کد خبر: ۳۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
دادستان کرمان خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: کیفرخواست متهمان هزاران میلیارد ریالی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور صادر شد.
"دادخدا سالاری" با اعلام صدور کیفرخواست برای متهمان اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: متهمین اقدام به ثبت و تشکیل شرکتی صوری با قالب بازرگانی نموده‌اند.

وی افزود: در پی جابجایی مبلغ ۹۹ هزار میلیارد و ۹۹ میلیون و ۹۹ هزار و ۹۹ ریال (یک ریال کمتر از مبلغ یکصد هزار میلیارد ریال) از وجوه نزد یکی از بانک‌های کشور در استان گیلان و انتقال این وجوه به یکی از بانک‌ها در استان کرمان جهت واریز به حساب شرکتی که به همین منظور ثبت و تشکیل شده بود، در حین انتقال وجوه به این شرکت و حیف و میل آن، این فعل از مجرمان حرفه‌ای از دید چشمان تیز بین و بیدار نیرو‌های نظارتی نظام در مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان و دستگاه قضایی دور نماند.

سالاری ادامه داد: پیرو این اقدام وجوه مذکور قبل از انتقال به خارج از کشور و حیف و میل و غارت، توقیف و در یک اقدام هماهنگ سریع اطلاعاتی و قضایی با مجوز‌های صادره توسط بازپرس ویژه شعبه هشتم این دادسرا کلیه متهمین و عوامل جرم را در کمتر از چند روز در استان‌های گیلان، قم، اصفهان و تهران و کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان کرمان گفت: تمامی عوامل اصلی و محوری این باند پیچیده و حرفه‌ای شناسایی و دستگیر و وجوه تصاحب شده نیز به حساب بیت المال واریز و اعاده شد.

سالاری اضافه کرد: متهمین قبل از جابجایی وجوه مذکور اقدام به ثبت و تشکیل شرکتی صوری با قالب بازرگانی نموده تا امر جابجایی وجوه را با سهولت بیشتری انجام که خوشبختانه با اقدام به موقع و هماهنگ دستگاه قضایی و سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اداره کل اطلاعات استان کرمان متهمین و مجرمین با وجود پیچیدگی و دقیق بودن محاسبات عملیات نتوانند حتی ریالی از این وجوه متعلق به بیت المال مسلمین را تصاحب و برداشت کنند.

 سالاری در تشریح روند کار مجرمین گفت: متهمین اصلی برای آنکه سیستم نظارتی را دور بزنند مبلغ یک ریال از مبلغ کل یکصد هزار میلیارد ریال در عملیات انتقال کسر و در نتیجه وجه انتقالی به رقم ۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ رسیده است و سپس یک ریال را از حساب خودشان اضافه و سپس انتقال یکصد هزارریال میلیارد را انجام داده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان اضافه کرد: تاکنون ۱۶ نفر از اعضای اصلی و معاونین جرم دستگیر و به آنان اتهام اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس اهمال و تفریط منجر به تضییع اموال و وجوه دولتی، مشارکت در کلاهبرداری تفهیم و پس از انجام تحقیقات کامل و تکمیل پرونده در خصوص اتهامات چهارده نفر از متهمین کیفرخواست صادر و پرونده و در حال ارسال به دادگاه است و در بین متهمین مذکور برخی از متصدیان بانکی نیز حضور دارند که با توجه به دغدغه و عزم جدی دستگاه قضایی مبنی بر برخورد قاطع با عناصر ناسالم و نفوذی در مجموعه اداری در مورد این عناصر نیز اعمال و اجرای قانون با قاطعیت صورت گرفته است.

سالاری در پایان ضمن تشکر از اقدامات دقیق، موثر، شبانه روزی و مجاهد گونه مامورین اداره کل اطلاعات استان کرمان و بازپرس پرونده در حفاظت از بیت المال مسلمین افزود: دستگاه قضایی با تمام توان و بدون کوچکترین ملاحظه‌ای با متجاوزین به بیت المال و نفوذی‌های در بدنه اجرایی کشور برخورد قاطع و قانونی انجام خواهد داد.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

پربازدید ها

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)