کد خبر: ۱۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
ارسال به دوستان
ذخیره
غلامحسین کرباسچی:
در همه انتخابات 37 سال گذشته حضور یکپارچه مردم از عدم حضور و یا مشارکت اندک آنان بهتر بوده است.
ایرنا: غلامحسین کرباسچی عصر سه شنبه در گردهمایی اصلاح طلبان خراسان رضوی افزود: در همه انتخابات 37 سال گذشته حضور یکپارچه مردم از عدم حضور و یا مشارکت اندک آنان بهتر بوده است.

وی راه به نتیجه رسیدن موفقیت دولت در صحنه سیاست خارجی و ثمرات این موفقیت را بر زندگی مردم، داشتن مجلس همراه با دولت دانست و بیان کرد: مجلسی مورد نیاز است که بتواند با تصویب برنامه ها به دولت کمک کند و در مسیر برنامه های دولت سنگ اندازی نکند.

وی وقوع اتفاق های خوب در جامعه را در گرو انتخاب مجلس همراه دانست و گفت: نتایج برخی نظرسنجی ها نشان می دهد گرایش به اصلاح طلبی، اعتدال و همراهی با دولت نسبت به مخالفان تا سه برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اصلاحات یک انفجار ناگهانی، انقلاب، کودتا و براندازی نیست، تاکید کرد: اصلاحات تغییری تدریجی است که باید پیگیر، مداوم، بدون ناامیدی و دلسردی و به تدریج باشد.

وی افزود: اگر اصلاح طلب هستیم باید بپذیریم که باید دنبال مقاومت جدی، پایدار و امیدواری بود حتی اگر همه نیروهای اصلاح طلب رد صلاحیت شوند باز هم باید ایستاد و به دنبال انتخابات بود.
کرباسچی تصریح کرد: انتخابات غیر از اینکه چه کسی انتخاب و چه اقداماتی انجام می شود، نمایان ساختن جهت دهی ملت است.

وی انتخاب افراد را با جهت گیری مناسب و مورد توجه امری مطلوب دانست و گفت: در صورتی که در انتخابات هیچ اصلاح طلبی نباشد و انتخاب نشده باشد حتی اگر طیف مقابل و اصولگرا افراد معتدل را انتخاب کنند این مسئله نشانه گرایش جامعه به اعتدال و دوری از افراد افراطی است که از این دید بسیار مسئله مهم و اساسی محسوب می شود.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان اینکه مردم از افراطی گری و افراد ناسازگار با ملت خوششان نمی آید و دنبال کسانی هستند که با منطق بیشتری با مسائل برخورد می کنند افزود: در انتخابات سال 92 انتخاب دکتر روحانی اتفاق خوبی بود اما مهمتر از انتخاب شخص این بود که جامعه گرایش خود را در مسائل کلان نشان داد و همین گرایش است که در تصمیم گیری در خصوص برجام تاثیر گذار بود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: موفقیت در برجام تلاش یک نفر نبود بلکه مجموعه نظام به این نتیجه رسید که گرایش عمومی جامعه چیست و مردم دنبال چه هستند.

وی گفت: مجموعه نیروهای روشن و معتقد به اصلاحات در جامعه بیش از توجه به اشخاص باید برای نشان دادن گرایش اصلاح طلبانه، اعتدال در جامعه و دوری از افراط تلاش کنند.

وی افزود: در رای آوردن چهره های رای آور نمی توان گفت که جریان اصلاح طلب تلاشی کرده زیرا چهره های رای آور به ما نیازی ندارند. 

وی اظهار کرد: در این دوره از انتخابات نقش ما بسیار مهم است و با توجه به مسئله مهم اصل گردش نخبگان باید فردی که چندان شناخته شده نیست موفق به کسب رای شود.

وی گفت: نیاز امروز بیش از اینکه تک چهره ها و تک مهره ها باشد، نیاز به انسجام قوی و توانمند سیاسی است.

کرباسچی با بیان اینکه برغم اختلاف دیدگاه ها در چهره های اصولگرایی به هر حال انسجام در این گروه به نوعی شکل می گیرد ،افزود: تلاش شده است در میان اصلاح طلبان هم انسجام شکل گیرد که این مسئله به خودی خود اتفاق بسیار مهم و مبارکی است.

وی انتخابات را بدون گروه های سیاسی منسجم بی معنا دانست و اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی زمانی توانمند و قوی در جهت یک برنامه حرکت می کند که اکثریت توانمند از یک تراز و با انسجام گروهی داشته باشد.

وی اصلاح طلبی را در جامعه یک گرایش حداکثری خواند و افزود: اعتدال، میانه روی و دوری از خشونت گرایش اکثریت جامعه است.

وی ادامه داد: گرچه برخی تلاش می کنند بگویند همه چیز از قبل تعیین شده است اما همه اینها القائات سیاسی رقباست و باید با امید به پیش برویم.

استان شش میلیون و 130 هزار نفری خراسان رضوی 18 نماینده از 12 حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دارد. 

همچنین شش نفر از مجموع 99 نماینده دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری نمایندگان مردم استان خراسان رضوی خواهند بود.

این استان هم اکنون پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

تعداد کل ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی این استان در پنجمین دوره مجلس خبرگان 47 نفر بود که صلاحیت 10 نفر تائید شده است. 

28 نفر از این تعداد رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنان احراز نشده، هشت نفر انصراف داده و یک نفر نیز به حوزه انتخابیه دیگر منتقل شده است. 

تعداد کل ثبت نام شدگان برای نامزدی نمایندگی این استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز 855 نفر بود که صلاحیت 561 نفر و معادل 66 درصد آنها تائید شده است. 

266 نفر از این تعداد رد صلاحیت شده یا صلاحیت آنان احراز نشده و 28 نفر نیز انصراف داده اند. 

از کل جمعیت خراسان رضوی چهار میلیون و 420 هزار و 718 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از بین آنها نیز 268 هزار و 205 نفر رای اولی محسوب می شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)