کد خبر: ۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
دکتر حسین امیری:
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ای که باید مورد توجه دولت، مجلس، همه دست اندرکاران و بخش خصوصی در شرایط پساتحریم باشد، این است که ما نباید در پساتحریم دچار واردات بی‌رویه کالا به کشور شویم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله‌ای که باید مورد توجه دولت، مجلس، همه دست اندرکاران و بخش خصوصی در شرایط پساتحریم باشد، این است که ما نباید در پساتحریم دچار واردات بی‌رویه کالا به کشور شویم.

به گزارش گفتارنو به نقل از ایسنا؛ دکتر"حسین امیری" درباره آینده اقتصاد ایران پس از اجرایی شدن برجام اظهار کرد: خوشبختانه با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری، تدبیر دولت یازدهم و همچنین مقاومت ملت ایران که شاید در تاریخ دنیا کمتر نمونه‌ای داشته باشد، توانستیم به خوبی پیروزی را از طریق مذاکره کسب کنیم و از روزهای گذشته اجرای برجام آغاز شد.

وی با بیان اینکه آثار اجرای برجام طی دو روز اخیر نمایان شد و خبرگزاری‌ها از قول یکی از شرکت‌های هواپیمایی اعلام کردند که یک هواپیما وارد کشور شد و کشتیرانی ایران نیز از تحریم در آمد، تصریح کرد: رفع تحریم‌ها، گشایشی در اقتصاد کشور و روند اجرایی مالی و اقتصادی ایجاد خواهد کرد که از جمله آثاری که برجام خواهد داشت، برقراری  ارتباطات بانکی، حمایت‌های مالی از جمله از سرگیری کمک‌های مالی  وام‌های بین‌المللیی به دولت و حل مشکل دسترسی به منابع ارزی ایران در کشورها و امکان نقل و انتقال آنهاست.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مهمتر از این موارد، کاهش هزینه‌های عملیات ارزی ماست، زیرا تاکنون این اقدامات برای کشور هزینه بر بود و مسئله دیگر کاهش هزینه‌های کالاهای وارداتی است به طوری که در گذشته در برخی کالاهای اساسی که مجبور به واردات بودیم، بیش از قیمت واقعی هزینه می پرداختیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید تحریم‌ها را مدیریت می کردیم و طبیعی است که در دنیای امروز نمی شود کشور را به صورت جزیره‌ای اداره کرد و ما چه عضو سازمان تجارت جهانی باشیم یا نه، باعث می‌شود از تحریم‌ها به عنوان ابزار تهاجمی علیه ما استفاده شود که امروز خوشبختانه این تحریم ها برداشته شد و انشاءالله کشور در آینده به صورت عادی اداره خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه نباید در پساتحریم دچار واردات بی رویه کالا شویم، اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم سیل واردات تولید داخلی را دچار مشکل کند و باید ارزهایی که آزاد وارد کشور می شود رادر بخش های زیرساختی، تولید، اشتغال و رونق تولید صرف کنیم که هم باعث ایجاد اشتغال و هم نجات زندگی مردم شده از سوی دیگر نیز درآمدهای غیرنفتی دولت نیز افزایش می یابد.

وی بیان کرد: اگردنبال این هستیم که وابستگی اقتصاد و اداره کشور را به نفت کاهش دهیم، تنها راه آن اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخل و به ویژه مصرف تولیدات داخل توسط مردم است.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم ما واقعا تا الان کمک، همت و مقاومت کردند تا بتوانیم جنگ اقتصادی را پشت سر بگذاریم و باید در مصرف کالاهای داخلی نیز همت کرده تا تولید داخل رونق و اقتصادی شود و به دنبال آن کشور رونق می گیرد.

وی تصریح کرد: راه حل ایجاد اشتغال استفاده مردم از محصولات داخلی است و مردم، دولت و بخش خصوصی باید این مسئله را مد نظر قرار داده و تولید کیفی داشته باشیم و با مصرف کالای داخلی، مسوولان از واردات بی رویه جلوگیری بکنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)