کد خبر: ۱۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان:
عضو شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان گفت: حرف حساب ما اصلاح طلبان این است که از اول خط امامی بودیم و در جهت سازندگی حرکت کردیم و اصلاحات سیاسی را داشته ایم و امروز نیز همراه دولت تدبیر و امید هستیم و با قدرت ادعا می کنیم که کارنامه ی بسیار بهتری از اصولگرایان داریم.
عضو شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان گفت: مدعی هستیم مشی اصلاح طلبان به صلاح مملکت نزدیک تر است و تاکنون در عمل نیز نشان داده‌ایم برای مثال در حقوق شهروندی و در بحث‌های علمی و دیپلماسی این موضوع مشخص است. 


به گزارش گفتارنو؛ دکتر محمد میرزایی در نشست هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان و اساتید دانشگاه اظهار داشت: سرنوشت کشور به همه بستگی دارد و امیدواریم خداوند به همگی توفیق دهد تا بتوانیم با همفکری  و احساس مسئولیت جمعی و خرد جمعی آنچه در توان داریم برای بهبود مردم کشورمان که مردمی صبور، شریف و نجیب بوده‌اند به انجام برسانیم. 

وی افزود: ما اصلاح طلبان مدعی هستیم که نسبت به رقیبمان برتری هایی هم  از لحاظ تئوریک و هم از لحاظ تجربی داریم که از لحاظ تئوریک کار ما با حرکت سیاسی اجتماعی هماهنگ است. 

وی همچنین ابراز داشت: بحث اصلاحات بحثی جدید نیست و همه  انبیاء و همه دانشمندان خیرخواه پله به پله اصلاح کردند تا به اینجا رسیدیم و هنوز خیلی از مشکلات بشر وجود دارد. 

میرزایی در ادامه یادآور شد: اصلاح طلبان از همان ابتدا راهکاری که ارائه کردند منطقی تر از اصولگرایان بوده است و در تجربه هم در این سی و چند سال اصلاح طلبان 26 سال قوه ی مجریه را در دست داشتند و 8 سال در دست اصولگرایان بود و با مقایسه می توان متوجه شد که متاسفانه اصول گرایان سرمایه  مملکت را حیف و میل کردند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز کشور 4 میلیون و 800 هزار نفر دانشجو دارد، اذعان داشت: با این وضعیت نمی‌شود از عهده کیفیت برآمد چرا که کیفیت با شعار شدنی نیست. 

وی با اشاره به سخنان وزیر علوم که حدود 5 برابر میزان استاندارد در کشور دانشجو داریم، عنوان کرد: به همین ترتیب از کیفیت علمی کاسته می شود و علاوه بر اینکه بهترین زمان عمر جوان گرفته شده است آموزش لازم هم داده نشده است که در زندگیشان کاربرد داشته باشد و این ظلم است. 

میرزایی با بیان اینکه ما نمی گوییم که اشتباه نکردیم، ادامه داد: ما به عنوان اصلاح‌طلبان اشتباه نیز داریم و خیلی قضایا در مملکت باقی مانده است که باید حل شود، اما مدعی هستیم مشی اصلاح طلبان به صلاح مملکت نزدیک تر است و تاکنون در عمل نیز نشان داده‌ایم برای مثال در حقوق شهروندی و در بحث‌های علمی و دیپلماسی این موضوع مشخص است. 

وی خاطرنشان ساخت: ما خواستار یک رقابت سازنده با اصول گرایان بوده ایم و خواهان مجلسی هستیم با چند ویژگی که افراد آن باتجربه، شجاع و پاک دست باشند. 

میرزایی افزود: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد اختلاس هایی بوده ایم که اعتماد مردم را کمرنگ کرده اند و این برای کشوری که ادعای اسلامیت دارد بسیار زشت است.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: شفافیت و راستگویی حق مردم است و انتظار ما این بوده و هست که فضای رقابتی عادلانه ای باشد ولی واقع بینی حکم می کند که با واقعیات بسازیم و از حداقل ها حداکثر استفاده را ببریم. 

وی با بیان اینکه در استان کرمان انسجام خوبی بین مجموعه اصلاح طلبان بوده است، گفت: اگر همه دست به دست هم دهیم می توانیم اکثریت کرسی های مجلس را در استان داشته باشیم. 

میرزایی یادآور شد: انتظار ما از نخبگان که همیشه حامی اصلاح طلبان بودند این است که در راه تشکیل مجلسی کارآمد ما را کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با سه شعار کار خود را آغاز کرد، گفت: تعامل سیاسی با جهان، تبعیت از نظرات کارشناسی در کشورداری و توجه به حقوق شهروندی سه شعار دولت تدبیر و امید بوده است. 

این استاد دانشگاه افزود: دولت روحانی بحث اول را تا به امروز به خوبی پیش برده است و شخصا اعلام می کنم که از 6 قطعنامه در شورای امنیت بیار نگرانی در کشور وجود داشت که بر علیه ما بود ولی خوشحالیم که دکتر روحانی ریاست جمهور محترم توانستند به کمک وزیر امور خارجه این مسئله را حل کنند، قضیه ای که شاید بیش از 15 سال حل آن به طول می انجامید. 

میرزایی همچنین افزود: خوشبختانه زمینه‌ مساعدی برای سرمایه گذاری در کشور به وجود آمده است و همچنین برای تعامل با جهان خارج و این یکی از دلایل حمایت ما از دولت است. 

عضو شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان همچنین افزود: مسئله ی دوم مسائل توجه به نظرات کارشناسی است که دکتر روحانی تا حدود زیادی به این مهم پرداخته است و کنترل تورم در این شرایط مسئله ی کمی نیست، گرچه  رکود مملکت، ما را اذیت می کند و اشتغال نیز مسئله ی مهمی است ولی می دانیم که دولت تصمیم های نابه جا نمی گیرند و تلاش خود را می کند و امیدواریم مجلس قوی را به کمک آن ها بفرستیم. 

وی در ادامه راجع به مسئله  سوم ؛ بحث حقوق شهروندی گفت: دولت نسبت به این مسئله تلاش خود را می کند و همگی شاهد این هستیم و اما اینکه چقدر پیش رود بستگی به خیلی پارامتر ها از جمله مجلس دهم دارد. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)