کد خبر: ۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر اجرایی کانون فرهنگی بانو مجتهد امین گفت: متاسفانه نسبت به گذشته با رشد آمار اعتیاد در میان زنان مواجه هستیم، علاوه بر آموزش و آگاهی، رفع خلاءهای عاطفی در خانواده‌ها مانع از اعتیاد زنان و دختران می‌شود.
مدیر اجرایی کانون فرهنگی بانو مجتهد امین گفت: متاسفانه نسبت به گذشته با رشد آمار اعتیاد در میان زنان مواجه هستیم، علاوه بر آموزش و آگاهی، رفع خلاءهای عاطفی در خانواده‌ها مانع از اعتیاد زنان و دختران می‌شود.

به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر: معصومه طاهري گفت: اعتياد يك آسيب اجتماعي است و تنها يك مشكل و دغدغه فردي و خانوادگي محسوب نمي‌شود بنابراين رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر بسيار مناسب بوده و همه بايد بپذيريم كه اعتياد يك مشكل همگاني است و با احساس مسئوليت ملي نسبت به رفع و كاهش آن همكاري كنيم.

وي گفت: حتي خانواده‌هايي كه به صورت مستقيم درگير اعتياد نيستند نمي‌توانند خود را مصون از خطرات اعتياد بدانند چراكه اين معضل و پديده شوم اجتماعي بر همه افراد جامعه به صورت غير مستقيم مي‌تواند اثر گذارد، براي مبارزه با اعتياد ابتدا بايد به مسئله پيشگيري توجه داشته باشيم همچنين اين معضل بايد دلايل شكل‌گيري آن آسيب شناسي شود تا بتوانيم راهكارهاي موثرتري اتخاذ كنيم.

مدير سابق اجتماعي مركز امور زنان و خانواده ادامه داد: آموزش همگاني در پيشگيري از معضلات اجتماعي همچون اعتياد بسيار موثر است و نبايد مورد غفلت دستگاه‌هاي كشوري و مردم قرار گيرد. همچنين سازمان‌هاي مردن نهاد در اين راستا مي‌توانند نقش بسيار مهمي را بر عهده گيرند چه بسا كه تجربه‌هاي فراوان نشان داده است كه با همكاري و مشاركت سازمان‌هاي مردم نهاد رسيدن به موفقيت تسهيل شده و موثرتر خواهد بود.

طاهري اضافه كرد: خانواده‌ها بايد نحوه مواجه شدن با فرد معتاد را بدانند و اقدامات موثر را جهت ترك و بهبودي آن انجام دهند. اعتياد يك بيماري است و فرد بيمار بايد مورد درمان قرار گيرد بنابراين اشتباه خانواده‌ها در اين زمينه نه تنها سبب ترك فرد معتاد نمي‌شود بلكه باعث آسيب‌هاي روحي و رواني زيادي براي اعضاي خانواده مي‌شود.

وي رويكرد اجتماعي شدن را بسيار مثبت برشمرد و عنوان كرد: همه دستگاه‌ها و مردم بايد همكاري كنند تنها با فعاليت يك يا دو دستگاه به نتيجه نخواهيم رسيد و مبارزه با اعتياد و مواد مخدر يك عزم ملي و همگاني مي‌طلبد.

مدير اجرايي كانون فرهنگي بانو مجتهد امين به موضوع دختران فراري و ايدز اشاره كرد و بيان كرد: متاسفانه نسبت به گذشته رشد آمار اعتياد، دختران فراري و ايدز در ميان زنان افزايش يافته است و اين موضوعات نيز بررسي‌هاي كارشناسي دارد . دختران از لحاظ روحي و رواني عاطفي و حساس‌اند و خانواده‌ها بايد خلاء‌هاي عاطفي فرزندانشان را رفع سازند تا دچار مشكلاتي همچون اعتياد آنها نشوند. البته به موضوع افراط و تفريط در اين راستا بايد توجه شود.

مدير سابق اجتماعي مركز امور زنان و خانواده قبح زدايي از اعتياد را معضل بزرگتر خود اعتياد برشمرد و گفت: برخي خانواده‌ها اعتياد برايشان اهميت ندارد و يك امر عادي تلقي مي‌شود و اين مسئله مشكلات فراواني را براي خانواده‌هاي آنان فراهم مي‌سازد.

طاهري افزود: مديران مدارس و معلمان بايد دانش آموزاني كه خلاء عاطفي دارند را شناسايي كرد و حمايت‌هاي لازم را در ميان آنها به انجام رسانند تا علاوه بر رشد تحصيلي آنها مانعي در برابر اعتياد و آسيب‌هاي اجتماعي كه اين دانش آموزان را تهديد مي‌كند، باشند. چرا كه احساس تنهايي و خلاءهاي عاطفي اين افراد را به سمت اعتياد سوق مي‌دهد.

مدير اجرايي كانون فرهنگي بانو مجتهد امين به موضوع رويكردهاي ديني اشاره داشت و تاكيد كرد: در دين مبين اسلام به محبت و عاطفه بسيار زياد توجه شده است و خانواده‌ها بايد حرف و عمل ديني آنها براي فرزندانشان يكسان باشد تا بتوانند از ايجاد آسيب‌هاي اجتماعي جلوگيري كنند. همچنين تقويت ايمان در ميان نوجوانان و جوانان خود نوعي پيشگيري از اعتياد به شمار مي‌رود.
برچسب ها: اعتیاد زنان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)