کد خبر: ۳۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
زاهدی در نشست خبری عنوان کرد:
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟.

 دکترمحمدمهدی زاهدی  در نشست خبری درباره گرانی و شرایط بازار اظهار کرد: قوه قضائیه از چند ماه قبل در زمینه مبارزه با فساد به میدان آمده و اقداماتی را انجام می دهد اما آنچه انتظار داشتیم دولتمردان انجام نداده اند و با توجه به افسارگسیختگی قیمت ها به نظر می رسد نظارت جدی نیست و بسیاری از محصولاتی که تولید 100 درصدی داخل کشور هستند، با قیمت های بسیار زیاد عرضه می شوند.

وی افزود: هم مردم و هم بازاریان گلایه دارند که گلایه مردم از قیمت هاست و بازاری ها فروش ندارند. دولت باید محکم پای کار آمده و کنترل و نظارت کند و اینگونه نمی شود با مردم بازی کرد.

مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند، ما چه کردیم؟ 

زاهدی تصریح کرد: مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند، ما چه کردیم؟ ما مجلسی ها نیز به جای سیاسی کاری و سیاسی بازی باید حوزه نظارت را بر عملکرد دستگاه های اجرایی را قوی کنیم که در این صورت خیلی از مسائل کاهش پیدا می کند و متاسفانه آنچه انتظار داریم، مجلس آن گونه نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به فعالیت معین های اقتصادی بیان کرد: آقای رزم حسینی استاندار سابق در حوزه اقتصادی خلاق و نوآور بود و جای ایشان در استان خالی است که بحث های داخل خانواده ایشان در رفتنشان موثر بود و یکسری فشارهای سیاسی موجب رفتن ایشان شد.

وی افزود: ایشان معین های اقتصادی را پای کار آوردند و اکنون باید استاندار پاسخگوی کمرنگ شدن فعالیت معین ها باشد البته معین های اقتصادی کرمان و راور فعال هستند و از معین های اقتصادی تشکر می کنیم و انتظار داریم سرعت کار را بیشتر بکنند.

زاهدی اظهار کرد: اگر به شهرهای کوچک و روستاها برسیم، فشار از روی کرمان برداشته می شود زیرا بسیاری از حاشیه نشینان از شهرها و بخش های اطراف کرمان آمده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره مسائل مطرح شده پیرامون بنیاد قدس اظهار کرد: املاک و زمین‌های درآمدی زیادی را پیش‌بینی کرده بودند برای امور فرهنگی آموزشی به شکل وقف که بعد از انقلاب به حکم شورای انقلاب مصادره شد که به وزارت آموزش و پرورش جهت فعالیت های آموزشی و توسعه فضاهای عمرانی داده شود.

وی افزود: املاک این بنیاد در استان کرمان در اختیار جمعی قرار می گیرد و تولیت را به عهده می گیرند که خارج از سیستم آموزش و پرورش بوده و از آن زمان از دست آموزش و پرورش بیرون می آید.

زاهدی تصریح کرد: هیچ آمار دقیق و درستی از این املاک چگونه فروش رفته و کجا مزایده آن برگزار شده؟ حتی گزارش داریم که بخشی از آنها به افراد خاص فروخته شده و درخواست کردیم بازرسی کل کشور و اموزش و پرورش به این مسئله وارد شوند  و پیگیری آن در کمیسیون به عهده بنده گذاشته است.

نظام انتخاباتی ما از ناکارآمدترین نظام های انتخابی در دنیاست

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نظام انتخاباتی ما از ناکارآمدترین نظام های انتخابی در دنیاست و باید قبول کنیم هیچ جای دنیا اینگونه بی حساب و کتاب نیست و کشورهایی مثل حتی افغانستان که سالها درگیر جنگ است، نظام حزبی دارند و احزاب قوی وارد انتخابات می شوند اما چرا در کشور ما احزاب را در انتخابات کنار گذاشتیم؟

وی با بیان اینکه بسیاری از فسادهایی در کشور ایجاد شده، به خاطر این است که نظام حزبی نداریم و به احزاب بها ندادیم، در نتیجه این می شود اظهار کرد: برای مجلس شورای اسلامی بیش از 300 نفر ثبت نام می کنند چون شرط خاصی نگذاشته ایم و این در حالی است که فرد یک روز سابقه کار نداشته الان توی مجلس است. 

