کد خبر: ۳۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان مطرح شد:
نماینده استاندار کرمان در شهرستان حمیدیه با تاکید بر اینکه یک ریال از اعتبارات دولتی استان کرمان در بحران حمیدیه هزینه نشد و ماشین آلات از دهیاری ها و شهرداری ها بود بیان کرد: شرکت های صنعتی و معدنی به ما کمک مالی کردند و اعتبارات از بخش خصوصی بود و دولت تجربه و حضور مدیران را در این شهرستان در اختیار قرار داد.
مدیرکل حوزه استاندار و نماینده استاندار کرمان در شهرستان حمیدیه گفت: بعد از حضور تیم‌های استان کرمان در منطقه، سیل بندهای اطراف شهر که به صورت غیراستاندارد از قبل بود، با ماشین آلات و تیم های مهندسی مقاوم سازی شد  و با همکاری مردم از شدت بحران کاسته شد.

 حجت الاسلام محمد محمودآبادی امروز دوم اردیبهشت ماه در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کرمان معین شهرستان حمیدیه در استان حوزستان در سیل اخیر بوده، 60 نفر از مدیران کل، معاونان و کارشناسان استان کرمان در شهرستان حمیدیه حضور یافتند.

وی افزود: حمیدیه در زمان حضور تیم کرمان کاملا تخلیه شده بود و بیش از 20 روستا زیر آب بود که همین امر وضعیت کار را برای امدادرسانی در این منطقه سخت می کرد که مردم بعضا در اردوگاه و بعضا در کنار منازلشان مستقر بودند.

محمودآبادی تصریح کرد: بعد از حضور تیم‌های استان کرمان در منطقه، سیل بندهای اطراف شهر که به صورت غیراستاندارد از قبل بود، با ماشین آلات و تیم های مهندسی مقاوم سازی شد  و با همکاری مردم از شدت بحران کاسته شد.

نماینده استاندار کرمان در شهرستان حمیدیه بیان کرد: همدلی، هماهنگی و صمیمیت بین دستگاه های استان کرمان که در حمیدیه حضور داشتند، زبانزد و مورد توجه مسوولان این شهرستان قرار گرفت که جا دارد در اینجا از همه این عزیزان تشکر و قدردانی را کنم.

وی افزود: سپاه و فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از روزهای نخست در شهرسان حمیدیه حضور داشت و بیمارستان صحرایی براساس نیاز دانشگاه علوم پزشکی خوزستان توسط سپاه ثارالله در اهواز برپا شد که در همین راستا بخشی از بیماران شهرستان حمیدیه را نیز پوشش می داد.

محمودآبادی با بیان اینکه ستاد عتبات عالیات استان کرمان در شهرستان حمیدیه بسیار فعال بود و تعداد زیادی از موکب های شهرستان های استان به مردم این منطقه غذا و نان می دادند تصریح کرد: براثر سیل، دسترسی به 15 روستا در حمیدیه قطع شده بود که در همین راستا استان کرمان در این منطقه کمتر از 48 ساعت سیل بند مستحکم ایجاد و جاده دسترسی به این روستاها را برقرار کرد.

مدیرکل حوزه استاندار کرمان گفت: در برخی مناطق روستائیان حاضر نبودند خانه های خود را ترک کنند که در همین راستا 260 چشمه سرویس بهداشتی سیار توسط سپاه ثارالله به حمیدیه ارسال و توسط دهیاری در بخش مرکزی حمیدیه توزیع شد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 70 دستگاه ماشین آلات سنگین استان کرمان در حمیدیه اظهار کرد: در ملاقات استاندار کرمان و وزیر کشور بحث بازسازی حمیدیه پیش آمد و بعد از مرحله اول کمک رسانی، تعدادی از ماشین آلات از حمیدیه خارج شد و کارهایی که بعد از مرحله اول ما انجام دادیم، اقداماتی بود که در طول سال های گذشته صورت نگرفته بود و یکی از این اقدامات نصب دستگاه آب شیرین کن این شهر بود.

محمودآبادی با تاکید بر اینکه یک ریال از اعتبارات دولتی استان کرمان در بحران حمیدیه هزینه نشد و ماشین آلات از دهیاری ها و شهرداری ها بود بیان کرد: شرکت های صنعتی و معدنی به ما کمک مالی کردند و اعتبارات از بخش خصوصی بود و دولت تجربه و حضور مدیران را در این شهرستان در اختیار قرار داد.
منبع: ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)