کد خبر: ۲۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
جهانگیری در مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور تاکید کرد:
وی افزود: باید نهادها و مسوولان در مقابل مطالبات مطرح شده به موقع پاسخگویی داشته باشند و باید از فرصت ها و امکانات استفاده و مطالبات به حق را پاسخ بدهیم و در صورتی که لختی دستگاه ها کنار برود و به موقع پاسخ داده شود خیلی از مسائل حل می شود

معاون اول رییس جمهور گفت: در شرایط فعلی یکی از اصلی ترین مسائل کشور ما که در این مقطع بیش از مقاطع دیگر تعیین کننده است، بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که برای عبور از شرایط خطیر کنونی که امریکا به تعبیر خود جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته، بیش از هر سرمایه ای ضرورت جدی برای کشور است.

اسحاق جهانگیری عصر امروز دوم بهمن ماه در دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در کرمان اظهار کرد: در مقطع فعلی که همه اتفاق نظر دارند، کشور در شرایط پیچیده و خطیری قرار گرفته و ویژگی این شرایط این است که در درون خود تهدیدهای جدی و فرصت های زیادی وجود دارد.

جهانگیری با بیان اینکه هنری که باید به کار گرفته شود، این است بتوانیم از درون این تهدیدها فرصت هایی به وجود آورده تا هم تهدیدها را خنثی و هم شرایط کشور را به پیش ببریم تصریح کرد: روی این موضوع اتفاق نظر داریم که فرصت ها در جاهای خاص به وجود می آید و یکی از فرصت های مهم کشور، موضوع جوانان و ظرفیت هایی است که سمن ها ایجاد می کنند.

وی بیان کرد: فرصت جوانی و ظرفیت سمن ها اگر به موقع و خوب استفاده شود، خیلی از مشکلات از دل این فرصت ها رفع و افق های جدیدی به روی ملت و جامعه می شود گشود افق هایی که می تواند بازکننده خیلی از گیرها باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه باید ظرفیت جوانی و سازمان های مردم نهاد به روی امروز و آینده گشود، گفت: اگر آینده برای ما مهم است که مهم است، باید دید مهم ترین موضوعی که می تواند آینده کشور را به سمت خوب سوق سدهد، کدام یک از فرصت هاست؟

وی با بیان اینکه باید هم در دولت و هم در مجموعه جوانان تلاش جدی صورت بگیرد که امید جوان نسبت به آینده کمرنگ نشود، افزود: اکنون دست های زیادی در بیرون و داخل کشور در کار است که تحت عناوین مختلف در زمینه نا امید کردن جوانان کار می کنند و می دانند اگر جوان نسبت به آینده خود بیمناک باشد و امیدش به آینده آسیب ببیند، این فرصت در جامعه تبدیل به تهدید نگران کننده ای می شود.

جهانگیری اظهار کرد: برخی اصرار دارند روی امید به آینده سرمایه گذاری جدی بکنند تا برای کسی آینده روشن و امیدوارکننده نباشد.

وی تصریح کرد: نقطه مقابل این است که اگر موفق شویم به کمک مجمع ملی سمن های جوانان و خود جوانان راهکارهایی پیدا کنیم تا اعتماد جوان در مرحله اول به خود و اعتماد به جامعه جلب شود و اینکه آینده را بتوانیم برای خودمان خوب ترسیم کنیم، می توانیم از خیلی مسائل به نحو مطلوب عبور کنیم.

جهانگیری بیان کرد: جامعه ای که آینده برای آن اهمیت داشته کار را هم برای تغییر و تحول وضع موجود پیش می برد و حتما به جوان و آینده خوشبین است اما جامعه ای که به آینده بدبین و از تغییر و تحول بترسد و تصلب ساختاری جدی داشته باشد، همیشه از جوان و جوانی به عنوان تهدید نام می برد و وحشت دارد از اینکه جامعه جوان دنبال تغییر و تحول است.

