کد خبر: ۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كرمان:
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان وفایی با اشاره به وجود 3 اثر ثبت جهانی شده در استان کرمان گفت: استان کرمان از حیث ثبت میراث جهانی در رتبه اول کشور قرار دارد ضمن آنکه 2 اثر دیگر نیز در دستور کار استان برای ثبت جهانی است.
مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به وجود 3 اثر ثبت جهانی شده در استان کرمان گفت: استان کرمان از حیث ثبت میراث جهانی در رتبه اول کشور قرار دارد ضمن آنکه 2 اثر دیگر نیز در دستور کار استان برای ثبت جهانی است.


محمود وفايي در مراسم بازديد از دفتر خدمات مسافرتي و جهانگردي جنوب شرق در روز جهاني جهانگردي با اشاره به سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در خصوص گردشگري گفت: براي اولين بار 2 بند از سياست هاي ابلاغي در خصوص بحث گردشگري آمده است كه انتظار مي رود طبق اين برنامه بر تعداد گردشگران ورودي به كشور افزوده شود.

وي اظهار کرد: هدف گذاري مقام معظم رهبري بسيار مهم و معني دار است به اينصورت كه اين رويكرد بصورت جدي و قطعي دنبال شود و توجه به مقوله گردشگري در الويت قرار گيرد.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان در ادامه مطلب فوق تصريح كرد: همه فعالان گردشگري طبق اين بيانات قدم در راه بگذارند و با خلاقيت و نوآوري زمينه را براي ورود هر چه بيشتر گردشگران خارجي مهيا سازند.

وفایی با بيان اينكه استان كرمان داراي جاذبه هاي بكر و منحصربفردي است كه اول بايد به ايرانيان و سپس به جهانيان شناسانده شود ، گفت: رسالت شما در اين مسير رسالتي ملي و اعتقادي است كه اميدوارم با همكاري اين اداره كل به نتايج خوبي برسيم.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به اينكه افق صنعت گردشگري افقي روشني است ، افزود: در 6 ماه نخست سال جاری بيش از 17 هزار گردشگر خارجي از استان كرمان بازديد كردند كه نسبت به  15 سال اخير اتفاق بسيار مباركي محسوب مي شود.

وي بيان کرد: اقدامات ، تلاشها و رويكرد دولت تدبير و اميد در بخش سياست خارجي و باز كردن حالت انقباظي كشور با دنيا بسيار موثر بوده بطوريكه اين  توافق كمك كرد كه ايران با چهره جذابش به جهانيان معرفي شود.

وفايي تصريح كرد: اميدواريم با همت و تلاش در فضاي جديد ايجاد شده و فصل پسا تحريم يك رقابت سالم را با ديگر استان‌ها شروع كنيم و به حق استان در كشور و سپس دنيا دست يابيم.

وي در ادامه بيان کرد: رويكرد استاندار، بخش خصوصي، اتاق بازرگاني، شهرداري، فرمانداران، ائمه جمعه و همه مجموعه استان متاثر از سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري است كه توجه به صنعت گردشگري نيز يكي از اين سياست هاست كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با اشاره به اينكه اگر بخواهيم به توسعه پايدار و يك اقتصاد شكوفا دست پيدا كنيم بايد گردشگري را به عنوان محور اقتصادي بشناسيم ، افزود: گردشگري بايد به عنوان يك صنعت شناخته شود و همه آنچه كه در ارتباط با اين صنعت است را مد نظر بگيريم.

وي به تكريم ارباب رجوع در دستگاه‌هاي دولتي اشاره كرد و گفت: امروزه تكريم ارباب رجوع يك آبخوري و يك صندلي نيست بلكه بردن خدمات به خانه هاي مردم است.

وفايي بيان کرد: امروزه دليلي ندارد مردم براي خريد يك بليط هزينه پرداخت كند بلكه بايد خدمات از طريق فضاي  مجازي و حتي ارزانتر در اختيار مردم قرار گيرد كه اين مسئله خود باعث ترغيب مردم به سمت گردشگري و سفر مي شود.

مدير كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان با بیان اینکه انتظار داریم دفاتر خدمات مسافرتي استان از روش هاي سنتي استفاده نكنند و نوآوري و خلاقيت را در دستور كار خود قرار دهند تصریح کرد: امروز با تعامل ، تلاش و رقابت سالم دست اندركاران صنعت گردشگري به موفقيت در صنعت گردشگري خواهيم رسيد.


