کد خبر: ۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
آقای استاندار از مدت‌ها قبل نظرشان این بود که شورای شهر را منحل کنند. یک بار هم در سیرجان قبل از این مسایل مالی شهرداری، ایشان رسما به آقای فرماندار گفته بودند بنده هم در آن مقطع مخالفت کردم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خصوص ماجرای رد صلاحیت شهردار سیرجان گفت: بنده بعد از انتخاب آقای معتمدی از طرف شورای شهر رسما نظر خودم را مبنی بر حمایت از آقای معتمدی اعلام کردم و از مسوولان هم خواستم به شهردار منتخب کمک کنند تا ایشان بتواند به شهر سر و سامان بدهد.

شهباز حسن پور گفت: بنده هم مثل دوستان دیگر روز شنبه بعد از ظهر پیامکی دریافت کردم مبنی بر اینکه آقای معتمدی رد صلاحیت شده است.

متن گفت‌وگوی هفته‌نامه پاسارگاد با نماینده سیرجان در پی می‌آید: 

 شما چه زمانی از رد صلاحیت آقای معتمدی مطلع شدید؟ گفته می‌شود در ماجرای این رد صلاحیت هم ردپای شما دیده می‌شود و نتیجه رایزنی شماست؟

همانگونه که در مصاحبه قبلی‌ام با نشریه نگارستان اعلام کردم، بنده بعد از انتخاب آقای معتمدی از طرف شورای شهر رسما نظر خودم را مبنی بر حمایت از آقای معتمدی اعلام کردم و از مسوولان هم خواستم به شهردار منتخب کمک کنند تا ایشان بتواند به شهر سر و سامان بدهد. چون ایشان هم از بدنه شهرداری بود بر حسب وظیفه شرعی و قانونی از ایشان حمایت کردم و معتقد بودم ایشان مراحل قانونی را پشت سر می‌گذارد و تایید می‌شود. با ایشان هم تماس گرفتم و حمایت خودم را اعلام کردم. بنده هم مثل دوستان دیگر روز شنبه بعد از ظهر پیامکی دریافت کردم مبنی بر اینکه آقای معتمدی رد صلاحیت شده است. با آقای فرماندار تماس گرفتم و ایشان تایید کرد که ساعت دو بعد از ظهر این مساله اعلام شده. بیش از این بنده مطلبی را دنبال نکردم. همه کسانی را که امروز در برخی محافل قضاوت نادرست کردند به خدا می‌سپارم. اگر کسی مطلبی را بدون اینکه از بنده سوال کند، به بنده نسبت داده خودش باید پاسخگو باشد.

 آقای معتمدی توسط آقای آبیار به شهرداری سیرجان منتقل شده بودند و سکان هدایت شهرداری در یک سال منتهی به انتخابات مجلس در اختیار رقبای انتخاباتی شما بود، این مساله احتمال رایزنی شما برای رد صلاحیت معتمدی را افزایش نمی‌دهد؟

آقای معتمدی انسان بسیار معتدل و از یک خانواده مذهبی و متدین و ولایت‌مدار هستند. ایشان در دوره اولی که بنده کاندیدا شده بودم دهیار بودند و در انتخابات به من کمک کردند. بعدا به دلیل یک نامهربانی از دست من دلخور شدند. زمانی که شهردار هماشهر شده بودند من به ایشان صادقانه گفتم که با شهردار شدن‌شان در هماشهر مخالف بوده‌ام و همین مساله باعث شد که ایشان دلخور شوند و این دلخوری تا دو ماه قبل ادامه داشت. دو ماه قبل توسط دوستان بنده و آقای معتمدی صحبت‌هایی رد و بدل شد و بنده هم هیچ دلخوری‌ای از ایشان نداشتم. درباره آقای آبیار هم باید بگویم که ایشان به دلیل تخلف گسترده مالی که در شهرداری داشته‌اند توسط شورای نگهبان تایید نمی‌شوند. ایشان پرونده‌شان در دادگاه دیوان محاسبات کشور مفتوح است و رسیدگی نشده است. اینکه ایشان این طرف و آن طرف تخلف‌های مالی به بنده نسبت می‌دهد خوشبختانه بنده تا امروز نه در هیچ تخلفی شرکت داشته‌ام و از متخلفان هم حمایت نکرده‌ام. اگر از بنده تخلفی سراغ دارند بایستی در اختیار دادگاه قرار دهند بنده هم پاسخگو هستم. درباره آقای معتمدی هم بنده برای اینکه ثابت کنم هیچ مخالفتی ندارم در صورتی که شورا بر رای خودش اصرار کند و پرونده ایشان به شورای حل اختلاف بیاید رسما اعلام می‌کنم حتا اگر یک رای هم داشته باشم قطعا به نفع آقای معتمدی رای می‌دهم. و این هشداری باشد برای کسانی که خدای نخواسته وارد غیبت و تهمت شده‌اند.

