کد خبر: ۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
کمالی‌پور:
عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی مجلس گفت:برای پذیرش قضات باید معیارهای سختگیرانه‌ای در خصوص سطح علمی، مسائل اخلاقی، و خانوادگی وجود داشته باشید اما تست‌های روانشناسی نباید اولویت تصمیم‌گیری‌ها بالاخص در مناطق محروم قرار بگیرد.
عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی مجلس گفت:برای پذیرش قضات باید معیارهای سختگیرانه‌ای  در خصوص سطح علمی، مسائل اخلاقی، و خانوادگی وجود داشته باشید اما تست‌های روانشناسی نباید اولویت تصمیم‌گیری‌ها بالاخص در مناطق محروم قرار بگیرد.

یحیی کمالی پور در رابطه با کمبود قاضی در کشور گفت : در قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به قوه قضاییه مجوز جذب قاضی تا سقف مورد نیاز داده شد اما یکی از مشکلاتی که فراروی دستگاه قضایی قرار داشت ماموریت قضات از استانی به استان دیگر بود که به‌لحاظ مشکلات خانوادگی و شرایط محیطی بعد از مدتی قادر به سکونت در محل خدمت نبودند و تقاضای انتقال می‌کردند.

معیارهای سخت‌گیرانه برای جذب قضات تعدیل شود

وی  ادامه داد: درخواست انتقالی قضات مناطق محروم را با مشکلات جدی رو به رو می‌کرد، قضاتی که تجربه به دست آورده بودند، می‌رفتند و قضات جوان و کم‌تجربه جایگزین آنها می‌شدند. قوه قضاییه برای حل این مشکل از ابتکار علمی استفاده کرد و آن اینکه مناطق محروم بتوانند نیرو‌های مورد نیاز خود را از افراد بومی همان منطقه جذب کنند. اما متاسفانه سخت‌گیری‌های مصاحبه‌ای تا حدودی این هدف را ناموفق کرده است.  افرادی که نمره علمی بسیار خوبی کسب کرده اند در تست روانشناسی و شخصیت رد می‌شود در حالی  بسیاری از آنها می‌توانستند در کارشان موفق و مفید باشند.

تست‌های روانشناسی نباید معیار اصلی پذیرش و رد قضات باشد

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی  اظهار کرد: ما معتقدیم برای پذیرش قضات در قوه قضاییه باید معیارهای سختگیرانه‌ای  در خصوص سطح علمی، مسائل اخلاقی و خانوادگی داشته باشیم اما تست‌های روانشناسی نباید اولویت تصمیم گیری‌ها بالاخص در مناطق محروم قرار بگیرد.

ورود 17 میلیون پرونده  قضایی طی یک سال گذشته / کمبود قاضی ممکن است موجب بطلان حق ​شود

عضو هیئت رییسه کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوه قضاییه ناگزیر از جذب قاضی است چراکه حدود ۱۷میلیون پرونده در سال گذشته وارد دستگاه قضایی شده و قطعا این تعداد قاضی پاسخگوی ورودی پرونده های دادگستری نخواهند بود و این اطاله دادرسی که امروزه دستگاه قضایی با آن رو به رو هست به دلیل کمبود قاضی در حوزه های تخصصی اتفاق افتاده است، قضات در احکام و تصمیم‌گیری هایشان‌نمی‌ توانند قاطع دعوی باشند و همین عدم قاطعیت دعوی باعث تعدد پرونده و تعدد پرونده ها هم ‌باعث اطاله دادرسی می‌شود و نهایتا این اطاله دادرسی در بسیاری از مواقع موجب بطلان حق می‌شود بنابراین قوه قضاییه ناچار به جذب قاضی است.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی  درباره تفویض اختیار به رؤسای کل دادگستری‌ها برای اعطای مأموریت موقت به قضات سطح استان‌ها عنوان کرد: بی تردید در مناطق محرومی که با کمبود قاضی مواجه هستند موثر خواهد بود، اما باید در پذیرش و جذب قاضی، سختگیری‌های کمتری انجام شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)