کد خبر: ۲۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
ارسال به دوستان
ذخیره
یحیی کمالی پور تاکید دارد که اگر دولت آمریکا قصد دارد با نیات سیاسی فرزندان مسئولان ایرانی که در آمریکا اقامت را دارند را از این کشور بیرون کند آن ها باید زودتر از اجرای این طرح دروازه ایالات متحده را گل بگیرند و به ایران بازگردند.

یحیی کمالی پور تاکید دارد که اگر دولت آمریکا قصد دارد با نیات سیاسی فرزندان مسئولان ایرانی که در آمریکا اقامت را دارند را از این کشور بیرون کند آن ها باید زودتر از اجرای این طرح دروازه ایالات متحده را گل بگیرند و به ایران بازگردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از جمهوریت اخیرا شبکه NBC اعلام کرده است که تعدادی از خانواده های زندانیان آمریکایی در ایران از دولت دونالد ترامپ خواسته اند تا فرزندان مسئولان ایرانی که در ایالات متحده مشغول به تحصیل هستند را از این کشور بیرون کند. اما از نظر حقوق بین الملل این ادعا تا چه اندازه امکان اجرایی شدن دارد.

یحیی کمالی پور ؛ عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این موضوع می گوید : از زمانی که ترامپ روی کار آمده است بیشتر فلش های رفتاری اش به سمت نادیده گرفتن قوانین و قواعد بین المللی بوده است و  خروج آمریکا از ده ها پیمان بین المللی موید همین مساله است.

وی در خصوص ابعاد حقوقی ادعای اخراج فرزندان مسئولان ایرانی در حال تحصیل در آمریکا تاکید کرد : کسی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارد هرگز نمی تواند اموری را مصوب کند که در آن حقوق عده ای نادیده گرفته شود

کمالی پور تصریح کرد : آن ها بر اساس مقررات کشور آمریکا در آنجا حضور یا سکونت یافته اند و ترامپ منطبق بر قوانین بین المللی نمی تواند آن ها را اخراج کند و حتی نمی تواند قوانینی را وضع کند که نتیجه اش اخراج آن ها باشد چرا که مغایر با اصول مشخص و پذیرفته شده حقوق بشر و شهروندی است.

وی تاکید کرد : آمریکا قاعدتا و قانونا نمی تواند این کار را انجام دهد مگر این که سمت استفاده از هرم های زور و قدرتی که همیشه در تاریخ از آن ها استفاده کرده برود

کمالی پور با بیان این که نباید در جایی برویم که تحقیر شویم ایرانیان همیشه باید به جایی بروند که به آن ها افتخار شود، گفت : اگر قرار باشد حضور فرزند مسئولی در آمریکا حربه ای بر علیه ایران و جمهوری اسلامی باشد به نظر من باید دروازه آن کشور را گل بگیریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطر نشان کرد : ایرانیان همیشه زندگی با عزت را پذیرفته اند و اگر آمریکا به دنبال چنین داستانی است باید فرزندان مسئولان ایرانی و حتی هر ایرانی از آمریکا بیرون بیاید  تا ترامپ بفهمد کسی کشته و مرده آمریکا نیست
برچسب ها: یحیی کمالی پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)