 یعنی با شما درباره انتصاب‌های شهرستان رایزنی نمی‌شود؟

بله ممکن است به عنوان یک کارشناس نظر بنده را بخواهند. اما درباره آقای معتمدی نظرم موافق است که ایشان شهردار می‌شد. و صادقانه می‌گویم بین آقای معتمدی و آقای آبیار فرق هست. برای اینکه آقای معتمدی‌زاده تا امروز از روی غرض و مسایل دیگر اظهار نظر نکرده و اگر سخنی گفته از سر اعتقاد بوده است.

 شما بعد از انتخاب آقای معتمدی‌زاده با مسوولان استانداری چند تماس داشته‌اید؟

سه بار تماس داشتیم. بار اول با آقای استاندار تماس داشتیم.

 ایشان تماس گرفتند یا شما؟

ما با ایشان در لاله‌زار همراه بودیم ایشان راجع به تصمیم‌شان برای انحلال شورای شهر با بنده صحبت کردند و درباره آقای معتمدی هم صحبت کردند. گفتم به قانون عمل شود.

 این دیدار کی اتفاق افتاد؟

روز شنبه گذشته در لاله‌زار بردسیر افتتاح گازرسانی به این منطقه بود که رسانه هم فیلم این افتتاح را نشان داد. بعد از مراسم هم تا تهران با هم بودیم.

 آقای استاندار قصد انحلال شورای شهر را دارند؟

آقای استاندار از مدت‌ها قبل نظرشان این بود که شورای شهر را منحل کنند. یک بار هم در سیرجان قبل از این مسایل مالی شهرداری، ایشان رسما به آقای فرماندار گفته بودند بنده هم در آن مقطع مخالفت کردم.

 منظورتان اظهار نظر آقای رزم‌حسینی پیرامون طرح انتقال آب بود که ایشان شورا را تهدید به انحلال کردند؟

نه غیر از بحث انتقال آب راجع به یک مورد دیگر بود. بحث بازارچه انوری میدان گیتی‌نورد بود. آنجا وقتی این بحث پیش آمد که شهرداری نمی‌گذارد این پروژه انجام شود ایشان بحث انحلال را مطرح کردند. بنده هم بلافاصله شهردار و رییس شورا را صدا کردم و بهشان گفتم استاندار از شما دلخوری‌هایی دارد با ایشان دیدار کنید و این دلخوری‌ها را رفع کنید.

 گفتید که درباره آقای معتمدی با مسوولان استانداری سه تماس داشته‌اید. تماس‌های دیگر با چه کسانی بود؟

یک بار هم با آقای کامیاب تماس داشتم و به ایشان گفتم که «آقای معتمدی‌زاده به من زنگ زده‌اند و از نحوه برخورد شما گلایه‌مند هستند».

 آقای معتمدی زاده کی با شما تماس گرفتند؟

همان روزی که رفته بود پیش آقای کامیاب سه بار با من تماس گرفتند. که در دو مورد نتوانستم صحبت کنم. بعدا شخصا با ایشان تماس گرفتم که آقای معتمدی به شدت از برخورد آقای کامیاب گلایه‌مند بود. بنده با آقای کامیاب تماس گرفتم و گفتم که آقای معتمدی‌زاده از برخوردهایی که در استانداری با ایشان شده گلایه دارد. آقای کامیاب گفتند که گویا ظاهرا قرار بوده آزمون کتبی از ایشان گرفته شود اما آقای معتمدی استانداری را ترک کرده است. با آقای معتمدی هم تماس گرفتم و گفتم که آقای کامیاب خدای ناکرده قصد ایجاد دلخوری نداشته‌اند. مشغول حل و فصل این مساله بودیم که گفته شد یکی از نشریات مطلبی به نقل از یکی از اعضای شورا و آقای معتمدی منتشر کرده است. من این مطلب را ندیده‌ام اما گویا انتشار همین مطلب باعث سرعت بخشیدن به این جوابیه شده. من فکر می‌کنم به جای اینکه عضو محترم شورا در روزنامه حرف بزند باید به اتفاق سایر اعضای شورا می‌رفتند نزد آقای کامیاب و مساله را حل و فصل می‌کردند و اینقدر ماجرا پیچیده نمی‌شد که باز هم گناه را بیندازند به گردن فردی به نام حسن‌پور که در این پرونده هیچ تقصیری ندارد.

