کد خبر: ۲۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بهزیستی کرمان:
مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: برخی مناسب‌سازی‌ها که نه تنها قابل استفاده نسیت، بلکه موجب آسیب به معلولان شده و نوعی توهین محسوب می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با انتقاد از برخی مناسب‌سازی‌ها که نه تنها قابل استفاده نسیت، بلکه موجب آسیب به معلولان شده و نوعی توهین محسوب می‌شود.

 عباس صادق زاده  در دیدار استاندار با جانبازان و معلولان افتخارآفرین مسابقات جاکارتا با گرامیداشت روز جهانی معلول اظهار داشت: امیدواریم، استاندار حامی خوبی برای ورزشکاران باشد تا با اجرای برنامه‌های نوین و متنوع استان از این نظر در سطح کشور پیشگام باشد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: هم‌اکنون 55 هزار و 11 نفر معلول زیر پوشش مستمری در سطح استان کرمان وجود دارد و در مجموع 170 هزار نفر معلول با احتساب کمک‌های خفیف‌تر از حمایت بهزیستی برخوردار می‌شوند که 5.5 درصد جامعه ما را تشکیل می‌دهند که عدد قابل قبولی است، زیرا به طور کلی 10 درصد از جامعه ما دچار معلولیت هستند که البته این معلولیت شامل آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

صادق زاده تصریح کرد: 23 هزار نفر از افراد معلول نیز در نوبت حمایت بهزیستی قرار داشند که ما موفق شدیم، این کار را انجام دهیم با اینکه افزایش این آمار چندان موجب افتخار نیست، اما این افراد در شرایط سختی زندگی می‌کنند و تأمین حداقل‌ها نیز برای آنها ممکن نیست.

وی افزود: معلولان توانمندی‌های بسیار خوبی دارند، اما با ابراز تأسف جامعه ما تاکنون باور به توانایی آنها را به عنوان یک فرهنگ نپذیرفته است، اما این افراد در هر بخشی از دولت ورود پیدا می‌کنند با سختی‌ها و چالش‌های زیادی روبه رو هستند، افزون بر اینکه در جامعه نیز وضع به همین منوال است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با انتقاد از برخی مناسب‌سازی‌ها که نه تنها قابل استفاده نسیت، بلکه موجب آسیب به معلولان شده و نوعی توهین محسوب می‌شود، ادامه داد: باید نسبت به فرهنگسازی استفاده از ظرفیت و توانمندی معلولان در بدنه دولت که با توصیه استاندار در شوراهای مناسب‌سازی، اداری، برنامه‌ریزی و ... به مدیران دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر است.

صادق زاده عنوان کرد: طی سال گذشته در شورای مناسب‌سازی برای نخستین بار مصوب شد، 3 میلیارد تومان برای این امر از اعتبارات تملک دستگاه‌های اجرایی هزینه شود که هدر رفت و نتیجه چندانی نداشت و اثربخشی کمی داشت، اما در سال جاری با ورود سیستم قضایی در زمینه مناسب سازی ورود پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه تعامل خوبی میان مسؤولان ورزشی و بهزیستی وجود دارد، ابراز داشت: همچنین طی سال گذشته با افتخار حدود یک میلیارد تومان در زمینه ورزش معلولان هزینه کردیم که تنها سه استان در این بخش ورود کرده و کرمان بیشترین رقم را اختصاص داده است، زیرا آنها استعداد ورزش را دارند و این سرمایه‌گذاری مؤثر واقع شده است.

صادق زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدال‌آوران ما در حال بازنشستگی هستند، باید برنامه بلندمدتی برای پرورش استعدادهای جدید تدوین کنیم که نیازمند هزینه بیشتر و رویکرد جدیتری است و همچنین برای این منظور اعلام کردیم که حاضر هستیم، یک آکادمی راه اندازی کنیم تا با هزینه ما این پیشکسوتان افراد جدید را آموزش دهند.
منبع: فارس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)