کد خبر: ۲۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمان اعلام کرد:
ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان امروز (16 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سهم جمعیت جوان در کرمان 3 درصد از متوسط کشوری بیشتر است که ناشی از بالاتر بودن جمعیت استان در مقایسه با متوسط کشوری است .
گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:

ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با دستاوردهای انقلاب اسلامی به مواردی چون افزایش اختیارات منطقه ای، افزایش بودجه عمرانی اشاره کرد و گفت: افزایش سهم مناطق و استان ها در نظام برنامه ریزی کشور و طرح مباحث منطقه ای و امایش سرزمین برای اولین بار در برنامه 3 توسعه و در نظام جمهوری اسلامی رخ داده است.

به گزارش گفتارنو،جعفر رودری افزود: در سال 57 که سال وقوع انقلاب اسلامی است بودجه عمرانی کشور 123 میلیارد تومان بوده که 3.5 میلیارد در قالب طرح های استانی و ناحیه ای توزیع شده که این میزان کمتر از 3 درصد است اما در در سال 97 تصمیم متمرکزتر شده و سهم استان کرمان از بودجه به 5 درصد افزایش یافته است.

 براساس گفته های او در سال 97 سهم بودجه عمرانی به 33درصد رسیده است که این نشان از این است که یک سوم از تصمیم گیری بودجه در خصوص نظام تصمیم گیری استانی توزیع می شود. 
همچنین گرایش به تنطیم برنامه های راهبردی برای اولین بار در سال های بعد از انقلاب اتفاق افاده که نمونه بارزش با شروع سند چشم انداز در سال 84 بوده است. اگر چه او در بخشی از صحبت هایش به سهم بالای بودجه هزینه ای اشاره کرده و آن را رقم غالب بودجه ای معرفی می کند اما باز بر این نکته تاکید دارد که در این سالیان ردیف اختیارات بودجه ای افزایش پیدا کرده است. 

براساس گفته های رئیس سازمان برنامه و بودجه استان، قبل از انقلاب بخش قابل توجهی از پیمانکاران فنی استان خارجی بوده و تنها 68 پیمانکار صلاحیت دار در کرمان بوده انداما این رقم در حال حاضر به 84 پیمانکار صلاحیت دار رسیده است.

 او دیگر دستاورد انقلاب اسلامی را شاخص بالای توسعه انسانی دانسته و اذعان کرد: یکی از شاخص های عملکردی که در سطح جهانی شناخته شده و در مجامع علمی و بین المللی استفاده می شود شاخص توسعه انسانی است که براساس آمار بانک جهانی رتبه ایران از 120 در سال 57 به 60در سال 1396 رسیده که نشان از عملکرد موفقیت آمیز نظام جمهوری اسلامی در توسعه و آموزش کشور است. براساس گفته های رودری، جمعیت کرمان از سال 57 تا کنون 2.7 برابر شده و سهم شهرنشینی از 34 به 60درصد افزایش یافته است.

او در ادامه به کاهش نرخ جمعیت و کاهش جمعیت جوان از 47 به 27 در کشور اشاره کرده و از بالا بودن نرخ جمعیت کرمان از متوسط کشوری خبر داد.

 براساس گفته های او سهم جمعیت جوان در کرمان 3 درصد از متوسط کشوری بیشتر است که ناشی از بالاتر بودن جمعیت استان در مقایسه با متوسط کشوری است .

اگر چه او از افزایش اشتغال در بخش خدمات و بالا بودن سهم آن در آمار اشتغال خبر داده و ان را همگام با تئوری های توسعه می داند اما با اشاره به سهم پایین بخش صنعت در این بخش و سهم 37 درصدی بخش کشاورزی می گوید: اگر می خواستیم متناسب با توسعه پیش رویم می بایست سهم بخش صنعت دو برابر رقم فعلی بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)