کد خبر: ۲۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از جلسه مجمع نمایندگان استان با رییس سازمان نظام مهندسی گزارش مي‌هد
«1300 کارشناس در نظام مهندسی مشغول هستند 12 هزار عضو سازمان نظام مهندسی هستند» رئیس نظام مهندسی کشاورزی شمال استان در ادامه این جمله اشاره‌ای به رشد بی‌رویه‌ی فارغ‌التحصیلان کشاورزی در دانشگاه‌ها می‌کند و می‌گوید: هر سال 900تا هزار نفر به آمار اعضای نظام مهندسی شمال استان افزوده می‌شود.
گفتارنو/ گروه اقتصاد: 

«1300 کارشناس در نظام مهندسی مشغول هستند 12 هزار عضو سازمان نظام مهندسی هستند» رئیس نظام مهندسی  کشاورزی شمال استان در ادامه این جمله اشاره‌ای به رشد بی‌رویه‌ی فارغ‌التحصیلان کشاورزی در دانشگاه‌ها می‌کند و می‌گوید: هر سال 900تا هزار نفر به آمار اعضای نظام مهندسی شمال استان افزوده می‌شود.

محسن کمال‌الدینی در ادامه از برخورد دستگاه‌های دولتی با این سازمان گلایه کرده و می‌گوید: « اکثر دستگاه‌ها کروکی نظام مهندسی کشاورزی را قبول نمی‌کنند و این امر منجر شده که گاهی برای برخی از استعلامات تا 13 بار کار کارشناسی و کروکی انجام گیرد که تمامی این هزینه‌ها بر عهده کشاورز است »

این جملات او واکنش رئیس مجمع نمایندگان را به همراه داشت. امیری  خامکانی در خطاب به رئیس  نظام مهندسی کشاورزی شمال استان  می‌گوید: در رابطه با تعرفه‌های خود سازمان شما گلایه‌های بسیاری وجود دارد.

کمال‌الدینی در پاسخ به این نماینده می‌گوید: این تعرفه‌ها با مشارکت اتاق بازرگانی استان تعیین‌شده و پس از تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کننده توسط وزیر تأیید می‌شود.

او در ادامه جملاتش، بابیان اینکه خدمات کشاورزی تابه‌حال رایگان بوده است و این مسئله منجر به بالا رفتن توقعات کشاورزان شده است ، موضوع بحث را به سمتی  دیگر می‌برد و باری دیگر بر عدم پذیرش کروکی‌های نظام مهندسی کشاورزی توسط دستگاه‌های دولتی تأکید کرده و مثال بارز آن را بانک‌های استان می‌داند.

رئیس نظام مهندسی  کشاورزی شمال استان در ادامه با اشاره به الزام کشاورز به پرداخت هزینه‌های گزاف برای کارشناسی طرح‌ها ، می‌گوید: 90 درصد از بانک‌های استان، طرح‌های ما را قبول نمی‌کنند و برای این کار کانون مشاوران بانکی را برای تأیید یک طرح می‌فرستند.

او در ادامه تصریح می‌کند:  در اکثر موارد این مشاوران همان طرح‌های نظام مهندسی کشاورزی را امضا می‌کنند و تنها هزینه‌های چند برابری را بر دوش کشاورزان می‌گذارند.

تأکید رئیس این سازمان بر تعرفه‌های چند برابری بانک‌ها موجب شد تا باری دیگر امیری او را خطاب قرار داده و به صراحت به او بگوید: گلایه‌های زیادی بر عملکرد سازمان شما وجود دارد و گفته می‌شودکه شما تعرفه‌های بالایی دارید هزینه‌های حمل را از کشاورزان دریافت می‌کنید.

»کدام اعتبار دولتی به من داده‌اند  که من ماشینی تهیه کنم ، آقا شما تنها 100هزار تومان به کارشناس من می‌دهید و در تعرفه این سازمان ذکرشده که هزینه ایاب و ذهاب بر عهده خود متقاضی است« اگرچه رئیس نظام مهندسی شمال استان بابیان این جملات سعی در دفاع از عملکرد خود دارد اما انگار این جملات برای رئیس مجمع نمایندگان توجیه‌پذیر نیست. چراکه بار دیگر به صحبت‌های فرماندار و روسای جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان اشاره می‌کند و می‌گوید: تمامی سازمان‌ها از تعرفه‌های بالای شما می‌گویند.



 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
سلام تعرفه نظام مهندسي بالا است براي تمديد يك پروانه بايد هزينه هاي زيادي بپردازيم و برايمان اين پروانه سودي هم ندارد و اكثريت هم زير بار تمديد پروانه نميروند واقايون هم اين پول از كشاورز ميگيرند سفر سياحتي و باصطلاح آموزشي تركيه ميروند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)