زاهدی اظهار کرد: مجلس ریل‌گذار است و قطار اجرایی کشور باید روی این ریل سوار شود، اگر ریل‌گذاری دقیق و با برنامه‌ نباشد، قطار نمی‌تواند کشور را نجات دهد و نتیجه می شود مثل الان که سه گروه هستند اما هیچ کدام اکثریت ندارند بنابراین نطارتی که باید در مجلس انجام نمی شود.

وی بیان کرد: وقتی احزاب باشند و پای کار بیایند، حزبی که برنده می شود، قدرت را به دست می گیرد، حزب دیگری نطارت جدی بر آن می کند و مراقب اعمال و رفتار آنها هست.

زاهدی با اشاره به اینکه باید انتخابات در نظام تناسبی برگزار شود تا مشارکت همگانی باشد و همه جریانات سیاسی در حاکمیت حضور داشته باشند و در این نظام تناسبی به نسبت رایی که دارند وارد می شوند که ما این را کنار گذاشته ایم و این می شود کارآیی لازم از مجلس گرفته می شود.

این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری وضع بدتر از این است، گفت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب هنوز مشخص نیست رجل سیاسی یعنی چه؟ در دوره قبل 6 هزار نفر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند.این دموکراسی نیست، "وهن" کشور است.

وی تصریح کرد: باید افراد قابل، کارآزموده، امتحان پس داده، مدیر و شجاع در تصمیم گیری، ریسک پذیر و با پشتوانه قوی حزبی به صحنه بیایند.

زاهدی اظهار کرد: هیچ یک از روسای جمهور ما به ویژه بعد از جنگ تاکنون مسوولیت دوره خود را به عهده نمی گیرد و همه به گردن دیگری می اندازند در حالی که اگر نظام حزبی باشد، مردم حزب را می شناسند.

وی ادامه داد: جریانات چپ و راست می آید و می رود، اما جریان حزبی فرق دارد، دارای تشکیلات و کادرسازی است و برای هر مسوولیت فرد تربیت می کند که ما در کشور نداریم لذا باید تغییر اساسی در انتخابات کشور صورت بگیرد و نظام انتخاباتی کشور اصلاح شود.

استانی شدن انتخابات خوب است به شرط اینکه تناسبی باشد

زاهدی اظهار کرد: استانی شدن انتخابات خوب است به شرط اینکه تناسبی باشد و صرف استانی شدن کفایت نمی کند. استانی شدن انتخابات می تواند مقدمه خوبی باشد برای اینکه به سمت  حزبی شدن برویم و باید انتخابات ریاست جمهوری به عهده احزاب گذاشته شود.

وی بیان کرد: دولت لایحه ای داده کسانی که می خواهند نامزد ریاست جمهوری شوند، امضای 10 هزار نفر از نخبگان را جمع کند که این قدم خوبی است و امیدواریم اصلاحات در انتخابات صورت بگیرد.

زاهدی درباره اقدام نمایندگان مجلس در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: مجلس سعی کرده با درایت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب را دنبال کند و ماموریتی به مرکز پژوهش ها داده تا به کمک مراکز دانشگاهی، مدیران اجرایی کشور و حتی مدیران گذشته این موضوع را بررسی و چارچوب اقدام عملیاتی جدی را به صجن بیاورند.

وی در ادامه درباره ساماندهی اتباع افاغنه در کرمان و پیگیری این موضوع گفت: کار پیچیده ای است که یک حوزه بحث فرهنگی است و برخی تجار و صاحبان صنایع از کارگر افغانی استفاده می کنند و از سوی دیگر دولت می گوید با توجه به کرامت انسانی نمی توانیم برخورد خشن داشته باشم که ما می گوییم برخورد خشن نه اما ساماندهی شوند.

زاهدی تصریح کرد: دولت بری کار به این افراد ویزای فصلی بدهد. چرا باید از جمعیت بیش از 300 هزار نفری اتباع در کرمان حدود یک سوم مجوز داشته باشند؟

وی بیان کرد: دولت می گوید خلاء قانونی وجود دارد که دوستان استان کرمان مواد قانونی خوبی پیشنهاد دادند و در این زمینه منتظر لایحه دولت در مقابله با قاچاق انسان و ورود غیرقانونی به کشور هستیم و اگر انجام شود به شدت مسائل کاهش می یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از سخنانش درباره شرکت پسته ایرانیان گفت: در سال 84 استانداری کرمان شرکت پسته ای به موازات شرکت پسته رفسنجان برای ایجاد رقابت سالم تاسیس کرد و یکی از معاونان وقت استاندار مسوول پیگیری کار شد که این شرکت وام کلانی از بانک های استان دریافت می کند و پسته خریداری و صادر نموده اما بعد اعلام کردند که خریداران پول نداده اند.

