کد خبر: ۳۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس:
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس با تصویب قوانین و ایجاد بسترهای مناسب برای بهبود وضعیت معیشت، اشتغال و تفریحات سالم می تواند نقش عمده ای در کاهش جرائم داشته باشد، افزود: اگر نیروی انتظامی برای کاهش جرائم خشن با خلاء قانونی مواجه است مجلس می تواند قوانینی را برای حمایت و پشتیبانی آن وضع کند البته دولت نیز باید با اجرای قوانین زمینه کاهش خشونت ها در کشور را فراهم سازد.
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه نمره عملکرد پلیس در کاهش جرائم خشن متوسط است، گفت: جامعه را نمی‌توان با برخوردهای فیزیکی و خشن اصلاح کرد.

یحیی کمالی پور با بیان اینکه مجلس از هر گونه اقدام در جهت کاهش جرائم، سرقت، خشونت و تعداد اراذل و اوباش حمایت می کند، گفت: طرح های ویژه ای از سوی پلیس پایتخت برای مقابله با اراذل و اوباش در سال جدید در دستور کار قرار گرفته که انتظار می رود با اجرای مناسب آنها شاهد کاهش جرائم خشن در پایتخت باشیم.

مجلس با تصویب قوانین و ایجاد بسترهای مناسب برای بهبود وضعیت معیشت، اشتغال و تفریحات سالم می تواند نقش عمده ای در کاهش جرائم داشته باشد

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس با تصویب قوانین و ایجاد بسترهای مناسب برای بهبود وضعیت معیشت، اشتغال و تفریحات سالم می تواند نقش عمده ای در کاهش جرائم داشته باشد، افزود: اگر نیروی انتظامی برای کاهش جرائم خشن با خلاء قانونی مواجه است مجلس می تواند قوانینی را برای حمایت و پشتیبانی آن وضع کند البته دولت نیز باید با اجرای قوانین زمینه کاهش خشونت ها در کشور را فراهم سازد.

نمره عملکرد پلیس در کاهش جرائم خشن متوسط است

وی نمره عملکرد پلیس در کاهش جرائم خشن را متوسط دانست و تصریح کرد: پلیس تلاش های زیادی داشته و تدابیر مناسبی را اتخاذ کرده اما میزان برخی جرائم همچنان در حال افزایش است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: البته پلیس به تنهایی نمی تواند از عهده مقابله با آسیب های اجتماعی و کاهش جرائم خشن برآید بلکه باید دستگاه ها و نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، وزارت بهداشت و وزارت تعاون همکاری مناسب را با پلیس برای شناسایی و رفع کانون های آسیب اجتماعی و همچنین کاهش جرائم داشته باشند در واقع تا بیماری تشخیص داده نشود نمی توان درمان آن را شروع کرد بنابراین باید منشا و عوامل موثر در افزایش جرائم خشن شناسایی و واکاوی شود و نمی توان برای جرائم نسخه واحد پیچید.

کمالی پور افزود: انتظار می رود پلیس با استفاده از طرح های جدید و بروزتر بتواند اقدامات موثری را برای کاهش جرائم داشته باشد و شاهد توسعه و پیشرفت همه جانبه پلیس در ابعاد مختلف باشیم.

جامعه را نمی‌توان با برخوردهای فیزیکی و خشن اصلاح کرد

 هر اندازه که بتوان شرایط و بستر را  برای مجرمان فراهم کرد، آنها را با اجتماع آشتی داد و سازگاری میان آنها برقرار کرد می توان از تجهیزات و تجارب این افراد در حوزه جرم و جنایت و دستگیری سایر مجرمان استفاده کرد. 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری مرخصی دستگاه قضایی به برخی زندانیان در تعطیلات عید، گفت: جامعه را نمی توان با برخوردهای فیزیکی و خشن اصلاح کرد و هر اندازه که بتوان شرایط و بستر را  برای مجرمان فراهم کرد، آنها را با اجتماع آشتی داد و سازگاری میان آنها برقرار کرد می توان از تجهیزات و تجارب این افراد در حوزه جرم و جنایت و دستگیری مجرمان استفاده کرد و نقاط ضعف را رفع کرد البته اگر نظارت و مدیریت ما درست باشد.

وی ادامه داد: در دنیا برخی اساتید مطرح دانشگاه زندان را تجربه کرده‌اند و در حوزه جرم شناسی، روانشناسی، جرم‌یابی و عناوین مجرمانه کتاب های پرفروشی نوشتند بر این اساس با رفتار مناسب با مجرمان می توان از گرایش آنها به سمت جرائم خشن جلوگیری کرد. 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فقر اقتصادی، فرهنگی و نابسمانی های موجود در جامعه در حوزه زیرساخت های اجتماعی را در افزایش جرائم خشن در جامعه موثر دانست و گفت: عوامل زیادی در بروز جرائم خشن موثر است و نمی توان آن را به یک علت ربط داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)