کد خبر: ۳۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان مطرح شد:
در سیزدهمین کار گروه ستاد تنظیم بازار که همزمان با تجمع مرغداران مقابل استانداری برگزار شد جدال تولیدکنندگان و مسئولین بر سر قیمت مرغ که مصوبه کار گروه قبلی استانداری بود کماکان ادامه داشت و نیمی از وقت جلسه را به خود اختصاص داد.
گفتارنو/گروه اقتصاد:

در سیزدهمین کار گروه ستاد تنظیم بازار که همزمان با تجمع مرغداران مقابل استانداری برگزار شد جدال تولیدکنندگان و مسئولین بر سر قیمت مرغ که مصوبه کار گروه قبلی استانداری بود کماکان ادامه داشت و نیمی از وقت جلسه را به خود اختصاص داد. 

به گزارش گفتار نو،سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در واکنش به تجمع و اعتراضات مرغداران خاطر نشان کرد: از دوشنبه گذشته تا به امروز همه چیز عادی و خوب بود اما همین که ما به جلسات کارگروه نزدیک می شویم،اعتراضات و تجمع اعضای صنف و مرغداران شروع می شود . 

علی رغم درخواست یکی از اعضای حاضر در جلسه مبنی بر شرکت نماینده و یا تعدادی از مرغداران معترض، کار گروه ستاد تنظیم بازار بدون شرکت معترضین تشکیل گشت.

در ابتدای جلسه نماینده جهاد کشاورزی با اشاره به قیمت مصوب 14هزارو 400 در کار گروه قبلی خاطر نشان کرد: بعد از اینکه قیمت مرغ استان 14هزار و 400تومان تعیین شد، قیمت مرغ زنده ۱۰ هزار و ۳۰۰ و برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۹۰۰ شده است.

عباسی افزود: میانگین قیمت ۱۰ استان همجوار استان کرمان در قیمت مرغ زنده ۱۰ هزار و 500 وبرای مصرف کننده به قیمت  ۱۴هزار و ۳۶۰ تومان است. 

رئیس علوم پزشکی نیز در ادامه آمار مرغ داده شده به کشتارگاه را ۴۳۱هزار دانست که از ۱۱ تا ۱۸ اسفند ماه توزیع شده است.

براساس اظهارات رشیدی تاکنون یک میلیون و ۲۹۰ قطعه جوجه ۴۵ تا ۶۰ روزه آماده کشتار در مرغداری های استان موجود و هیچ گونه کمبودی در زمینه مرغ وجود ندارد. 

این توضیحات رشیدی با تذکر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همراه شد. مهدی حسینی نژاد در واکنش به توضیحات رئیس علوم پزشکی خواست تا ریز جزئیات به تفکیک اسم و لیست ۵۳ واحد مرغداری ارائه شود تا لیست واحدهای متخلفی که مرغ را به استان های همجوار عرضه کردند مشخص شود. 

رشیدی در پاسخ به حسینی نژاد، تعداد واحدهای متخلف که مرغ را خارج از شبکه توزیع کردند را در طی ۳ مرحله ۱۲ واحد اعلام کرد که با اعتراض مدیر کل تعزیرات استان و سایر حاضرین در جلسه روبه رو شد .

اعتراض اصلی مدیر کل تعزیرات بر نحوه ارائه مشخصات است چرا که مشخصات به صورت مستند و سه جلد نیست. 

ارسلان میری به صراحت افزود: به این شیوه نمی شود کار را مدیریت کرد و تنها در صورتی کار مفید انجام می شود که همه دستگاه ها مسئولیت ها و وظایف خودشان را انجام دهند و تخلفات را به صورت قاطع، مستند و شفاف اعلام کنند. 

میری در ادامه باری دیگر بر نبود هیچ گونه مشکلی در تامین مرغ تاکید کرد و خاطر نشان کرد: عدم تدابیر صحیح مدیران و مسئولین است که چنین مشکلاتی ایجاد کرده و باعث می شود تا عده ای سو استفاده گر و از خدا بی خبر از این وضعیت استفاده و مرغ را خارج از شبکه استان توزیع کنند.

عباسی نیز با تایید صحبت های میری خاطر نشان کرد: قیمت مرغ در استان یزد بالاتر از کرمان است و همجواری این استان با کرمان تاثیر گذاری بالایی بر سودجویی برخی افراد و عرضه خارج از شبکه کرمان شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استانداری در واکنش به اظهارات صورت گرفته و با تاکید بر لزوم رسیدگی هر چه سریعتر براین مورد از مدیر کل تعزیرات خواست تا در پایان وقت اداری امروز به موارد متخلفین رسیدگی و حکم مربوطه صادر شود. 
این درخواست با مخالفت شدید مدیر کل تعزیرات مواجه شد. میری در واکنش به درخواست دهقان گفت: ما نمی توانیم بدون اینکه با متخلف مربوطه صحبت و اظهارات اورا بشنویم و بررسی کنیم، هیچ گونه حکمی صادر کنیم. 

در ادامه جلسه مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت به کمبود مرغ در برخی از شهرستان ها چون بافت و سیرجان اشاره کرد و از مسئولین جهاد کشاورزی، دامپزشکی و تعزیرات خواست تا هر چه زودتر با تخلفات مربوطه برخورد و جلوی عرضه خارج از شبکه مرغ گرفته شود. 
خواسته اصلی حسینی نژاد بر اعمال نظارت های دقیق بر کشتارگاه ها و تولیدکنندگان بود که با موافقت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری همراه شد. 
علی رعم درخواست تولیدکنندگان مبنی بر افزایش قیمت مرع در استان، کارگروه ستاد تنظیم بازار  با این درخواست موافقت نکرد. 
بنابر گفته های سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزایش قیمت مرغ هیچ گونه منطق اقتصادی ندارد و از زمان مصوبات کارگروه قبلی تا به امروز هیچ تغییری در قیمت عوامل تولید و هزینه های حمل صورت نگرفته است و تنها سودجویی عده ای منجر به اعتراصات ودرخواست هایی مبنی بر افزایش قیمت است. 

با توجه به عدم قبول اطلاعات و مستند نبودن تعداد و مشخصات متخلفین مقرر شد تا عصر امروز جلسه ای با حضور جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و تعزیرات صورت گرفته و نسبت به مشکلات بازار مرغ و نحوه نظارت بر توزیع و کشتار تصمیم گیری شود.

برچسب ها: تنظیم بازار ،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)