کد خبر: ۳۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم زرند و کوهبنان در گفت‌وگو با گفتارنو:
نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: منتقدان دولت و مذاکرات هسته‌ای اگر انصاف داشته باشند با حمایت‌هایی مقام معظم رهبری کردند، باید کمک بدهند و قوت قلب برای دولت ایجاد کنند و مردم را نیز امیدوار کنند.
نماینده مردم زرند و کوهبنان گفت: منتقدان دولت و مذاکرات هسته‌ای اگر انصاف داشته باشند با حمایت‌هایی مقام معظم رهبری کردند، باید کمک بدهند و قوت قلب برای دولت ایجاد کنند و مردم را نیز امیدوار کنند.

حسین امیری گفت: توافق را در چند بخش باید ببینیم یکی بحث استقامت و پافشاری مردم و کشور هست که بالاخره در برابر تحریم‌ها، جنگ نرم، جنگ اقتصادی و... ایستادگی کردند و کشور زیر بار حرف زور نرفت، زیرا هسته‌ای یک فن‌آوری است که دنیا بیش از 5 دهه از آن استفاده می‌کند، بعد به ما می‌گویند شما از این حق استفاده نکنید.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده به نسبت تیم‌های قبلی از قدرت چانه‌زنی و توانایی علمی و دیپلماسی بیشتری برخوردار بود و توانست این مذاکرات و این مبارزه دیپلماتیک را به خوبی پیش ببرند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان با اشاره به هدایت‌ها و حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم هسته‌ای گفت: ایشان بسیار مدبرانه فرمودند که ما کلیات و خطوط قرمز را مشخص کردیم و این تیم هم امین هستند و با امانتداری می‌توانند این کلیات را پیش ببرند. 

امیری با بیان اینکه حمایت‌های مقام معظم رهبری قوت قلبی برای تیم مذاکره کننده بود افزود: حمایت‌های مقام معظم رهبری از این تیم باعث جلوگیری از تخریب و تندروی‌ها شد.
 
مذاکره‌کنندگان تحت فشار تندروهای داخلی بودند
نماینده مردم افزود: تیم مذاکره کننده مظلومانه از یک طرف تحت فشار تندروی‌های داخل بودند که اظهارات غیر کارشناسی و خارج از بیرون گود مطرح می‌کردند و از یک طرف هم باید یک تنه در برابر شش قدرت جهانی مبارزه می‌کردند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر هم تشخیص منافع ملی کشور، آثار تحریم‌ها روی اقتصاد و روی زندگی مردم هم فشار زیادی به تیم وارد می‌کرد و آنها مظلومانه مبارزه کردند که با حمایت‌های مقام معظم رهبری این گره باز شد.

نتیجه مذاکرات پیروزی کامل ملت و کشور ما بود
سخنگوی کیمته انرژی مجلس گفت: آنچه مهم است این است که دوازده یک چالش برای کشور ایجاد شد نهایتا به آنجا رسیدند که ما از اول می‌گفتیم، که  انرژی هسته‌ای و استفاده از فناوری هسته‌ای حق مسلم کشور ماست و ما باید هم از این فن‌آوری استفاده کنیم و هم کار تحقیقی و پژوهشی بکنیم که بهرحال بعد از چند سال پذیرفته این موضوع پذیرفته شد.

امیری با بیان اینکه فکر می‌کنم نتیجه کار پیروزی کامل ملت ما و کشور ما بود  گفت: همانطور که آقای رییس جمهور گفتند بیش از شش هزار سانترفیوژ در حال چرخیدن است و پایگاه‌های هسته‌ای ما سرجای خودشان هستند، تحقیق و پژوهش هم لازمه توسعه هر علمی است و این هم پابرجا است. 

مخالفان مذاکرات اگر انصاف داشته باشند باید به دولت کمک کنند
امیری در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش سرد منتقدان توافق هسته‌ای گفت: احساس من این است که پیروزی اینقدر قوی است که مخالفان دولت و مخالفین مذاکرات هم حرفی برای گفتن ندارند.

نماینده مردم زرند و کوهبنان افزود: منتقدان دولت و مذاکرات هسته‌ای اگر انصاف داشته باشند با حمایت‌هایی مقام معظم رهبری کردند، باید کمک بدهند و قوت قلب برای دولت ایجاد کنند و مردم را نیز امیدوار کنند.

مذاکرات روی اقتصاد کشور اثر زودهنگام ندارد
امیری در پاسخ به سوالی در خصوص طرح برخی مسائل در شبکه‌های اجتماعی که به منظور افزایش مطالبات مردم از دولت و با هدف ایجاد فضای روانی منفی علیه دولت صورت می‌گیرد گفت: همانگونه که رییس جمهور هم گفتند این بیانیه است و اجرای آن از دو ماه آینده شروع می‌شود و بعد هم باید با یک فاصله زمانی پیش برود.

وی ادامه داد: نباید این انتظار را داشت که مذاکرات روی اقتصاد کشور اثر زودهنگام بگذارد بلکه باید مدتی طول می‌کشد که این تفاهم‌نامه عملیاتی شود، بعد هم اثر اقتصادی خودش را بگذارد. 

نماینده زرند و کوهبنان گفت:‌ آنچه مهم است آرامشی است که این توافق ایجاد می‌کند، این آرامش هم روانی است و هم اقتصادی.

پروژه‌های عمرانی فعال و کسب و کار رونق می‌گیرد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: این توافق دو اثر خواهد داشت یکی مزاحمت‌هایی مثل تحریم‌ها، مشکل فروش نفت انتقال پول نفت را حل خواهد کرد و به تبع آن پروژه‌های عمرانی فعال و کسب و کار در کشور رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: لغو تحریم‌ها سبب ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و به دنبال آن سبب ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد. 

امیری گفت: پول‌های بلوکه شده باید در قالب توسعه زیر ساخت‌ها و ایجاد اشتغال برای مردم باید مصرف شود تا اثر خودش را بگذارد نه اینکه این پول‌ها صرف واردات پرتقال شود که هم تولید و اشتغال در داخل را از بین ببرد و هم ایجاد تورم بکند.

وی با تاکید بر اینکه  نباید انتظارات مردم را از توافق هسته‌ای بالا برد گفت: انتظار می‌رود این آرامش در کوتاه مدت اثر خودش را بگذارد و توسعه زیر ساخت‌ها و اشتغال‌زایی سبب توسعه و رفاه زندگی مردم بشود نه واردات.

مذاکرات روی اقتصاد کرمان اثر دارد
عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در خصوص تاثیر توافق هسته‌ای بر اقتصاد کرمان گفت: در استان کرمان هم با توجه به ظرفیت‌هایی که در بخش صنعت و به خصوص بخش معدن وجود دارد، قطعا ورود سرمایه‌های داخلی و خارجی و باز شدن فضای اقتصادی بر اقتصاد کرمان نیز اثر خواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: ما هم در استان کرمان باید از این فرصت برای رونق اقتصاد استان استفاده کنیم.

ایران و کشورهای 5+1 هفته گذشته به یک توافق دست پیدا کردند و شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر امروز دوشنبه به پیش نویس توافق ایران با کشورهای جهان رای مثبت داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)