وی افزود: آنچه مهم است در دین ما، در اندیشه های امام راحل و اندیشه های مقام معظم رهبری موضوع جوان جایگاه و اهمیت بسیاری دارد و رهبری ساعت ها برای جوانان وقت گذاشته و صحبت های جوانان را می شنوند و تاکید دارند دولت کارهای ویژه برای جوانان انجام بدهند.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: بستگی به هنر ما و جوانان و مدیران رسمی کشور دارد که چقدر بتوانند از شرایط مجمع ملی سمن های جوانان برای حل مسائل و پیشرفت کشور استفاده کنند که می شود از فرصت جوانی استفاده کرد و می شود دست روی دست گذاشت. نگرانی پمپاژ کردن که شغل نیست.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی یکی از اصلی ترین مسائل کشور ما که در این مقطع بیش از مقاطع دیگر تعیین کننده است، بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که برای عبور از شرایط خطیر کنونی که امریکا به تعبیر خود جنگ اقتصادی علیه ما راه انداخته، بیش از هر سرمایه ای ضرورت جدی برای کشور است.

جهانگیری با اشاره به اینکه اعتماد و امید اجتماعی و مشارکت فعال مردم در مسائل خودشان، پیش نیاز هر کار دیگری است اظهار کرد: موضوع دیگر این است که مردم ایران و جوانان بین داشته ها و آرمان های خود فاصله می بینند و آنچه که می تواند این شکاف را کم کرده و کاهش بدهد، گفت و گو است و باید گفت و گوی رسمی بین جوانان و مسوولان کشور برقرار شود و موضوعات مشخصی که مبتلا به نسل جوان است و فکر می کنند مسوولان کمتر دغدغه دارند، تبدیل به موضوعات گفت و گو شود و سمن ها و نهادهای رسمی دولتی گفت و گوی صمیمانه برقرار و این شکاف را به حداقل برساند.

معاون اول رییس جمهور گفت: مسئله دیگر این است گاهی که با یکسری مسائل از سوی جوانان روبه رو می شویم، برخی مسوولان به صورت طبیعی فکر می کنیم مقصر این مشکلات نسل جوان است که اگر خوب دقت کنیم، برخی مطالبات به موقع پاسخ داده نشده و لَختی سازمان های ما در پاسخگویی به موقع به سئوالات و مطالبات منجر به اتفاقاتی می شود که به جای سرزنش نهادها جوانان را مقصر می دانیم.

وی افزود: باید نهادها و مسوولان در مقابل مطالبات مطرح شده به موقع پاسخگویی داشته باشند و باید از فرصت ها و امکانات استفاده و مطالبات به حق را پاسخ بدهیم و در صورتی که لختی دستگاه ها کنار برود و به موقع پاسخ داده شود خیلی از مسائل حل می شود

جهانگیری با بیان اینکه افق گشایی نسبت به آینده مهم است و باید به آینده جامعه حساس باشیم، اظهار کرد: در 40 سال عمر انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام شده و آنچه امروز جامعه ما نیاز دارد افق روشن نسبت به آینده است و اگر در ایام چهل سالگی انقلاب این کار را انجام بدهیم و موجب افزایش سطح اعتماد نسبت به آینده و دولت شویم موفق می شویم که استمرار نظام و حرکت رو به اصلاح جامعه را پیش ببریم.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: آنچه که در مدیریت کشور هدفگذاری کردیم دنبال می کنیم و دولت تصمیم گرفته تا پایان برنامه ششم توسعه، سهم مدیریت خانم ها به 30 درصد برسد و سن مدیریت کشور کاهش پیدا کند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ظرفیت های استان کرمان و شخصیت های برچسته این استان گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کشور، انقلاب و نظام زحمت زیادی کشید و امیدواریم مسائل حاشیه ای که مطرح می شود، برچیده شود زیرا همه دوستان دوست دارند مسائل کشور حل و آرمان های امام محقق شود.

جهانگیری تصریح کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی جان بر کف ترین انسان کشور ماست که ایران، مردم و نظام اسلامی را خیلی دوست دارد و به همین دلیل هر کجا لازم شده و مسوولان و رهبری لازم دانسته اند کسی جان بر کف برود و از جمهوری اسلامی و منافع ملی ایران دفاع کند، ایشان بوده و چیزهایی ممکن است در ظاهر به آن توجه نداشته باشیم اما با منافع ملی مردم ارتباط داشته باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)