کد خبر: ۲۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اعضای کمیسیون عمران مجلس مطرح کردند؛
اعضای کمیسیون عمران مجلس روند پیشرفت شهرستان قلعه گنج را چشمگیر و مثبت دانسته و معتقدند سایر مناطق نیز می توانند از این بخش برای رفع مشکلات خود الگوبرداری کنند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس روند پیشرفت شهرستان قلعه گنج را چشمگیر و مثبت دانسته و معتقدند سایر مناطق نیز می توانند از این بخش برای رفع مشکلات خود الگوبرداری کنند.

اعضای کمیسیون عمران مجلس دو روز قبل به شهرستان قلعه گنج استان کرمان سفر کرده و از نزدیک در جریان اجرای پروژه‌های صنعتی عمرانی دامداری و اشتغالزایی  این شهرستان قرار گرفتند.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شهرستان قلعه گنج به دعوت بنیاد مستضعفان صورت گرفت و خوشبختانه در این سفر ما شاهد پیشرفت‌های چشمگیر شهرستان در بخش‌های مختلف اشتغالزایی کشاورزی دامداری و صنعتی بودیم.

 وی گفت: بنیاد مستضعفان از 3 سال گذشته در منطقه قلعه گنج فعال شده و عمده فعالیت خود را در حوزه توانمندسازی مردم قرار داده است که خوشبختانه در این عرصه نتایج قابل قبول و موثری به دست آمد و امروز مردم منطقه به استقلال مالی دست یافته‌اند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من سیاست و استراتژی بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج یک الگوی موفق برای تمام مناطق و شهرستان‌ها در زمینه مشارکت و پویایی مردم است. 

رضایی کوچی ادامه داد: وضعیت کنونی شهرستان قلعه گنج نشان می‌دهد که اگر تسهیلات به صورت هدفمند به مردم داده شود می‌توان به بهترین نتیجه دست یافت، بنابراین استراتژی بنیاد مستضعفان می‌تواند نقش موثری در اشتغالزایی و امیدآفرینی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اقدامات بنیاد مستضعفان، کار انقلابی و جهادی است و مسئولان می‌توانند  به عنوان الگوی قابل قبول از آن استفاده کنند.

سیدابوالفضل موسوی بیوکی  نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به اقدامات مثبت و قابل قبول در شهرستان قلعه گنج گفت: پیشرفت‌های این شهرستان نشان‌دهنده اعتماد دوسویه مردم و حاکمیت است به طوری که مردم با مشارکت بسیار بالا در طرح‌ها و پروژه‌های بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان توانستند زمینه توسعه منطقه خود را فراهم کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌های خوبی در شهرستان قلعه گنج اجرایی شده و امروز زیرساخت‌های زیربنایی این شهرستان در حال پیشرفت و توسعه است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برنامه‌ریزی درست و مشارکت قابل قبول مردم موجب شکوفایی منطقه قلعه گنج شده و این حضور پررنگ مردم منطقه، راه را برای پیشرفت باز کرده است.

مجید کیان پور  نیز با اشاره به اقدامات بنیاد مستضعفان در توسعه مناطق محروم گفت: خوشبختانه بنیاد اقدامات قابل قبولی در جهت رفع شاخص‌های محرومیت در مناطق کم برخوردار صورت داده و امروز در منطقه‌ای مانند قلعه گنج شاهد پیشرفت‌های چشمگیر به واسطه این اقدامات هستیم.


عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به توسعه زیرساخت‌های منطقه قلعه گنج به ویژه در حوزه کشاورزی و دامداری، گفت: اعضای کمیسیون عمران مجلس از برخی پروژه‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته و یا پروژه‌های درحال اجرا بازدید کردند و روند اجرای این پروژه‌ها نشان داد که این منطقه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد، از طرف دیگر پیشرفت‌های این منطقه نشان داد که با جذب مشارکت‌های مردمی می‌توان اقدامات و کارهای خوبی را صورت داد و اگر ما به مردم اعتماد کرده و از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، توسعه محقق خواهد شد و این زمینه‌ساز جلوگیری از مهاجرت مردم می‌شود.

همچنین شهرام کوسه غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به پیشرفت‌های شهرستان قلعه گنج کرمان گفت: خوشبختانه پروژه‌های بسیار عالی در جنوبی ترین نقطه استان کرمان اجرایی شده و شهرستان قلعه گنج به عنوان یکی از نقاط محروم کشور مسیر پیشرفت را طی کرده است.


وی ادامه داد: به طور حتم استراتژی اجرایی شده در شهرستان قلعه گنج باید در تمام نقاط کشور اجرایی و عملیاتی شود و وضعیت کنونی این شهرستان نشان‌دهنده سیاست درست برنامه‌ریزی دقیق آموزش مناسب و همدلی میان مردم و مسئولان است، از این رو شاهدیم که با اجرای اقدامات اشتغالزایی بالایی در عرصه منطقه صورت گرفته است.

حمید بنایی  نیز اقدامات صورت گرفته در شهرستان قلعه گنج استان کرمان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان جزو شهرستان‌های محروم استان کرمان بوده، اما خوشبختانه اقدامات خوبی برای توسعه ای منطقه اجرایی شد.


وی ادامه داد: امروز کشور درگیر مشکلات بسیاری از جمله بیکاری و کم آبی است، معضل اصلی در تمام نقاط مسئله بیکاری و مشکلات معیشتی است، در شهرستانی مانند قلعه گنج نیز این مشکلات وجود داشته اما خوشبختانه با اقدامات خوب بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان بارقه‌های امیدی در این منطقه ایجاد شده است، از این رو به نظر من تمام شهرستان‌های محروم باید از این استراتژی الگوبرداری کنند، زیرا با این سیاست و اقدامات می‌توان تمام مشکلات را حل کرد و نقطه کلیدی این است که ما برای حل مشکلات به یک مدیریت جهادی نیازمند هستیم.

علیم یارمحمدی نیز اقدامات بنیاد مستضعفان در شهرستان محروم قلعه گنج را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این منطقه نماد خودباوری مردمی و همکاری و اتحاد میان ملت و حکومت است.


وی ادامه داد: این موضوع بارها مورد تاکید و توجه قرار گرفته که اگر می‌خواهیم مناطق محروم به توسعه یافتگی دست یابند، باید از درون روستاها شکل گیرد، از این رو این رویکرد می‌تواند مسیر توسعه مناطق را محقق کند.

احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان و رودبار جنوب در مجلس با اشاره به پیشرفت‌های شهرستان قلعه گنج گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی این منطقه در مسیر توسعه قرار گرفت و شرایط کنونی دستاورد انقلاب است، حال در 3 سال اخیر بنیاد مستضعفان نیز در جهت توسعه مناطق محروم حرکت کرده و رویکرد و اقدامات این بنیاد می‌تواند به عنوان الگوی پیشرفت و ترقی برای تمام مناطق باشد.


وی ادامه داد: امروز مردم شهرستان قلعه گنج به این خودباوری دست پیدا کردند که با کمک نهادهای حکومتی مانند بنیاد مستضعفان می‌توانند منطقه را آباد کنند و اگر آموزش ببینند می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند، در اینجا باید از سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به منطقه قلعه گنج تشکر کنم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

پربازدید ها

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

هر گونه تغییر قیمت در کالاهای اساسی تخلف محسوب می شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)