کد خبر: ۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با اشاره به وضعیت بسیار وخیم بازنشستگان در حوزه درمانی گفت: درمان بازنشستگان فولاد از حقوق آنها واجب‌تر است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هوشنگ انکوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و مراکز درمانی قرارداد خود را به دلیل بدهی صندوق بازنشستگی فولاد لغو کردند، گفت: وضعیت درمانی بازنشستگان صنعت فولاد در کرمان بسیار وخیم است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد از بازنشستگان زغال‌سنگ از بیماری‌های ریوی، قلبی و عروقی ناشی از کار کردن در معادن و هزاران متر زیر زمین رنج می‌برند، افزود: در حال حاضر درمان بازنشستگان تقریبا به صورت آزاد انجام می‌شود و وضعیت آنها حتی به اندازه بیمه شدگان طرح سلامت هم نیست.

انکوتی با تاکید براینکه درمان بازنشستگان صنعت فولاد از حقوق آنها واجب‌تر است، خاطرنشان کرد: عدم تسریع در بهبود وضعیت حقوقی و درمانی بازنشستگان، خساراتی متحمل می‌کند که غیرقابل جبران و نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است.

وی با اعلام اینکه اگر چه به روز نبودن حقوق بازنشستگان و معوقه شدن حقوق آنها دلایل بسیاری دارد و از جمله عدم سرمایه‌گذاری صندوق در سال‌های اول تشکیل است، اظهار داشت: به هر حال از دولت درخواست داریم، فکری به حال مردمی بکند که سال‌ها عمر خود را در مسیر چرخاندن چرخ‌های اقتصادی کشور در سخت‌ترین شرایط کاری و در معادن صرف کردند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان با اشاره به اینکه حقوق خرداد ماه بازنشستگان با 65 روز تاخیر در چند روز قبل پرداخت شد، عنوان کرد: این در حالی است که با توجه به وضعیت درمانی بازنشستگان بخش زیادی از این حقوق هزینه درمان آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حقوق بازنشستگان از محل فروش سهام و اموال صندوق بازنشستگی فولاد تامین می‌شود، بیان داشت: این روش تامین حقوق در نهایت ورشکستگی کامل صندوق را به دنبال دارد که باید تدبیر ویژه اندیشه شود.

انکوتی با اشاره به جلسه اضطراری هفته قبل نمایندگان مجلس با تعدادی از وزرا پیرامون مسائل و مشکلات بازنشستگان تصریح کرد: در این جلسه موضوع پرداخت بدهی یک هزار میلیارد تومانی دولت که در بودجه سال 94 هم در مجلس به تصویب رسید، بحث شده است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت فولاد کرمان خواستار تسریع در پرداخت بدهی دولت برای حداقل به روز کردن حقوق بازنشستگان صنعت فولاد شد.
برچسب ها: بازنشستگان ، فولاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)