی که با این 6هزارتومان گوجه تخم‌مرغ هم نمی‌شود خورد و ما باید 3 وعده به زندانی غذا بدهیم و در حوزه مسائل فرهنگی نیز همین وضعیت را داریم.

کمالی پور خاطرنشان کرد: این بودجه‌ای که برای سازمان زندان‌ها در نظر گرفته می‌شود، باید سرشکن شود و بیشتر به اولویت‌های خود بپردازند، ممکن است بشود مقداری در مسائل فرهنگی زندانی اغماض کرد اما در بحث غذای وی نمی‌شود اغماض کرد چراکه ممکن است زندانی گرسنه باشد و سرو صدا و داد و بیداد می‌کند.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: گرچه ما اعتقاد داریم همانطور که غذای جسم مهم است غذای روح نیز مهم است و باید به فرهنگ هم توجه شود اما ناچاری و گرفتاری در این حوزه باعث شده است که به مسائل فرهنگی کمتر توجه شود و این کمتر توجه کردن باعث می‌شود برخی احساس کنند که اصلا بودجه‌ای در این حوزه نداریم در صورتی که اصلا چنین چیزی نیست و ما برای حوزه فرهنگ قطعا بودجه داریم اما ممکن است بودجه ما با آن اندازه نباشد که بتوانیم خواسته‌های فرهنگی زندانیان را برآورده کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)