کد خبر: ۲۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو از نشست مجمع نمایندگان گزارش می دهد
براساس گفته های اشتغال فصلی سرپرستان خانوار در کنار امنیت پایین منطقه موجب شده تا خانوارهای با شرایط سختی دست و پنجه نرم کنند و همین امر خود موجب پایین آمدن سطح نشاط در جامعه شده است.
مدیر یکی از سمن های فعال در حوزه ازدواج با اشاره به حوزه فعالیت مشابه برخی از سمن ها با دفاتر تسهیل گری استان  در  جلسه   مجمع نمایندگان استان، گفت: سمن های مختلفی در مناطق حاشیه نشین شهر کرمان فعال بوده و در حوزه های کودک و نوجوانان و حتی ازدواج فعالیت می کنند اما در آخر فعالیت آن ها به نام و به کام دفاتر تسهیل گری در می آید.

براساس اظهارات او  در حیطه وظایف این دفاتر آمده است که تا یک سال تنها به شناسایی و ایجاد نقشه راه در منطقه پرداخته و سپس با شناسایی مشکلات راه کارهایی در منظقه ارائه شود.

او در ادامه با گلایه از دستگاه های دولتی و استانداری کرمان گفت: این دفاتر از استانداری و وزارت کشور مجوز گرفته اند چرا در این رابطه به جوانان این اعتماد را نکرده اند و این فعالیت ها را به خود سمن ها که سال ها در این عرصه فعالند واگذار نکرده اند؟

در ادامه صحبت هایش رئیس مجمع نمایندگان استان از سمن ها می خواهد تا توضیحاتی بیشتری در رابطه با دفاتر تسهیل گری در کرمان و انتقادشان بیان دارند.

«دفاتر تسهیل گری به صورت نمادین هستند و کار اجرایی در این مراکز صورت نمی گیرد کما این که این دفاتر همگی در مرکز استان  مستقر شده اند اما در اهداف آن ها آمده است که مردم منطقه را توانمند و نیازهایشان را شناسایی کنند» معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در ادامه این جملات از وجود 10 دفتر تسهیل گری در استان خبر می دهد. 

براساس گفته های روح الله اسدی  اولین بار طرح این دفاتر توسط سمن ها ارائه شده است؛ در ادامه این کار به دفاتر تسهیل گری داده شده است که هم اکنون فعال بوده اما کار اجرایی ندارند و دارای مدل و طرح متفاوتی با سمن ها هستند.

او در ادامه از سالاری، دبیر جمعیت مهر گستر کویر که در یکی از مناطق حاشیه نشین کرمان فعالیت گسترده ای برای کودکان و خانوارها انجام داده است می خواهد تا توضیحات تکمیلی را در خصوص انتقادات وارده بر این دفاتر را ارائه دهد.

بنابر گفته های سالاری این دفاتر در مناطق آسیب پذیر فعالیتی ندارند و بیشتر در حوزه های پیشگیری اقدام میکنند تا درمان ، این درحالی است که جمعیت بالایی در مناطق حاشیه نشین زندگی کرده و نیازمند حمایت اند.

دبیر مهر گستر کویر در خصوص شرایط و آسیب های اجتماعی بالای منطقه تحت حمایت خود می گوید: در این منطقه آسیب های اجتماعی بالایی وجود دارد و حتی در بحث امنیت نیز مشکل دارد. به خاطر شرایط نامناسب منطقه و ناامنی دختران را درخانه حبس کرده اند »

براساس گفته های اشتغال فصلی سرپرستان خانوار در کنار امنیت پایین منطقه موجب شده تا خانوارهای با شرایط سختی دست و پنجه نرم کنند و همین امر خود موجب پایین آمدن سطح نشاط در جامعه و آمار بالای خودکشی شده است.

او در خصوص اقدامات انجام‌شده توسط این سمن می‌گوید: در سال گذشته 85 کودک را با ارائه خدمات پوشاک و سایر امکانات راهی مدرسه کردیم و با مشارکت خود ساکنین مشکلات منطقه را شناسایی وبر اساس نوع مشکلات نقشه راهی را تعیین کرده‌ایم.

در ادامه از جمعیت 17هزارنفری حاشیه‌نشینان کرمان در 5 محدوده شهری خبر می‌دهد و می‌گوید: هر چه حاشیه‌نشینی رخ می‌دهد به خاطر عدم  مدیریت بحران است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)