کد خبر: ۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان
استاندار کرمان گفت: یکی از کارهای بسیار مهم استان، بحث انتقال آب شرب از خارج از استان است که هم اکنون طرح انتقال آب از بهشت آباد به کرمان را درستور کار داریم که در قالب این طرح، 180 میلیون مترمکعب آب به کرمان انتقال داده خواهد شد ضمن آنکه عملیات اجرایی در منطقه هم اکنون آغاز شده و امیدواریم عملیات لوله گذاری این طرح در سفر رییس جمهور به استان کرمان صورت گیرد.

استاندار کرمان گفت:  یکی از کارهای بسیار مهم استان، بحث انتقال آب شرب از خارج از استان است که هم اکنون طرح انتقال آب از بهشت آباد به کرمان را درستور کار داریم که در قالب این طرح،  180 میلیون مترمکعب آب به کرمان انتقال داده خواهد شد ضمن آنکه عملیات اجرایی در منطقه هم اکنون آغاز شده و امیدواریم عملیات لوله گذاری این طرح در سفر رییس جمهور به استان کرمان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علیرضا رزم حسینی"  تصریح کرد: در شهر کرمان که از قدیم مرکز توسعه جنوبشرق کشور است، به عنوان پشتیبان طرح مکران بزرگ نقش آفرینی خواهد کرد و از اعتبارات شرکت های غیردولتی در این زمینه استفاده می کنیم.

اتمام پروژه های 13 گانه شهر کرمان تا پایان سال 95

استاندار کرمان با بیان اینکه هم اکنون قرارگاه خاتم الانییاء  13 پروژه بزرگ را در شهر کرمان در دست اقدام دارد افزود: اجرای این پروزه ها 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که انتظار داریم تا پایان سال آینده تمام این پروژه ها به بهره برداری برسد که در این صورت مشکل ترافیکی شهر کرمان تا 50 سال آینده حل شود.

استاندار کرمان با اشاره به آماده کردن زیر ساخت های استان کرمان برای حضور گردشگر نیز گفت: ترمینال فرودگاه کرمان توسط بخش خصوصی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شده و طبق قرارداد صورت گرفته امیدواریم این ترمینال که ظرفیت جابه جایی 3 میلیون مسافر را دارد تا 24 ماه آینده آماده بهره برداری شود.

تکمیل 23 درصد از پروژه های نیمه تمام استان

رزم حسینی با بیان اینکه در سال 93 در حدود 70 درصد افزایش در بودجه نسبت به سال 92 را داشتیم تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز توانسته ایم 23 درصد طرح های نیمه تمام استان را تکمیل کنیم که نکته قابل توجه آن است که در دولت یازدهم نزدیک 5 هزار میلیارد تومان پروژه های نیمه تمام توسط شرکت های غیردولتی به بهره برداری رسیده است که این امر نیز در استان کرمان ادامه داشته و خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان کرمان نیز گفت: کرمان با بحران و چالش جدی آب رو به رو است به طوری که هم اکنون یکهزار روستای استان با تانکر آبرسانی می شود و یکی از برنامه های اصلی و اولویت دار دولت، بحث آب است که این کار را از روز نخست آغاز کرده و طرح همیاران آب را در دستور کار جدی داریم.

استاندار کرمان با بیان اینکه در صرفه جویی آب بخش کشاورزی اقدامات خوبی صورت گرفته است تصریح کرد: استان کرمان در سال گذشته رتبه نخست جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار و همچنین جذب اعتبارات از  صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده است و این روند همچنان و با جدید در حال پیگیری است.

رزم حسینی با بیان اینکه در شمال استان یک تا دو ماه از سال چاه های آب کشاورزی داوطلبانه خاموش می شوند افزود: هم اکنون 350 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی استان صرفه جویی شده است و اضافه برداشت در سفره های زیر زمین باقی ماند.

تاکید بر کاشت محصولات کم مصرف آبی در استان

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان با تاکید بر کاشت محصولات کم مصرف آبی در استان تصریح کرد: باید به سوی صنعتی شدن استان و صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی حرکت کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از کارهای بسیار مهم استان، بحث انتقال آب شرب از خارج از استان است که هم اکنون طرح انتقال آب از بهشت آباد به کرمان را درستور کار داریم که در قالب این طرح،  180 میلیون مترمکعب آب به کرمان داده خواهد شد و عملیات اجرایی در منطقه هم اکنون آغاز شده است و امیدواریم عملیات لوله گذاری این طرح در سفر رییس جمهور به استان کرمان صورت گیرد.

رزم حسینی با بیان اینکه طرح انتقال آب از بهشت آباد طی هشت سال آینده به سرانجام خواهد رسید تصریح کرد: باید 680 کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب صورت گیرد تا بتوانیم در آینده استان کرمان را استانی مهاجرپذیر کنیم.

حضور سپاه در فعالیت های عمرانی و توسعه‌ای استان

وی با اشاره به فعالیت های عمرانی و توسعه ای قرارگاه خاتم الانبیاء در استان کرمان و جنوبشرق تصریح کرد: سپاه حضور فعالی در سازندگی منطقه دارد و امیدواریم بتوانیم در سال های آینده میزان این حضور را بیشتر کنیم.

رزم حسینی بیان کرد: جلسه ای که با معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری و مدیرعامل قرارگاه خاتم الانبیاء داشته ایم، با امضای تفاهم نامه ای مقرر گردید، قرارگاه خاتم الانبیاء کلیه روستاهای فاقد آب آشامیدنی استان را که 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، آبرسانی و روستاها و شهرهایی که گاز می خواهند را تحت پوشش شبکه گاز قرار دهد و سه ساله پول را از دولت دریافت کند که این اقدام بسیار بزرگی در توسعه استان کرمان خواهد بود.

استاندار کرمان با اشاره به راه اندازی نخستین پتروشیمی شرق کشور در کرمان گفت: راه اندازی پتروشیمی فجر کرمان مزیت جدیدی برای استان خواهد بود و این امر باعث شود که در برنامه ششم توسعه نگاه ویژه ای به این صنعت در استان کرمان شود.

ادعا نمی کنیم که همه کارهایمان درست بوده است

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز کرمان جزء استان‌های رتبه های اول تا سوم کشور در ثبت جهانی آثار تاریخی است تصریح کرد: به دنبال ثبت جهانی قنات های جوپار و بم و  همچنین کلوت های شهداد هستیم تا بتوانیم با ثبت آنها تنها استان کشور در زمینه ثبت آثار جهانی شویم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه ادعا نمی کنیم که همه کارهایمان درست بوده تصریح کرد: هر کاری که می توانستیم برای استان انجام دادیم اما به دلیل کمبود پول و فضای شکننده کشور به دلیل تحریم ها، نتوانسته ایم برخی کارها را انجام دهیم.

رزم حسینی با بیان اینکه دولت امیدوار است از آذرماه که تحریم ها بانکی و نفتی برداشته می شود، رونق اقتصادی بسیار خوبی در کشور ایجااد شود خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال آینده اشتغال خوبی برای جوانان ایجاد کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)