کد خبر: ۲۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی در دانشگاه آموزش عالی کار رفسنجان با اعتبار 10میلیاردریال به بهره برداری رسید.
  نیروگاه خورشیدی یکصد کیلوواتی در دانشگاه آموزش عالی کار رفسنجان با اعتبار 10میلیاردریال به بهره برداری رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در این آیین گفت: بابت هر یک کیلو وات ساعت برق حاصل از انرژی های سه گانه از جمله برق تولیدی از نفت خام و گاز 607 تومان پرداخت می کنیم در حالی که یک کیلو وات ساعت برق حاصل از انرژی خورشیدی را با 400 تومان می توان خریداری کرد.

علیرضا محجوب افزود: نفت خام و گاز و دیگر انرژی ها جایگزین ندارد ولی انرژی خورشیدی هر روز تجدید می شود لذا منابع خدادادی را با هزینه های کمتر می توان تبدیل به برق کرد.
وی بیان کرد: امروز نیروگاه خورشیدی 100 کیلو واتی در این دانشگاه به بهره برداری رسید و فاز دوم این پروژه نیز در مقیاس 500 کیلو وات هم آغاز شد که با اعتبار 50 میلیارد ریال در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

محجوب ادامه داد : فاز سوم این پروژه به یک مگاوات خواهد رسید که در آینده می توان بین 20 تا 30 مگاوات برق در دانشگاه کار رفسنجان برق برداشت و درآمدزایی کرد.

وی همچنین یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و وی را از جمله افراد متفکر و افتخار منطقه رفسنجان و کشور خواند و ادامه داد: تجاری سازی باید در دانشگاهها صورت گیرد لذا امروز تفکر کارساز بشر در منطقه رفسنجان بسیار کارآمد است.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: یکی از بزرگترین جنگل های دست کاشت که بر روی نقشه های هوایی خودنمایی می کند در رفسنجان است و این اثر بزرگ ثبت شده حاصل تلاش افراد متفکر این منطقه است.

محجوب خاطرنشان کرد: امید می رود در رفسنجان که حجم بارش ها کم است و روزهای آفتابی زیادی دارد با ایجاد نیروگاههای خورشیدی باعث توفیق رونق و بهروزی منطقه باشد.
مدیر پروژه نیروگاه خورشیدی دانشگاه کار رفسنجان هم در این آیین گفت: هر گاه در جامعه ای رونق اقتصادی به عنوان یک الگو پیاده شود باید بدانیم که نخبگان در آن جامعه ایده ای را تجاری سازی کرده اند.

علیرضا سلیمانی افزود: تهدیدات اقلیمی ( خشکسالی ها، کمبود منابع آبی و ...) در رفسنجان بزرگترین خطر و تهدید است لذا از آنجایی که در این منطقه تعداد روزهای آفتابی بیش از 300 روز در سال می باشد می توان از این ظرفیت در تولید برق و خلق ثروت استفاده کرد.

وی ادامه داد: قبلا در رفسنجان کشاورزی پایدار بوده اما با بروز خشکسالی ها تولید این محصول کاهش یافته و اقتصاد این منطقه به خطر افتاده و جوابگو نیست لذا رفسنجان جای مناسبی برای ایجاد نیروگاههای خورشیدی و تولید برق است.

سلیمانی بیان کرد: شدت تابش نور خورشید در رفسنجان 5.7 کیلو وات در ساعت است و یکی از نقاط برتر در کشور در این حوزه انرژی بشماره می رود .

وی گفت: سازماندهی یک ایده برای کسب سود یعنی تجاری سازی لذا از هر سه هزار ایده دانشجویی در کشور یک ایده تبدیل به تجاری سازی و فرصت و خلق ثروت می شود در حالی که می توان ایده ها را تبدیل به فرصت کرد و از حالت تحریم درامد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر هر خانواده رفسنجانی یک کیلو وات برق تولید کند می توان اقتصادی پویا در این منطقه را شاهد باشیم.

17 کیلو وات برق از انرژی خورشیدی در مصلی رفسنجان تولید می شود

امام جمعه رفسنجان هم در این آیین با اشاره به اهمیت استفاده ازانرژی خورشیدی گفت : قسمتی از زمین مصلی رفسنجان به تولید برق از انرژی خورشیدی اختصاص داده شده که 17کیلو وات برق تولید می کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور افزود: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم نیروگاه 6 مگاواتی برق وارد مدار شده ضمن اینکه در شهرک صنعتی این شهرستان و دانشگاه ولیعصر رفسنجان هم این پنل های خورشیدی در حال تولید برق هستند.

وی تصریح کرد: این پتانسیل و حرکت به سمت تولید برق از انرژی خورشیدی در رفسنجان وجود دارد و اشتغال باید از دانشگاهها سرچشمه گیرد .

حجت الاسلام رمضانی پور خاطرنشان کرد: سالانه برق مورد نیاز کشور به میزان 50 هزار مگاوات است که می توان بین 200 تا 300 هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی تولید و مازاد بر مصرف را به کشورهای همسایه صادر کرد.

رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پربازدید ها

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)