وی افزود: مدارکی وجود دارد که پول برگشته اما شرکت طلب بانک را نداده و چون وثیقه از شرکت سرمایه گذاری مس بوده طلب بانک از بیت المال داده شده است که در این صورت احتمالا در این بین یا اختلاس شده و یا در مدیریت کوتاهی شده که باید حقایق برای مردم روشن شود که به راحتی با پول بیت المال بازی نشود.

زاهدی در ادامه درباره پروژه فاضلاب شهر کرمان بیان کرد: این پروژه 18 سال آغاز شده و 27 درصد پیشرفت داشته و دولت می گوید پول نداریم و گفتنی است در این دولت کار جدی در این پروژه انجام نشد.

وی تصریح کرد: با پیگیری های مکرر تفاهم شده شرکت مدیکو پروژه فاضلاب کرمان را انجام بدهد و آب را برای صنعت استفاده کند که امیدواریم هر چه زودتر کار را آغاز کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس درباره مطالبی پیرامون سوءاستفاده مالی در سایت نمایشگاهی کرمان اظهار کرد: مثل اینکه در این سایت 50 درصد سهام به صورت غیرقانونی به افرادی واگذار شده که ظاهرا آورده ای نداشته اند و در ساخت و ساز سایت نمایشگاه نیز براساس گزارشات، سوءاستفاده های مالی شده که خواسته ایم بررسی شود و در مجلس نیز مطرح کردم و مستنداتی در اختیار داریم و در اختیار نهادهای نظارتی قرار دادیم که کار کنند و اگر سوء استفاده ای شده برخورد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده با خودم تعهد کره ام هر جایی فساد دیدیم کوتاه نیایم، می خواهد به برادر رییس جمهور و یا فرد دیگری نسبت داده شود. حتی ممکن است به نزدیکان نماینده مجلس نسبت داده شود که تعهد کرده ام مبارزه با فاسد را سرلوحه کارم قرار بدهیم.

زاهدی اظهار کرد: در سطح ملی چند کار را انجام داده ایم که یکی از آن مبارزه با فساد کلان مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان است که 13 هزار و 600 میلیارد تومان از صندوق وام گرفته شده که بیش از 9 هزار میلیارد تومان آن وام هایی است که معلوم نیست چگونه بازپرداخت خواهد شد و مشکوک الوصول است.

وی با اشاره به اینکه لیست افراد پشت صحنه را داریم، تصریح کرد: در این پرونده به نام یک فرد معتاد و کارتن خواب صدها میلیارد توان وام دریافت کرده اند. انشاءالله دادگاه محکم بایستد و مسائل را به مردم اطلاع رسانی کند که چگونه حق و حقوق فرهنگیان در این زمینه به تاراج رفته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: از قوه قضائیه می خواهیم هرکس از اتهامات فساد مالی دارد بی رحمانه وارد شود به ویژه درباره اطرافیان مسوولان. که این به نفع کشور است و اعتماد مردم را بالا می برد.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس چند وقت قبل از رییس قوه قضائیه درخواست کرده ایم که چرا حسین فریدون محاکمه نمی شود؟ باید محاکمه شود که اگر تبرئه شد فبها و اگر محکوم شد، مردم پیام را دریافت می کنند که عدالت محوری در کشور هست و فرق و تبعیضی نیست.

زاهدی گفت: درباره برادر آقای جهانگیری نیز درخواست محاکمه کرده ایم که امیدواریم تبرئه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره پروژه پتروشیمی کرمان بیان کرد: به دنبال این بودیم با محوریت بانک پاسارگاد کار انجام شود که قرار شده این بانک به صورت سندیکا 1.1 میلیارد دلار تسهیلات برای پتروشیمی کرمان بدهد و با پرداخت وام از سال آینده شاهد اجرای پروژه خواهیم بود.

زاهدی اظهار کرد: پتروشیمی پروژه سنگینی است و سرجمع نیاز به حدود 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد و اجرای آن 4 سال طول می کشد.
منبع: ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)