کد خبر: ۲۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان خبر داد:
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از افزایش 32 درصدی دستگیری مجرمین در انواع سرقت‌ها خبر داد و عنوان کرد: 19 درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو و سرقت اماکن خصوصی، منزل و موتورسیکلت در رتبه‌های بعدی سرقت‌های شهرستان کرمان قرار دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان اظهار کرد: با توجه به قیمت سوخت، افراد سود جو اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی با این پدیده شوم برخورد نکرده است، گفتنی است که از ابتدای سال جاری تا کنون 492 درصد افزایش کشفیات سوخت قاچاق در شهرستان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرهنگ "محمدرضا فداء" صبح امروز 10 بهمن‌ماه در نشست خبری مهاجرین افغانی یکی از دغده‌های مهم شهروندان کرمانی دانست و بیان کرد: بخشی از جرایم و همچنین تکدی‌گری‌های شهرستان کرمان مربوط به اتباع بیگانه است.

وی ادامه داد: با توجه به قیمت سوخت، افراد سود جو اقدام به قاچاق سوخت می‌کنند هیچ دستگاهی به اندازه نیروی انتظامی با این پدیده شوم برخورد نکرده است، گفتنی است که از ابتدای سال جاری تا کنون 492 درصد افزایش کشفیات سوخت قاچاق در شهرستان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تاثیر آن بر جرایم تصریح کرد: بیشتر سرقت‌های شهرستان کرمان سرقت‌های عادی است. برخی اوقات باید زیرساخت‌هایی وجود داشته باشد، نیست؛ لذا هزینه آن را باید نیروی انتظامی پرداخت کند به‌طور مثال عدم وجود پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر باعث افزایش سرقت قطعات خودروها شده است.

وی از افزایش 32 درصدی دستگیری مجرمین در انواع سرقت‌ها خبر داد و عنوان کرد: 19 درصد سرقت‌ها مربوط به سرقت قطعات خودرو و سرقت اماکن خصوصی، منزل و موتورسیکلت در رتبه‌های بعدی سرقت‌های شهرستان کرمان قرار دارند.

فداء طرح‌‌های اجرای امنیت اجتماعی شهرستان کرمان را در سال جاری تا کنون 114 مورد اعلام کرد و افزود: در سال گذشته تا بهمن‌ماه 96 طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی 85 مورد بوده است و این طرح‌ها در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخی از آنها به صورت ضربتی برای غافلگیری مجرمین اجرا شده‌اند این طرح‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال 5 طرح برای جمع‌آوری خرده فروشان مواد مخدر به صورت ضربتی برای غافلگیری خرده فروشان در سطح شهرستان کرمان اجرا شد که در آنها 113 نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند و در این طرح‌ها 395 فقره بازرسی انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان جمع آوری کودکان کار جزی وظایف نیروی انتظامی ندانست و بیان کرد: نیروی انتظامی با سایر دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی کودکان کار و تکدی‌گران همکاری می‌کند و همچنین گرم خانه‌های شهر کرمان روزانه پذیرای 100 نفر از بی‌خانمان‌ها هستند.

وی از کاهش قتل در شهرستان کرمان در سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: بیشتر قتل‌های در شهرستان کرمان غیرمسلحانه است و امسال با روند کاهشی 41 درصدی در شهرستان کرمان در خصوص قتل‌های غیرمسلحانه مواجه بوده‌ایم. 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با بیان این مطلب که جرم مشهود پلیس بلافاصله واکنش می‌دهد، اما جرایم غیرمشهود باید دستور قضایی دریافت کنیم تا بتوانیم برخورد کنیم، اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم که اگر جرمی رخ داده است، حقیقت را به پلیس اعلام کنند زیرا برخی اوقات همکاران ما در صحنه جرم حاضر می‌شود در می‌یابند که واقعیت گفته نشده است.

وی بر لزوم رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و افزود: یک تیم سرقت در شهر کرمان تشکیل شده بود که سرقت‌های خود را از طریق بالکن بود که اخیرا توسط کلانتری 13 شهر کرمان دستگیر شدند اما اگر صاحب‌خانه‌ها نرده‌ای در اطراف بالکن نصب می‌کردند حتما از این سرقت‌ها جلوگیری می‌شد.

فداء به‌کار گیری اتباع غیرمجاز و سربازان فراری و مشمولین خدمت سربازی را جرم دانست و خطاب به کارفرمایان گفت: تبعه بیگانه غیرمجاز اگر مشغول به‌کار می‌کنید باعث از دست دادن یک فرصت شغلی برای همشهری خود شده‌اید ضمن آنکه می‌تواند جرایم دیگری در بر داشته باشد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)