کد خبر: ۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
چرا درب سالن خانه شهر بر روی کنسرت‌ها بسته است
چند سال پیش در اجرای کنسرت یکی از خوانندگان خوشنام ایرانی مشکلات و بی نظمی هایی به وجود آمدو همین بهانه ای شد که اعضای شورای شهر تا به امروز و به مدت چهار سال، شهرداری را مکلف کنند که برای اجرای کنسرت به برگزار کنندگان مجوز ندهد و ما نیز مجبور به اطاعت هستیم.
روزنامه کرمان امروز در گزارشی به موضوع ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در خانه شهر کرمان پرداخته است.

در این گزارش رییس شورای شهر، مدیرکل ارشاد، معاون فرهنگی شهرداری و رییس حوزه هنری اظهار نظر کرده‌اند که بخش‌هایی از این اظهارنظرها در پی می‌آید:

× فتح الله مویدی عضو و رییس شورای شهر کرمان گفت: بنده و اعضای شورای شهر با موسیقی و کنسرت مشکلی نداریم، اما بعضی از دوستان بنده را مسبب این تصمیم می دانند و می گویند مویدی اجازه  برگزاری کنسرت در خانه شهر را نمی‌دهد، اما این ادعا صحیح نیست و در شورای شهر، 15نفر تصمیم گیرنده هستند و این تصمیم چهار سال پیش گرفته شده است و مربوط به این دوره نیست.

دلیل گرفتن این تصمیم را از آقای مویدی پرسیدیم ، وی به ما گفت: شلوغی و سر و صدایی که در هنگام برگزاری کنسرت ایجاد می شود مزاحم جلسات و حضور اعضای شورای شهر در این مکان می شود و اعضا به همین دلیل این تصمیم را گرفته اند. از وی پرسیدیم؛آیا شورای محترم شهر نمی تواند در ماه چند بار جلسات خود را در ساعتی که کنسرت برگزار می شود، برگزار نکند!؟ که وی پاسخ قاطع و واضحی به ما نداد.

مویدی در ادامه سخنانش سالن تازه احداث شده در پارک مادر را به هنرمندان فعال در زمینه ی موسیقی پیشنهاد کرد که تعداد صندلی زیادی دارد و به نظر مناسب می آید. 

× با فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان فلاح گفت: بنده نامه ای نیز در همین موردبه شورای شهر فرستاده ام اما هنوز جوابی دریافت نکرده ام.

×حجت الاسلام والمسلمین حسینی است که معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری کرمان گفت: چند سال پیش در اجرای کنسرت یکی از خوانندگان خوشنام ایرانی مشکلات و بی نظمی هایی به وجود آمدو همین بهانه ای شد که اعضای شورای شهر تا به امروز و به مدت چهار سال، شهرداری را مکلف کنند که برای اجرای کنسرت به برگزار کنندگان مجوز ندهد و ما نیز مجبور به اطاعت هستیم.

 وی در ادامه گفت: در هر جلسه، همایش و یا کنسرتی ممکن است بی نظمی هایی اتفاق افتد، بنابراین نباید آیندگان را فدای یک اشتباه گذشتگان کرد، باید به آینده ی هنری جوانان کرمانی امیدوار بود و احترام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیز مناسب بودن این سالن را تایید کرد و گفت: این سالن می تواند مشکل گشای بسیاری از هنرمندان کرمانی باشد و به دلیل تعداد صندلی زیاد، برگزار کننده می تواند در یک سانس، درآمد دو سانس را با کمترین هزینه داشته باشد و از خانه شهر که حق مردم است، استفاده کند.

معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری کرمان برای هنرمندان کرمانی خبری خوش نیز داشت و آن این بود که قرار است تالاری مشابه با خانه شهر-پس از تخریب این مکان-در کنار سینما شهرتماشا احداث شود و در آن تالار رعایت نکات فنی نیز مورد توجه قرار گیرد.

× عباس سالاری رییس حوزه هنری عدم صدور مجوز اجرای کنسرت در خانه شهر را یک ظلم مسلم دانست که مسوولان مربوطه شاید ندانسته در حال اعمال آن هستند. سالاری همچون همه ی مسوولان فرهنگی-هنری استان، سالن خانه شهر را برای برگزاری کنسرت بسیار مناسب می داند و مشکل عدم اجرای کنسرت در این مکان را یکی از اصلی ترین دغدغه های موسیقیدانان کرمانی دانست.

رییس حوزه هنری کرمان، خانه شهر را متعلق به همه مردم و هنرمندان کرمانی دانست و گفت: استفاده از این تالار برای اجرای کنسرت حق مسلم مردم کرمان است و شورای محترم شهر باید در تصمیمش تجدید نظر کند و به این خواسته ی هنرمندان احترام بگذارد. وی در ادامه گفت: اگر در گذشته شخصی در برگزاری کنسرت خطایی مرتکب شده است، باید آن شخص مجازات شود، نه اینکه کل جامعه هنری قربانی اشتباه یک نفر شود.

عباس سالاری در پایان سخنانش گفت: برگزار کنندگان برخی از کنسرت های خاص در کرمان از برگزاری این کنسرتها منصرف می شوند، زیرا هزینه ی دو سانس برای آنها سنگین است و از سویی دیگر به دلیل تعداد کم صندلیها درسالن های کرمان نمی توانند در یک سانس درآمد مناسبی داشته باشند. در چنین حالتی سالن خانه شهر می تواند بسیار مفید و در روند رشد موسیقی در کرمان بسیار موثر باشد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
0
این چه اسدلالیه توی کرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)