کد خبر: ۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هر کجا که می رویم بازنشسته ای از فولاد می آید و مشکلات خود را مطرح می کند، گفت: تعداد این بازنشستگان در کرمان کم نیست و بیش از 15 هزار از این بازنشستگان در کرمان هستند که متاسفانه با وضعیت اسف باری مستمری خود را که حقشان است دریافت می کنند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، "محمدرضا پورابراهیمی" با حضور در تجمع تعدادی از بازنشستگان صنعت فولاد کرمان بدلیل مشکلات عدم پرداخت حقوق و وضعیت نابسامان درمانی ضمن شنیدن مشکلات آنها، گفت: مشکلات بازنشستگان فولاد به یک موضوع ملی در کشور تبدیل شده است که باید با جدیت تمام پی گیری شود.

وی با اشاره به اینکه در هر کجا که می رویم بازنشسته ای از فولاد می آید و مشکلات خود را مطرح می کند، افزود: تعداد این بازنشستگان در کرمان کم نیست و بیش از 15 هزار از این بازنشستگان در کرمان هستند که متاسفانه با وضعیت اسف باری مستمری خود را که حقشان است دریافت می کنند.

پورابراهیمی آسیب های امروز در پرداخت مستمری آنها را ناشی از عدم مدیریت صحیح صندوق در سال های گذشته عنوان کرد و گفت: بیش از 60 درصد این مشکلات بدلیل ناکارآمدی در اداره صندوق بازنشستگی فولاد در سال های گذشته است که باید در برخی موارد برخورد قضایی هم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه دولت هم باید هر چه سریعتر در پرداخت بدهی خود به صندوق بازنشستگی فولاد اقدام کند، خاطر نشان کرد: تذکرات لازم برای پرداخت بدهی دولت و به روز کردن حقوق بازنشستگان در موارد متعدد در صحن علنی مجلس داده شده است و بهتر است دولت بدهی خود به صندوق را در اولویت قرار دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان کشور هم این موضوع را ملی دانسته و با جدیت پی گیری می کنند، گفت: شرایط بازنشستگان ذغالسنگ در کرمان شرایط بسیار سختی است و از همه مهمتر آنها از بیماری های ناشی از کار کردن در شرایط سختی معدنی رنج می برند که باید سریعتر وضعیت درمانی آنها مشخص شود.

وی با اشاره به لغو قرار دادهای درمانی داروخانه ها و پزشکان متخصص با صندوق بدلیل بدهی صندوق به آنها، تصریح کرد: بازنشستگان برای درمانشان به کجا باید مراجعه کنند و این وضعیت به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه مجموع مطالبات داروخانه ها و پزشکان متخصص در کرمان به 20 میلیارد تومان می رسد، گفت: این بدهی باعث لغو قرار دادها شده و امکان ارائه خدمات درمانی را غیرممکن کرده حال بازنشسته مظلوم برای درمان خود چه جایگزینی دارد؟

وی اظهار داشت: با بررسی های انجام شده وضعیت درمانی بازنشستگان صنعت فولاد در کرمان نسبت به سایر استان ها بسیار ضعیف است و این تفاوت قابل قبول نمی باشد.

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس از عدم ثبات مدیریت در صندوق بازنشستگی فولاد هم انتقاد کرد و افزود: این تغییرات مدیریتی در سال های اخیر هم باعث عدم برنامه ریزی مناسب برای صندوق شده است و همین که مدیری می آید با مسائل آشنا شود و برنامه ای را ارائه دهد او را عوض می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صندوق دارائی های بسیار خوب و قابل توجهی دارد که نیازمند سیاست گذاری و برنامه ریزی است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
انشاالله که دلسوزیها در جهت رفع مشکل ای بی پناهان باشد نه تبلیغ انتخاباتی ،چطور در عرض این چند سال نمایندگان استانهای درگیر با این مشکل مثل اصفهان و کرمان نتونستن راه حلی چه قضایی چه دولتی پیدا کنن و چشمی به صندوق تامین اجتماعی نداشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)