 سومین تماس شما کی بوده است؟

روز چهارشنبه با آقای استاندار تماس گرفتم و درباره جلسه روز شنبه شورای حل اختلاف استان صحبت کردیم. به ایشان گفتم من نمی‌توانم در این جلسه شرکت کنم چون احساس کردم احتمالا بحث ممکن است درباره عضویت اعضای شورا یا شهرداری سیرجان صحبتی شود گفتم این شنبه نمی‌توانم بیایم.

در این تماس صحبتی درباره آقای معتمدی مطرح نشد؟

نه هیچ صحبتی درباره این موضوع مطرح نشد.

 و امروز هم در جلسه نبودید؟

امروز هم نرفتم. با آقای غضنفرآبادی – نماینده بم – هم تماس گرفتم ایشان هم گفت با من هم برای این جلسه هماهنگ نشده و گفتند در جلسه حاضر نمی‌شوند. ولی امروز شنیدم در جلسه شرکت کرده‌اند.

 حتما خبر دارید که در این جلسه عضویت آقای سیدمحمد ایران‌نژاد از عضویت در شورای شهر سیرجان عزل شده‌اند؟

بله. اما چون حرف‌های طرفین را نشنیده‌ام فعلا هیچ اظهار نظری نمی‌کنم.

 اگر شما در جلسه حاضر بودید دیدگاه‌تان چه بود؟ رای به عزل سیدمحمد ایران‌نژاد می‌دادید؟

باید در جلسه حاضر باشیم و نظرات را بشنویم تا بتوانیم قضاوت کنیم. من دو هفته پیش به آقای ایران‌نژاد گفتم برخی اعضای شورای شهر به فرمانداری نامه نوشته‌اند و تقاضای سلب عضویت شما را کرده‌اند من از ایشان خواهش کردم از مسوولیت ریاست شورا انصراف بدهید تا جو شورا آرام شود من برای عضویت شما در شورا رایزنی می‌کنم. ایشان گفت بعدا خبر می‌دهم. بعدا تماس گرفتند و گفتند که قصد استعفا از ریاست شورا را ندارد. من دوست داشتم آقای ایران‌نژاد به توصیه‌های دوستانه بنده عمل بکند که ایشان نپذیرفتند. امروز هم چون اظهارات رییس کل دادگستری استان و مدیرکل بازرسی استان را در جلسه نشنیده‌ام نمی‌توانم نظری بدهم.

 این را که عده‌ای می‌گویند شما به صورت غیراخلاقی از قدرت‌تان برای حذف رقبا استفاده می‌کنید چقدر قبول دارید؟

کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند امیدوارم فردای قیامت بتوانند برایش پاسخی داشته باشند. بنده اگر نظری داشته باشم شفاف اعلام می‌کنم. مثلا یک بار آقای آبیار به بنده گفتند که شما دنبال این بودید من شهردار نشوم. که به ایشان گفتم کاملا درست است. نه الان، که سه دوره قبل هم مخالف بودم. سه دوره قبل مدیرکل شهر و روستای استانداری بودم وظیفه داشتم نظرم را بدهم اما آن موقع‌ها ایشان هیچ نقطه ضعفی نداشتند و بنده موفق نشدم اما این دوره با توجه به تخلف‌هایی که داشتید، خودتان باعث شدید تایید صلاحیت نشوید. البته اینجا لازم است بگویم که من علیرغم مخالفت با آقای آبیار هیچ وقت شخصا تلاش نکردم که ایشان رد صلاحیت شود بلکه تخلف‌های ایشان باعث شد که نتوانند مسوولیت بگیرند.

اما آقای آبیار به صراحت معتقدند که شما در رد صلاحیت‌شان پشت پرده نقش داشته‌اید؟

رییس کل دادستگری که تابع نظر بنده نیست. وقتی که استاندار رای مخالف دوم را داده. آیا این توهین و ظلم به دستگاه قضایی و مدیریت اجرایی استان نیست؟ اگر حسن پور این‌قدر قدرت دارد که روی دستگاه قضایی نفوذ داشته باشد پس باید آبیار به چنین نماینده‌ای افتخار کند! اما این حرف‌ها فرافکنی است.

 گفته می‌شود تعدادی از متهمان فساد مالی اخیر که از دوستان بسیار نزدیک شما در شهرداری هستند، علاقه‌مند نبودند که آقای معتمدی شهردار شوند چون این اتفاق را بیش از پیش در راستای تضعیف جایگاه خودشان ارزیابی می‌کردند. مثلا آقای مهندس «م الف» و دیگران. آنها با شما تماس نداشتند؟

ولله و بالله من مدتی است با آقای مهندس «م الف» تماس نداشته‌ام. فقط یک بار ایشان از بازداشتگاه آزاد شده بود که در مسیر کرمان ایشان را دیدم و احوال‌پرسی کردم و جویای وضعیت‌شان شدم. ایشان هم به من گفتند که «من رفتم پیش قاضی و بنده هیچ مشکلی ندارم و از طرف من خیالت جمع باشد. همه‌اش نگران این بودم که شما از طرف من ضربه ببینید.» اگر کسی با من تماس داشت که نمی‌رفتم در نگارستان از آقای معتمدی رسما حمایت کنم.

