کد خبر: ۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
پسته و مس رفسنجان در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد پایتخت خواهند درخشید.
به گزارش خبرگزاری فارس، هفته فرهنگی اقتصادی کرمان از 16 تا 23 مردادماه جاری در برج میلاد پایتخت برگزار می‌شود و این هفته فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی، گردشگری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری رفسنجان است و باید آن را مغتنم شمرد و از آن حداکثر استفاده را برد.

فرماندار رفسنجان شامگاه سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی در این رابطه اظهار داشت: هفته فرهنگی اقتصادی کرمان با هدف معرفی توانمندی‌های استان در زمینه‌های مختلف برگزار می‌شود و برای ورود سرمایه‌گذاران به عرصه تولید و توسعه شهرستان باید از این فرصت استفاده کرد.

حمید ملانوری افزود: تمام فعالان فرهنگی اقتصادی استان کرمان از همه شهرستان‌ها در هفته فرهنگی حضور دارند و رفسنجان نیز حضوری پررنگ خواهد داشت.

وی بیان داشت: این جشنواره در سه بخش سمینارهای تخصصی، همایش‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی هنری اجرا می‌شود که در بخش سمینارهای تخصصی هر شب موضوعاتی درباره بم و زلزله و میراث جهانی، علمی و فناوری، کرمان در گذر تاریخ، کویر شناسی و ... بحث می‌شود و همایش‌های گردشگری، تاریخی، ورزش و جوانان و دفاع مقدس هر شب از ساعت 20 تا دقیقه 22 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

14غرفه از رفسنجان در نمایشگاه هفته فرهنگی کرمان

ملانوری ادامه داد: 22 مردادماه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار می‌شود و تعدادی از طرح‌های مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پنج طرح به‌طور ویژه از رفسنجان در روز 22 مرداد مطرح می‌شود، تصریح کرد: این پنج طرح شامل گردشگری راگه، دو طرح تولید فولاد، آلومینیوم  و سیمان بعثت رفسنجان هستند.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در روز 23 مرداد نیز از ساعت 20 تا 22 و 30 دقیقه آیین اختتامیه هفته فرهنگی اقتصادی کرمان برگزار می‌شود.

ملانوری عنوان کرد: در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان هر شب از ساعت 22 تا 24 اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری با حضور گروه‌های فرهنگی هنری از شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود و با توجه به توانمندی‌های شهرستان رفسنجان یک روز به طور ویژه به رفسنجان اختصاص دارد که روز اختتامیه است.

وی گفت: بخش دیگر نمایشگاه معرفی توانمندی‌های استان کرمان به نمایشگاه اختصاص دارد که در هفت هزار متر مربع فضا این نمایشگاه ایجاد شده و رفسنجان از جایگاه خوبی در آن برخوردار است.

این مسئول بیان کرد: در مجموع 9 غرفه نمایشگاهی برای معرفی رفسنجان اعم از فرهنگ و هنر، دانشگاه‌ها، تاریخ شهرستان، صنایع دستی، فرش دستباف و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان دایر می‌شود.

حضور 100 سفیر در هفته فرهنگی کرمان

ملانوری عنوان کرد: پنج غرفه دیگر در سایت نمایشگاهی در طبقه اول با حضور مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، شرکت شایان کاو، اروند چرخ و شاهین طب به صورت جداگانه فعال هستند که در مجموع 14 غرفه از رفسنجان حضوری چشمگیر در بین شهرستان‌های استان دارند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به حضور مسئولان شهرستان طی برگزاری نمایشگاه افزود: در قالب کارگاه‌هایی به نوعی شهرستان معرفی خواهد شد و امیدواریم بتوانیم تحولی برای توسعه شهرستان ایجاد کنیم.

ملانوری از حضور 100 سفیر از کشورهای مختلف در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان خبر داد و بیان داشت: یک هزار و200 شرکت بزرگ داخلی و خارجی نیز در این هفته فرهنگی اقتصادی حضور دارند.

فرماندار رفسنجان گفت: پیش‌بینی شده روزانه بین 15هزار نفر تا 20 هزار نفر از نمایشگاه و برنامه‌های آن بازدید داشته باشند.

معرفی رفسنجان در 50 هزار بروشور

ملانوری در پایان ابراز داشت: غرفه پسته به طور ویژه در این نمایشگاه ایجاد شده و خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی دنیا هم در غرفه‌ها به طور ویژه معرفی شده است و 50 هزار بروشور نیز تهیه شده که توانمندی‌های شهرستان رفسنجان در آن آورده شده و به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

پسته رفسنجان و مس سرچشمه رفسنجان در برج میلاد می‌درخشند

علی غلامرضاپور دبیر اجرایی رفسنجان در هفته فرهنگی کرمان نیز اظهار داشت: پر محتواترین غرفه‌های فرهنگی جشنواره از رفسنجان هستند.

وی بیان کرد: سه المان مهم از رفسنجان در این نمایشگاه وجود دارد که خاص رفسنجان است که شامل پسته، مس و آثار تاریخی شهرستان از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان هستند.

مشاور فرماندار در امور جوانان و دبیر اجرایی رفسنجان در هفته فرهنگی کرمان ادامه داد: حضور محوری رفسنجان در این جشنواره مد نظر بوده، اما هدف نهایی جشنواره سربلندی و توسعه استان کرمان است.

وی خاطرنشان کرد: یک کلیپ ویدیویی از ظرفیت‌های شهرستان رفسنجان تهیه شده که در فضای طراحی شده به نمایش گذاشته می‌شود.
برچسب ها: پسته ، مس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)