کد خبر: ۲۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
جانشین فرمانده ناجا خبر داد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجرای طرح جامع امنیت کویر را در برنامه داریم و تمام استان‌های حاشیه کویر در آن قرار دارند.
جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: اجرای طرح جامع امنیت کویر را در برنامه داریم و تمام استان‌های حاشیه کویر در آن قرار دارند.

سردار ایوب سلیمانی در نشست خبری در کرمان با اشاره به سفرهای دوره‌‌ای خود به استان ‌های مختلف و اهداف سفر به کرمان اظهار داشت: این سفرها در راستای پیگیری امور و ارزیابی وضعیت امنیتی در استان‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با توجه به اینکه طی سه سال گذشته هر سال به میزانی بیش از سال قبل آن توانستیم در اجرای مأموریت‌های خود موفق باشیم و این در ارزیابی عملکرد ما مشخص است، تصریح کرد: امیدواریم استان کرمان تحلیل خوب و درستی از سال گذشته داشته باشد و بتواند، برنامه خوبی برای سال آتی پیش‌بینی و اجرا کنند، این استان روند رو به رشدی داشته و اوضاع را تحت کنترل دارند و در بحث آیتم‌های مختلف شاهد پیشرفت آن بوده‌ایم. 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی افزود: استان کرمان در حوزه کشف سرقت‌های خرد تا 50 درصد و سرقت‌های به عنف بین 40 تا 50 درصد پیشرفت داشته، 18 درصد تصادفات رانندگی را کاهش داده، رشد 200 درصدی در راستای کشف قاچاق سوخت دارند و در امنیت کویر نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

سلیمانی عنوان کرد: بحث چالش امنیتی ناشی از فعالیت قاچاقچیان و کسانی که به دنبال انتقال و توزیع مواد مخدر هستند در استان کرمان وجود دارد از طرفی این منطقه با سایر شرارت‌ها از جمله تفکرات تکفیری‌ها و همچنین قاچاق کالا مواجه است به ویژه در سال اخیر با توجه به اختلاف نرخ ارز قاچاق سوخت نیز بیشتر بوده است.

وی ابراز داشت:

وی تأمین امنیت کویر را از اولویت‌های نیروی انتظامی دانست و اذعان داشت: اجرای طرح جامع امنیت کویر را در برنامه داریم و تمام استان‌های حاشیه کویر در آن قرار دارند و پیش‌بینی‌های قابل توجهی برای ارتقای امنیت کویر هم در راستای جاذبه گردشگری و هم جلوگیری از رخنه اشرار داریم و تلاش می‌کنیم، پایش و رصد هوایی، الکترونیکی و فیزیکی با تقویت یگان‌های تکاوری و بالگردی در این مناطق افزایش دهیم تا بتوانیم، عملیات به موقع و موفقی در بخش‌های مختلف را رقم بزنیم.

سلیمانی با بیان اینکه پلیس بیشترین سطح تماس حاکمیت را با جامعه دارد و به همین دلیل به شدت از این ارتباط تأثیر می‌پذیرد، اضافه کرد: یکی از چالش‌های ما حوزه سایبری است که اوایل دهه 90 پلیس فتا را راه‌اندازی کردیم که هم‌اکنون قدرتمندترین و مجهزترین مجموعه برای مقابله با جرائم سایبری و همچنین تنها مجموعه مسؤول در کشور است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها معتقد هستند که پلیس فتا یک نیروی انتظامی کامل در فضای مجازی است و امسال نیز در صدد هستیم که پلیس فتا را در بیش از 100 شهر بالای 100 هزار نفر توسعه دهیم، زیرا امروز بیش از 66 میلیون نفر از مردم ما با فضای مجازی مرتبط هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: تمام جرم و جنایت‌ها در فضای مجازی یا برنامه‌ریزی می‌شوند و یا شکل می‌گیرند و ما تا امروز در این عرصه موفق بوده و اصولاً 80 درصد جرائم سایبری را کشف می‌کنیم.

وی بیان داشت: ما با نیروهای تحصیلکرده و برخوردار از جدیدترین فناوری‌های موجود در دنیا جزو کشورهای رکورددار هستیم، نیروی پلیس امروز فناوری محور است و بر همین اساس طرح پلیس هوشمند و هوشمندسازی پلیس را در دست اقدام داریم.

سلیمانی تصریح کرد: در آینده سلامت تردد در جاده‌ها را نمی‌توان با روش‌های سنتی تأمین کرد، زیرا برای هر 40 کیلومتر یک گشت لازم است در حالی که ما هر 200 کیلومتر یک اکیپ گشت داریم و به همین دلیل به دنبال این هستیم تا با روش‌های نوینی مانند پایش تصویری، پهبادی و بالگردی مشکل ایاب و ذهاب را در جاده‌ها مدیریت کنیم.

وی افزود: دشمنان از هر راهی که فکر می‌کردند برای تحت فشار گذاشتن ملت ایران اقدام کردند اما 40 سال دیگر هم هیچ توفیقی پیدا نمی‌کنند، زیرا نه رهبر، نه مردم، نه دین و نه قدرت پیدا و پنهان نظام جمهوری اسلامی را شناختند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی سازمان مسؤول امنیت در کشور است و به تأیید دوست و دشمن مقتدرانه توانسته است از امنیت کشور دفاع کند و در نظرسنجی گسترده در سطح کشور بیش از 84 درصد مردم معتقد بودند که نیروی انتظامی قادر به حفظ امنیت کشور است و اعتماد مردم حاصل مشاهده عملکرد پلیس طی این سالها است.

وی اذعان داشت: قاچاق کالا و ارز یک پدیده جدی در کشور است که به سازوکار دشمن تبدیل شده و بر همین اساس بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی و قاچاق کالا و ارز را تشدید کردیم و دو مفسدی که اخیراً اعدام شدند، کار انحصاری پلیس بود و امنیت بازار ارز و پاکسازی خیابانها و جامعه از دلالها و قاچاقچیان نیز هدیه پلیس بود.
منبع: فارس
برچسب ها: امنیت کویر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

پربازدید ها

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

صدور هشدار نارنجی با فعالیت سامانه بارشی در مناطقی از استان کرمان

شهادت یکی دیگر از مجروحان حادثه تروریستی کرمان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان عنوان کرد: بی‌انگیزگی پزشکان متخصص برای حضور در شهرستان‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌های درمانی

تیراندازی با اسلحه در درگیری خانوادگی در منوجان 4 مصدوم بر جای گذاشت

کمبود شدید تمامی گروه‌های خونی در بم / درخواست از شهروندان برای اهدای خون

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)