 خب ممکن است در ظاهر حمایت کنید و در پشت پرده رایزنی‌هایتان را دنبال کنید؟

آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند زبان حال خودشان را می‌گویند. به قول معروف از کوزه همان برون تراود که در اوست. وقتی بنده با آقای معتمدی تماس گرفته‌ام یعنی اینکه نظرم مثبت بوده. چرا با آقای آبیار که در دو مرحله می‌خواست شهردار شود یک بار تماس نگرفتم؟

 چون به گفته خودتان دوست نداشتید شهردار شوند!

خدا خیرتان بدهد. ولی راجع به آقای معتمدی‌زاده عقیده داشتم منتخب شوراست و خیلی از کسانی که به آقای معتمدی‌زاده رای دادند از دوستان بنده هستند. یک بار دیگر هم اعلام می‌کنم که این بحث‌ها نباید مطرح شود و باید اجازه دهند ما به مسایل اساسی‌تر مردم مثل اشتغال و گرانی و این امور بپردازیم و درگیر حاشیه نشویم.

 قبول دارید که شخصا ترجیح می‌دادید آقای آرش شهردار شوند؟

قطعا همین بوده. در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد. آقای معتمدی هم قبل از جلسه رای‌گیری با من تماس گرفت. به ایشان گفتم یک نفر از میان شما و آقای آرش و آقای محمودآبادی شهردار می‌شود. اگر یکی از آن دو نفر شهردار شد طوری رفتار کنید که اختلافی بین‌تان پیش نیاید. آقای معتمدی هم به بنده گفت خیالت راحت هیچ کدام از آقایان شهردار نمی‌شود چون من هفت رای دارم. گفتم اگر اینطور است که هیچ اما اگر احساس می‌کنید آقای آرش یا آقای محمودآبادی شهردار می‌شوند با هم یک جلسه هماهنگی برگزار کنید و توافقاتی داشته باشید.

 چه توافقاتی؟ درباره سمت آینده آقای معتمدی باید رایزنی می‌کردند؟

درباره اینکه وقتی می‌روند شورا همدیگر را تخریب نکنند.

 شما به ایشان پیشنهاد ندادید که به نفع آقای آرش کنار بروند؟

به هیچ عنوان. فقط منظورم این بود که جلسه دوستانه داشته باشند که فردا مشکلی پیش نیاید و دوباره نگویند حسن‌پور فلان مشکل را پیش آورد.

 شما درباره نامه اخیر آقای استاندار چه نظری دارید؟ آیا بهتر نبود مسوولان استانداری پخته‌تر عمل می‌کردند؟

این را باید از خود مسوولان استانداری بپرسید. اما اظهارنظر برخی اعضای شورا در نشریات را در ارسال جواب منفی استانداری به این سرعت بی‌تاثیر نمی‌دانم.

در واقع نوعی لجبازی میان استانداری و شورای شهر شکل گرفته؟

من نمی‌گویم لجبازی. از خود آقای کامیاب بپرسید.

 شما به آقای کامیاب توصیه نکردید که با دقت بیشتری اظهار نظر کنند؟

وظیفه بنده این توصیه بوده. قطعا دنبال آرامش در شهر هستم.

 این توصیه را کرده‌اید؟

وقتی با آقای کامیاب تماس می‌گیرم و می‌گویم شهردار ما گلایه دارد شما اسم این را چه می‌گذارید؟

پس شما همین تماس را نشانه توصیه می‌دانید؟

خب مشخص است که این تماس از سر دغدغه بوده است. حالا نباید عده‌ای در شهر راه بیفتند و بگویند که حسن‌پور با معتمدی مخالف بوده. می‌توانستند از خود معتمدی سوال کنند. چون من در این مقطع نمی‌خواستم دخالت کنم.

 چرا در این مقطع قصد دخالت نداشتید؟

چون از حمایتی که از برخی شهرداران گذشته کردم پشیمان هستم.

 منظورتان آقای عارفی‌نسب و آقای محبوبی‌زاده است؟

بله قصد دخالت نداشتم. چون خود نشریه شما بارها از من ایراد گرفت که چرا تا آخرین لحظه از آقای عارفی‌نسب حمایت کرده‌ام.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)