کد خبر: ۱۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رسولی آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح طلبان را تشریح کرد؛
نام دکتر علی مطهری به عنوان یک استثنا در لیست اصلاح طلبان گنجانده شده؛ زیرا ما معتقدیم دکتر مطهری علاوه بر صلاحیت ذاتی خویش و برخوردار بودن از نسب با استاد علامه مطهری که هر کدام در جای خود ارزشمند است.
عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با بیان اینکه اصلاح طلبان و حامیان دولت در قالب حزب اعتدال و توسعه با یکدیگر در سراسر کشور لیست مشترک خواهند داد، گفت: نام علی مطهری به عنوان یک استثنا فارغ از تعلقات حزبی به صورت مشفقانه ای در لیست مشترک قرار گرفت.

 سید حسن رسولی در گفت و گو با جماران درباره آخرین اقدامات شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان برای تهیه و اعلان لیست این طیف در انتخابات مجلس، اظهار کرد: بررسی سوابق و امتیازات کاندیداهای اصلاح طلب تأیید صلاحیت شده برای قرار گرفتن در لیست 30 نفره حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به هیئت رئیسه شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان محول شد.

مشاور رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: لیست انتخاباتی اصلاح طلبان با حامیان دولت در قالب حزب اعتدال و توسعه برای حوزه انتخابیه تهران و سایر حوزه های کشور یکسان می باشد و به عبارتی همان سازوکار ائتلافی که باعث پیروزی اصلاح طلبان در 24 خرداد 92 شد در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روی ماست.

وی با بیان اینکه سعی داشتیم از تفرقه و پراکندگی آرا جلوگیری کنیم گفت: به این منظور سازمان و چتری برای ارائه این لیست مشترک توسط اصلاح طلبان و حامیان دولت با عنوان (گام دوم) پیش بینی شده است.

رسولی افزود: مذاکرات هیئت رئیسه شورای عالی و حزب اعتدال و توسعه نهایی شده و بر اساس نتایجی که از طریق به کارگیری طرح «فام» به دست آمده، این کار صورت گرفته است که بر مبنای آن تکمیل فرم هایی که امکان ارزیابی و رتبه بندی کاندیداهای مجلس را مهیا می کند، انجام شده است.

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: بر این اساس بیش از 300 نفر از کاندیداهای مجلس در روزهای اخیر با مراجعه به ستاد انتخابات ائتلاف اصلاح طلبان آمادگی خود را برای حضور در لیست تهران اعلام و میثاق نامه ها را امضا کردند که در جلسات پیوسته و پی در پی این تعداد مورد غربالگری قرار گرفته و نهایتأ لیست 30 نفره اصلاح طلبان و حامیان دولت ظرف امروز و فردا اعلام می شود.

رسولی با اشاره به اینکه استثنایی در لیست اصلاح طلبان وجود دارد، گفت: نام دکتر علی مطهری به عنوان یک استثنا در لیست اصلاح طلبان گنجانده شده؛ زیرا ما معتقدیم دکتر مطهری علاوه بر صلاحیت ذاتی خویش و برخوردار بودن از نسب با استاد علامه مطهری که هر کدام در جای خود ارزشمند است، بر اساس ارزیابی های صورت گرفته امتیاز بالایی به دست می آورد.

وی ادامه داد: مطهری در مجلس های هشتم و نهم جزو اندک شمار نمایندگان مردم بود که به نحو احسنت و شایسته با شجاعت و صراحت از مرز های تعیین شده و حدود و ثغور اسلامیت و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

استاندار خراسان در دولت اصلاحات عنوان کرد: بنابراین با توجه به این حقیقت و جایگاه ممتازی که ایشا ن دارند به پاسداشت نقش آفرینی های بسیار مؤثر و تعیین کننده صرف نظر از تعلقات حزبی، اصلاح طلبان و حامیان دولت مطهری را مشفقانه در لیست مشترک خویش قرار دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که "چنانچه در لحظات آخر افرادی از اصلاح طلبان سرشناس تأیید صلاحیت شوند، چه اتفاقی برای لیست نهایی اصلاح طلبان خواهد افتاد؟" گفت: من بعید می دانم چنین اتفاقی رخ دهد و خبرهایی از این جنس نشأت گرفته از عملیات روانی با اهداف خاص برای مدیریت زمان است.

رسولی یادآور شد: با اینکه روی دادن چنین اتفاقی در لحظات آخر بعید است، اما احیانأ اگر چنین اتفاقی صورت بگیرد در تهران هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری و در استان ها مجمع اصلاح طلبان همراه با حامیان دولت بر اساس شیوه نامه ها و شاخص ها و نقشه های راهی که به صورت واحد برای سراسر کشور ارسال شده با تعامل و تفاهم در این زمینه تصمیم گیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اصلاح طلبان همچون سال 92 بنا دارند به جای چانه زنی بر روی منویات و مطالبات فردی همان طور که محمدرضا عارف در سال 92 از حق خود گذشت با انسجام و اجماع به تحول در اوضاع کشور و تحقق منافع ملی کمک کند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان افزود: خوشبختانه نظریه انتخاباتی اصلاح طلبان در بخش های مختلف جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح 206 حوزه انتخابی به خوبی منتقل شده و سامانه هوشمند و کارآمدی برای آن در نظر گرفته شده است.

رسولی با اشاره به درس های تلخ و شیرینی که اصلاح طلبان از انتخابات های سال های 84 و 92 گرفته اند گفت: امروز اصلاح طلبان به آن حد از بلوغ سیاسی لازم رسیده اند که در صورت تأیید احتمالی تعدادی از اصلاح طلبان هوشمندانه با این مسئله برخورد کرده و انسجام و همگرایی خودشان را حفظ کنند.

وی ادامه داد: آنچه در انتخابات 7 اسفند مهم تر از بود و نبود افراد است، دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق های رأی می باشد چنانچه رهبری نیز پیش از این تصریح کردند حتی کسانی که نظام و رهبری را قبول ندارند به خاطر ایران و ایرانیان در انتخابات شرکت کنند.

مشاور رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با تأکید بر اینکه راه جلوگیری از مجالس یکدست قهر نکردن قاطب مردم با صندوق های رأی است گفت: اصلاح طلبان چنانچه نامزد توانمندی وجود داشته باشد با رأی ایجابی از او حمایت خواهند کرد و در غیر این صورت باز هم از مردم برای جلوگیری از تشکیل مجلس یکدست دعوت به مشارکت می کنند.

وی ادامه داد: در صورت حضور همگانی مردم هم یک انتخابات رقابتی و با شکوه برگزار خواهد شد که باعث تحکیم قدرت نظام نیز می شود و هم ایران در مواجهه با تهدیدهای داخلی و خارجی مصون خواهد ماند.

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه آرای مربوط به 30 درصد جمعیت خاکستری کشور به صحنه بیایند، اصلاح طلبان و تحول خواهان برنده قطعی انتخابات خواهند بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)