کد خبر: ۲۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
انارکی محمدی مطرح کرد:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: میانگین رشد اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۸ ، دو درصد است و ۱۸ استان رشد مثبت و ۱۳ استان رشد منفی دارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: میانگین رشد اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۸ ، دو درصد است و ۱۸ استان رشد مثبت و ۱۳ استان رشد منفی دارند.

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود محرومیت ها کمتر از ۴۰ درصد درآمدهای استان کرمان به خود استان باز می گردد، گفت: از ۸۸۸ هزار تومان سرانه استان کرمان تنها ۳۶۰ هزارتومان آن در قالب بودجه هزینه ای و عمرانی به استان باز می گردد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود تامین ۲۸ درصدی منابع بودجه عمومی لایحه بودجه از منابع استانی، تنها ۶ درصد یعنی ۲۵ هزار میلیارد تومان از اعتبارات استانی است، افزد: یعنی این میزان اعتبار براساس تصمیم گیری شورای برنامه ریزی استان براساس ماده ۳۱ احکام دائمی و ماده ۴۴ قانون الحاق ۲ تخصیص می یابد، به عبارتی بخش اعظم بودجه استان ها از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصمیم گیری می شود.

بطور میانگین  ۲۰ درصد درآمدهای استانی به استان کرمان باز می گردد

وی با اشاره به اینکه منبع مهم و موثر در بودجه استانی که صرف طرح های عمرانی می شود و تعادل در بودجه استان ها را به همراه دارد از محل قانون استفاده متوازن از امکانات کشور بوده که در لایحه امسال۱۴ درصد افزایش داشته است، ادامه داد:مجموع اعتبارات هزینه ای استانی با ۲۰ درصد و مجموع اعتبارات عمرانی با ۲درصد رشد مواجه شدند که با توجه به افزایش تورم، در عمل سرعت پیشرفت طرح ها نسبت به پیش بینی کاهش خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در لایحه بودجه بطور میانگین  ۲۰ درصد درآمدهای استانی به استان کرمان باز می گردد، اظهار داشت: ضریب بازگشت که نسبت مجموع اعتبارات استانها به درامدهای استانی است در ۹ استان بیش از 100 درصد است و بیشترین آن ایلام با ۲۱۶ درصد است یعنی بیش از ۲ برابر درآمد استان ایلام به خود استان بازمی گردد  و کمترین آن تهران با ۱۱ درصد است.

میانگین رشد اعتبارات عمرانی ۲ درصد است

وی با اشاره به اینکه سهم استان تهران در تامین درآمدهای استانی ۵۳ درصد است و فقط ۱۱ درصد آن به این استان بازمی گردد که دلیل آن تمرکز درامدها در تهران است  و افزود: ضریب بازگشت در استان کرمان حدود ۴۰ درصد بوده و با توجه به محرومیت های موجود بازگشت تنها ۴۰ درصدی از درآمدهای استان کرمان به خود استان قابل تامل است .

انارکی ادامه داد: میانگین رشد اعتبارات عمرانی ۲ درصد است و ۱۸ استان رشد مثبت و ۱۳ استان رشد منفی دارند که استان کرمان شاهد کاهش نیم درصدی در بودجه عمرانی است .

میانگین سرانه اعتبارات هزینه ای استانی ۱۵۴ هزار تومان است

وی با بیان اینکه میانگین سرانه اعتبارات هزینه ای استانی ۱۵۴ هزار تومان و میانگین سرانه اعتبارات عمرانی استانی ۱۳۷ هزار تومان است، تاکید کرد: استان کرمان با وجود داشتن درآمد سرانه ۸۸۸ هزار تومانی برای هر نفر(میانگین کشوری درآمدهای استانی ۱میلیون و ۳۸۵ هزار تومان است )، تنها هر نفر به اندازه ۱۷۳ هزار تومان در اعتبارات هزینه ای و ۱۸۵ هزار تومان در اعتبارات عمرانی سهم دارد . 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شرکت های بزرگ باید مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند، تصریح کرد: باوجود شرایط اقتصادی استان و صدمات وارده به محصول پسته، ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال به بودجه عمرانی نیاز دارد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
0
0
بنا براین کمیسیون اقتصادی مجلس برای کرمان چه کرده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)