کد خبر: ۳۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده انتظامی کرمان:
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تاکنون 65 هزار ترقه غیرمجاز و خطرآفرین در این استان کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تاکنون 65 هزار ترقه غیرمجاز و خطرآفرین در این استان کشف شده است.

 سردار رضا بنی اسدی فر روز دوشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه افزود: پیشگیری از خسارت های چهارشنبه آخر سال در کنار اقدامات پلیسی، نیاز به اقدامات فرهنگی، نظارت دقیق خانواده ها و اقدامات محله محور دارد.

وی اظهار داشت: پلیس طی سال 97 در تعامل با سازمان ها و نهادهای مختلف و با تامین امنیت جامعه، زمینه اجرای بسیاری از اقدامات را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: وقوع برخی اتفاقات در چهارشنبه های آخر سال موجب بروز نگرانی هایی برای خانواده ها شده لذا باید تمام ظرفیت خود را در حوزه پیشگیری به کار گیریم.

سردار بنی اسدی فر با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از چهار میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی انتظامی کشف شده است، گفت: وقوع قتل در استان کرمان طی سال جاری 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و 90 درصد قتل ها نیز توسط پلیس آگاهی کشف شده است.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در کانون های آسیب پذیر از جمله در جنوب و شرق استان با تجمع توانمندی ها طرح های ارتقای امنیت اجرایی می شود که آخرین طرح نیز به تازگی اجرایی شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: در سال جاری طرح تجمیع 110 به منظور پاسخگویی مناسب تر به مردم اجرایی شده است که با این اقدام صحت آماری افزایش یافته، نظارت ها جدی تر شده و خدمات با سرعت بیشتری به مردم ارائه می شود.

سردار بنی اسدی فر با بیان اینکه در حوزه پژوهشی پلیس نیز اقداماتی از جمله افتتاح موزه دائمی پلیس انجام شده است، گفت: نیروی انتظامی در سال 97 رتبه دوم کشوری در زمینه پژوهش را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان کرمان در اجرای برنامه های هفته نیروی انتظامی نیز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

سردار بنی اسدی فر خاطرنشان کرد: در سال جاری 200 هزار پرونده در کلانتری ها و پاسگاه های استان کرمان تشکیل شده که از این 47 درصد منجر به صلح و سازش شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: در سال جاری یک میلیون و 600 هزار تماس مردمی با 110 برقرار شده که 488 هزار تماس عملیاتی شده و مابقی مربوط به راهنمایی و ارشاد بوده است.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد: صدور 85 هزار و 500 جلد گذرنامه نیز در سال جاری انجام شده که بخش زیادی از آن مربوط به سفر عتبات عالیات بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی و نیز پلیس راه با تخلفات مقتدرانه و مهربانانه برخورد می شود، تاکید کرد: وقتی فردی به قوانین احترام نگذاشته و جان خود و دیگران را به خطر می اندازد، باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

وی به افزایش تیم های ضربتی نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی راهوران محله نیز انجام شده و در این رابطه همایشی در مرکز استان و شهرستان های کرمان برگزار شده تا از ظرفیت های مردمی برای توسعه امنیت استفاده بیشتری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزشی برای افسران کارشناس، پیگیری نصب 120 دوربین در محورهای مواصلاتی استان، شرکت در جلسات شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راهها، پیگیری جدی در حوزه تردد خودروهای حامل افاغنه غیرمجاز از جمله اقدامات پلیس استان در حوزه پیشگیری از سوانح رانندگی است.

سردار بنی اسدی فر یادآور شد: برگزاری یک هزار و 900 جلسه آموزشی، ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به چهار هزار و 475 پرونده، چاپ 250 هزار بروشور و 20 هزار کتابچه و انجام مقالات علمی و تخصصی از جمله اقدامات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه جرائم فضای مجازی، بخش زیادی از توجه پلیس های امنیت و فتا را به خود اختصاص داده است، گفت: در سال جاری پلیس فتا در استان کرمان رتبه های برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان یادآور شد: پلیس فتا در این استان رتبه دوم کشوری در یازدهمین مانور علمی پلیس فتا و رتبه برتر در حوزه تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری را به خود اختصاص داده است.

سردار بنی اسدی فر تاکید کرد: در حوزه جرائم فضای مجازی یک هزار و 113 پرونده در پلیس فتا تشکیل شده که از این تعداد یک هزار و 77 پرونده کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مجموع سرقت های استان جزء سرقت های مهم بوده که 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، تاکید کرد: 60 درصد سرقت های انجام شده در کرمان، از سوی پلیس کشف شده است.

وی یادآور شد: در حوزه مواد مخدر نیز در سال جاری بیش از 90 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شعار نوروزی سال 98 پلیس 'نشاط بهاری، نظم و قانونمنداری' است گفت: طرح نوروزی پلیس استان از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 17 فروردین ماه ادامه خواهد دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: نیروی انتظامی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

رییس دادگستری زرند: برخورد قضایی در انتظار افرادی که اطفال را به تکدی‌گری می‌گمارند

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از بارش باران در مناطقی از کرمان

دستگیری سارق احشام با کشف 70 رأس دام سرقتی در بردسیر

آخرین وضعیت مجروحان انفجار تروریستی کرمان؛ یک کودک همچنان بستری است

پُرمصرف‌ترین آنتی بیوتیک ها در کشور کدامند؟ / مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، باکتری‌های مفید بدن را از بین می‌برند

احداث باند دوم ایست بازرسی مرصاد کرمان برای کاهش معطلی مردم

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از سه‌شنبه؛ مدارس موظف به سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان هستند

پیش بینی هواشناسی از بارش باران و احتمال سیل و آبگرفتگی در کرمان

 ۵ هزار معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی قوت گرفت

اخاذی زن و مرد مامورنما از کشاورزان عنبرآبادی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)