کرمان، بهشت گردشگری و باستان شناسی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:خوشبختانه نگاه خوب، زیبا و جذابی از سوی رییس جمهوری و استاندار کرمان در زمینه جذب گردشگر وجود دارد که این امر نشان دهنده طلوع خورشید صنعت گردشگری و توجه ویژه به میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

به گزارش ایسنا محمود وفایی صبح امروز 7 مهرماه در گردهمایی بزرگ صنعت گردشگران استان کرمان تصریح کرد: حقیقت این است که کسانی که پا در صنعت گردشگری می گذارند و سرمایه ای می آورند خوب می دانند که این صنعت هیچگونه نفع اقتصادی براییشان ندارد.

وی با بیان اینکه نفعع اقتصادی صنعت گردشگری قابل قیاس با هیچ فعالیت اقتصادی دیگری نیست تصریح کرد: کسانی در صنعت گردشگری هم اکنون مشغول به فعالیت هستند که عش به این آب و خاک و زیبایی های این سرزمین کهن دارند زیرا اگر بر مبنای محاسبه اقتصادی بخواهیم حساب کنیم، می بینیم حداقل در استان کرمان فعالیت های صنعت گردشگری وضعیت اقتصادی مناسبی ندارد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه در سال های گذشته چرخ حرکت صنعت در گردشگری در کشور از کار افتاده بود تصریح کرد: خوشبختانه امروز در شرایط امید بخشی قرار داریم و شرایط امروز کشور، سبب شده است که خورشید اقبال گردشگری در کشور طلوع کند.

وی با اشاره به ابلاغ کلی سیاستهای برنامه ششم توسعه بر مبنای اقتصادی مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: برای اولین بار است که در یک برنامه توسعه ای در کشور، 2 بند از این سیاستها مربوط به حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی است و مقام معظم رهبری تاکید جدی بر حمایت از صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی دارند و امیداواریم طبق سیاست های ابلغی برنامه ششم توسعه بتوانیم ظرفیت گردشگری داخلی و خارجی کشور را به 5 برابر وضعیت موجود برسانیم

وفایی با بیان اینکه فرمان مقام معظم رهبری فرمانی است اعتقادی و قانونیی و رسالت همه ما انجام تکلیف شرعی و ملی است تصریح کرد: خوشبختانه یک فضای بسیار خوبی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و همچنین توافق هسته ای در کشور ایجاد شده است و استان کرمان نیز از این امر مستثنی نبوده و باید بتوانیم استان کرمان را متناسب با آنچه که در شانف منزلت و سزاوار این مردم است به دنیا معرفی کنیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان فقط بهشت معادن کشور نیست بلکه به غیر از پتانسیل های و ظرفیت هی فراوان در حوزه های مختلف، بهشت گردشگری و باستان شناسی کشور نیز است.
 
وی با بیان اینکه استان کرمان در زمینه صنایع دستی نیز حرف های بسیاری برای گفتن دارد تصریح کرد: ریشه چندین صنایع دستی در استان کرمان است ضمن آنکه ردپای تاریخ ده هزار سال قبل از میلاد نیز در این استان دیده می شود.
 
وفایی با اشاره به وجود 3 اثر ثبت جهانی در استان کرمان گفت: استان کرمان از حیث ثبت میراث جهانی در رتبه اول کشور قرار دارد ضمن آنکه 2 اثر دیگر نیز در دستور کار استان برای ثبت جهانی است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه گردشگری، محور توسعه استان کرمان است تصریح کرد: این حرف تنها یک شعار نیست بلکه یک حقیقت است و خوشبختانه با نگاه استاندار کرمان، شرایطی فراهم شده است که در استان یک جنب و جوش مثال زدنی ایجاد شده است و استاندار کرمان هنرمندانه توسانسته است فرهنگ و اقتصاد را در کرمان با یکدیگر گره بزند.
 
وی با اشاره به زیرساخت های صنعت گردشگری تصریح کرد: علی رغم همه زحمات صورت گرفته در سال های گذشته، اما باید بپذیریم که در توسعه زیرساخت های گردشگری با مشکل رو برو هستیم و باید بتوانیم فصل جدیدی در حوزه گردشگری استان ایجاد کنیم و اگر می خواهیم شعار توسعه استان را محقق کرده و از درآمدهی نفتی فاصله بگیریم، باید به امر اقتصاد گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)